Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Anatomia silnika 1.6 16V


grzesik1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem ze znikającym olejem silnikowym, wymieniane były już uszczelniacze zaworowe ale problem nie zniknął do końca.

Nadal gdy auto postoi kilka dni to po odpaleniu puszcza niebieskiego "bąka", niestety mechanicy którzy opiekują się moim samochodem twierdzą, że na 99% są to zapieczone pierścienie olejowe. Jak zdjęli głowicę do wymiany uszczelniaczy to sprawdzaliśmy gładzie cylindrów- były niemal jak nowe.

Robili pomiar ciśnienia i też jest ok.

Nie bardzo wiem co o tym myśleć, przebieg samochodu to 155 tyś km, tak jak wspominałem wymieniono już uszczelniacze a olej dalej ubywa (ok 0,8/1000km) Nie ma LPG.

Ponieważ jest niewielki wyciek pod miską olejową, jestem gotów zainwestować kolejne pieniądze i zlecić wymianę uszczelki pod miską olejową ale warunkuję to możliwością wyjęcia jednego tłoka na dół.

 

Pytanie do tych którzy rozbierali silnik, czy jest możliwość wyjęcia tłoka w dół bez wyciągania wału korbowego, czy jest tam tak mało miejsca że nie ma szans?

Interesują mnie tylko konkretne info, nie domysły.

Jutro jadę do warsztatu i będę musiał podjąć jakąś decyzję. Nie uśmiecha mi się drugi raz płacić za zdjęcie głowicy itp.

Pyt drugie, czy wyjęcie tłoka wiąże się również z wymianą panewek na nowe, czy mogą być założone stare?

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do tych którzy rozbierali silnik, czy jest możliwość wyjęcia tłoka w dół bez wyciągania wału korbowego, czy jest tam tak mało miejsca że nie ma szans?

Raczej nie będzie szansy aby tak wyjąć tłok jak sobie wyobrażasz. Albo wyjecie przez górę po zdjęciu głowicy i miski olejowej albo wymontowanie silnika z auta zdjęcie wału korbowego i dopiero wtedy można myśleć o dalszej rozbiórce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już mnie dzisiaj uświadomili, nie ma opcji by wyjąć tłok bez zdjęcia głowicy. wycena robocizny z częściami to 1600zł.(wymiana pierścieni)

i już chyba nie zdecyduje się na naprawę... za 1600zł oleju nie przejeżdżę przez 5 lat :P

a czy znacie jakieś skuteczne środki które pomogą ruszyć zapieczone pierścienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy miał taki przypadek ale w Espace. Zapieczone pierścienie na jednym z cylindrów po zatankowaniu podobno ON z jakąś ilością wody. Pojechał do ASO i mają jakiś płyn, który po zalaniu do cylindrów rozpuszcza nagar i pierścienie ponownie pracują jak należy. Mówię to co on mi przekazał. Podobno była to jakaś nowatorska próba w ASO Renault, ale mówił, że pomogło. Zapytaj może o to czy nie mają jakiegoś płynu. O ile dobrze pamiętam to robili to w ASO Zamość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!