Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegrzewanie na wysokich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co szukałem na forum zazwyczaj przegrzewanie każdy zauważa głównie w trakcie postoju. U mnie jest inaczej, dlatego piszę w nowym temacie:

w trakcie spokojnej jazdy po mieście wszystko jest ok, na postoju również ok. Wskazówka temperatury leci do góry w trakcie jazdy na trasie (wysokie obroty i większa prędkość), temperatura rośnie szybko prawie do max. Wystarczy włączyć ogrzewanie w kabinie na max i zaraz wskazówka opada spokojnie do właściwej temperatury. O co chodzi? Termostat padł?

Płyn w chłodnicy jest nowy, po ostatnm serwisie był z tym jakiś problem tzn. podobno miałem jakiś wyciek ale teraz wlałem nowy płyn i jak do tej pory nie ubywa go od ok. tygodnia...

Jeszcze co zauważyłem (choć nie wiem czy to ma coś wspólnego) to klima jest taka jakaś słaba... bardzo słabo chłodzi choć była przed latem nabijana.

 

Przy okazji jeszcze zapytam: jak odpowietrzyć układ chłodzenia? Może to wystarczy?

Edytowane przez pianim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwna sprawa albo pompa nie ma odpowiedniej wydajności (napisz co tam zamontowałeś) albo coś się dzieje między termostatem a chłodnicą lub samą chłodnicą, wiatrak sprawdzałeś?

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pompy to założyłem Rouville.

Witrak chodzi - sprawdzałem.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Z tego co piszecie objawy są dziwne? :) Pomóżcie koledzy co z tym robić bo ja nie wiem...

<><><><><><><><><><>><><><><>

W trakcie normalnej jazdy po mieście przy prędkościach rzędu 50km/h, przy staniu w korkach - wszystko wygląda ok. Wyskakuję na trasę i przy 90km/h temperatura zaczyna rosnąć i to dość szybko. wystarczy włączyć nadmuch ciepłego w kabinie (dobrze, że zimno na dworze) i temperaturka spada.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Nie wiem czy to ma znaczenie ale: odkręciłem wczoraj korek wlewu płynu chłodniczego i odpaliłem auto, czekałem aż się zagrzeje, gdy włączył się wentylator płyn chłodniczy zaczął mi wychlapywać przez korek - ale to chyba dobrze...

Edytowane przez pianim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Najpierw zabiorę się za wymianę termostatu. Ktoś może mi podpowiedzieć jak się za to zabrać? Gdzie jest termostat, zaworki odpowietrzające i co jak zrobić?

Z góry dziękuję...

 

Dodano: 14 lis 2013 - 08:21

Wymieniłem termostat. Problem zniknął... Stary termostat sprawdziłem potem w garnuszku :) woda się zagotowała a termostat ani drgnął.

Sama wymiana termostatu to naprawdę żadna filozofia... 3 śruby i tyle... max pół godzinki roboty.

Edytowane przez pianim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!