Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

fault injection i auto nie odpala


pamel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako ze miałem remont wtrysków około roku temu nie spodziewałem się znów zobaczyć "injection fault" niestety moja nadzieja złudną jest i dzisiaj jadąc wyskoczył mi ten owy komunikat poraz pierwszy od remontu, i oczywiście auto lekko na sekund zasłabło ale dalej było ok, no ale jadąc dalej powtórzyło się to kilka razy a do tego usłyszałem dziwne "stukanie" gdzieś z auta ( nie wiem skąd bo jadąc otworzyłem szybę i nie do końca słyszałem) . Zdziwiło mnie to ze owy hałas występuje tylko przed zaświeceniem się komunikatu injection fault. Dojeżdżając do domu było już słychać ten łomot/stukot osyć mocno że miałem wrażenie iż urysa się coś z podwozia ;O . Wróciłem do domu wjechałem do garażu chciałem przegazować auto żeby zobaczyć czy stukot występuje dalej i czy aby nie idą czarne dymy z wydechu, więc przegazowałem go trzy razy i wyszedłem żeby zobaczyć czy idzie coś z wydechu a tu nagle auto zaczeło tracić obroty i zgasło samo, próbowałem oczywiście je odpalić lecz niestety przy naciśnieciu przycisku start wyskakuje od razu błąd injection fault i auto kręci 3/4 sekundy i przestaje. Problem w tym że nawet do mechaników nie dojadę i tutaj prosił bym o pomoc i jakieś wskazówki co to może być i co z tym można zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz byłem świadkiem jak opiłki z pompy zatykają wtryskiwacze. Objawy były identyczne. Silnik zapalił i zaraz zgasł, zapalił powtórnie i po chwili pojawił się łomot z silnika i ponownie zgasł. Później to już tylko pojawiał się słynny komunikat podczas rozruchu. Pomogła wymiana pompy i przeczyszczenie wtryskiwaczy.

Odkręć koreczek pod filtrem paliwa i spuść z niego paliwo, wcześniej potrząsając filtrem. Jak będą opiłki to masz przyczynę. Do sprawdzenia czy są opiłki najlepiej wykorzystać kawałeczek magnesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa prawie rozwiązana. Te trzaski to były wtryski( tylko dlaczego one tak strzelają możecie powiedzieć?) . Opiłki na wszytskich wtryskach , pompa do wymiany plus czyszczenie baku;/ plus oczywiście zmiana wtrysków , możecie powiedzieć ile to może kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy kto i co będzie wymieniał. Może być 4 tys. jak i kilkaset PLN.

Jak wyżej pisałem byłem świadkiem jak u sąsiada wystąpiła ta sama usterka. Naprawa zakończyła się kwotą 850 PLN. Kupił używaną pompę za 700 zł z niby po-pokazowej meganki o małym przebiegu. Zbiornik paliwa za 50 zł. Filtr za 70 zł i podkładki ogniowe za 20 zł. Wtryskiwacze przeczyszczone a przewody paliwowe przedmuchane. O dziwo wtryski po czyszczeniu pracują prawidłowo, na przelewach nie puszczają. Koszt robocizny praktycznie zerowy bo we własnym garażu, we dwóch zeszło nam niecały dzionek. Minął miesiąc i jak na razie śmiga bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety wtryski były sprawdzane i leją ostro a co najlepsze gościu kazał dać wtryski te które wymieniałem rok temu i te co miałem teraz w aucie i tamte leją mniej ; { porażka. Chciał bym wiedzieć za ile pompe paliwa można kupić i czy lepiej czyścić bak czy kupić nowy/używany? mrarek powiedz mi co daje dolewanie tego oleju? Jeśli na prawdę to wyjdzie 4 tysiące to szok, bo w tamtym roku też zapłaciłem podobną cene za wtryski i pompe;//

Edytowane przez pamel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już sporo można w necie i na tym forum poczytać - olej 2T zmieszany z ON powoduje znacznie lepsze smarowanie przede wszystkim łopatek pompy i innych elementów układu paliwowego. łopatki nie zużywają się, tym samym nie ma opiłków w układzie. wszystko jest po drodze smarowane, silnik łagodniej i elastyczniej pracuje, a może nawet mniej palić.

poczytaj na forum o tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem już ponad 85 kkm na takiej mieszance - jak zalecają znawcy tematu i cały czas jest OK.

 

masz tu topik:

http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce.html

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem orientacyjny koszt części, gdybyś wymieniał wszystko. A że warsztaty lubią szybko i wszystko wymieniać na nowe, najczęściej niepotrzebnie, to inna sprawa. Może być jak mówi aniewa, bo podstawa to diagnoza i wymiana tego co należy, a nie kompleksowo pół silnika.

 

Proponowałbym wyczyścić bak, przewody, umyć wtryski, zalać z 10 litrów ropy, ok 250 ml wspomnianego oleju 2T i obserwować. Paliwo musiało być jakieś trefne i pompka się przetarła. Dlatego niech to się przesmaruje olejem i może się okazać, że będzie wszystko jak dawniej ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!