Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przypadkowe przełączanie z LPG na benzynę


adrach

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem dotychczasowe posty w tym temacie i nie znalazłem rozwiązania.

 

Mam już dość wiekową, bo prawie 10-letnią, instalację IV generacji, firmy ZAVOLI Alisein, na której przejechałem dobre 160 tys. km. Generalnie, nie sprawiała mi większych kłopotów, aż do niedawna. Ostatnio obserwuję zupełnie przypadkowe przełączanie się z LPG na PB. Rzadko udaje mi się teraz przejechać na LPG np. 10-20 km, bo wcześniej następuje przejście na PB. Gdy to nastąpi, chcąc dalej jechac na LPB, musze wcześniej zgasić silnik, odpalić go ponownie i wtedy znowu mogę przejechać kilka km na LPG (albo czasami i nie), po czym znów przełączy się na PB. I tak w kółko. Brak korelacji, czy silnik mniej, czy bardziej rozgrzany. Przełączenia raz występują przy dużych obrotach, innym razem na postoju przy wolnych. Przy niższej temperaturze na zewnątrz, problem jakby rzadziej wystepował, ale i tak sie pojawia.

 

Co do tej pory zostało sprawdzone?

- o filtry dbałem na bieżąco, jednak dla pewności wymieniłem,

- wtryskiwacze gazu (PAN) zostały wyczyszczone, zregenerowane (nowe tłoczki + sprężynki) i skalibrowane,

- przy okazji wymienione węże gazu na odcinku reduktor-wtryskiwacze-kolektor,

- reduktor gazu został zregenerowany (oryginalny zestaw naprawczy),

- MAP-sensor wyeliminowany - chwilowo podmieniony innym,

- kontakty elektryczne na kostkach i połączeniach lutowanych wyeliminowane,

- płytka elektroniczna komputera LPG obejrzana; żadnych niepewnych kontaktów, spuchniętych kondensatorów, itp.

 

Gdzie jeszcze mogę poszukać przyczyny problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że kolega wszystko już wymienił oprócz silnika. <czerwona> A teraz już na poważnie. Nie pisze kolega, jak wygląda podgląd parametrów jakie widzi sterownik gazowy. Miałem swego czasu podobny problem z moją instalacją gazową i winowajcą była cewka na elektrozaworze gazowym przed reduktorem - dawała przypadkowe przerwy i przez parę dni wodziła mnie za nos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię. Przyjrzę się elektrozaworom.

 

Jednakże tak jak pisałem wcześniej, jest to już "wiekowa" instalacja i soft do komputera ECU gazu na tamte czasy był bardzo skromny i nie daje raczej dużych możliwości diagnostycznych. Można w nim tak naprawdę podejrzeć jednie: czasy wtrysku gazu/benzyny, temperaturę gazu, temperaturę reduktora, ciśnienie, napięcie sondy Lambda, czy obroty silnika.

 

Wszystkie wymienione parametry są bez zastrzeżeń w momencie, gdy motor pracuje na LPG. A gdy się przełącza na PB, to nic z podglądu tych parametrów nie wynika. Ot tak po prostu przechodzi na benzynę i już. Być może jest pewna bezwładność/zwłoka procesu odczytu parametrów i dlatego nic nie wynika z ich podglądu w momencie przełączenia.

Edytowane przez adrach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Marku, chyba nie czytasz dokładnie treści postów, bo przecież pisałem na samym początku, że zarówno reduktor, jak i wtryskiwacze gazu już zregenerowałem!!! Faktem jest, że rzeczywiście były mocno zasyfione, jednakże regeneracja tych elementów nie przyniosła porządanego efektu i system wciąż przyłącza się z LPG na PB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdy się przełącza na PB, to nic z podglądu tych parametrów nie wynika.

Jeżeli masz podgląd parametrów, które wymieniłeś, to powinno być widać, który parametr się zmienia, albo jak się zmienia w momencie przejścia na benzynę. W przypadku o którym pisałem (przypadkowe przerwy na cewce elektrozaworu), momentowi przełaczenia na benzynę będzie towarzyszył (możliwe, że chwilowy) spadek ciśnienia gazu poniżej ustawionego progu przełączenia. Może być też i taka sytuacja, że niedokładnie podczas regeneracji został wyczyszczony reduktor. Wtedy może nie trzymać stabilnego ciśnienia i przy nadmiernym jego wzroście może dochodzić do zakłócenia pracy instalacji - jakiej, to trudno mi powiedzieć, bo jej nieznam. W mojej (Prins), w takiej sytuacji gaśnie silnik i nie da się odpalić silnika w opcji "gaz" tylko trzeba przełączyć na opcje "benzyna" i przełaczenie na gaz możliwe jest po opadnieciu ciśnienia gazu na listwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Idąc tropem, który zaproponował kolega GIMAK, gapiłem się na parametry wyświetlane w sofcie (Zavoli AliseiN), no i dopatrzyłem się, że na dosłownie ułamek sekundy przed przejściem z LPG na PB znika całkowicie odczyt ciśnienia gazu. Ten fakt zwrócił ponownie moją uwagę na MAP sensor i okazało się, że przyczyna tkwi nie w samym czujniku, ale w kostce, do której podłączone są przewody. Kostkę wymieniłem na nową i teraz wszytko bzyka aż miło. To był problem kontaktu elektrycznego w samej kostce, ale dopiero w nieco wyższej temperaturze - po dobrym rozgrzaniu komory silnika.

Dzięki za pomoc, bo w sumie macałem wcześniej wszystkie kostki, przewody, ale wówczas nic nie wychwyciłem i pewnie drugi raz bym tego nie robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!