Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana tarczy scenic 2 tył torx


Rekomendowane odpowiedzi

Okazało się że w moim komplecie największa nasadka to E14, więc ja pomierzyłem.

thumb_hosting_zdjec_1385113534__nasadka_e14.jpg

Zmierzyłem;

E14 - 12,6 mm ( nie taK jak na fotce 12,7 mm, nie chciało mi się już tego przerabiać)

E12 - 11 mm

E10 - 9,2 mm

Wg. tego co piszesz powyżej trochę jestem zaskoczony. Próbowałem znaleźć wymiary tych kluczy, ale tak na szybko nie trafiłem.

Przypuszczam, że to jest to jest jakiś przelicznik z cali na mm, dlatego tak dziwnie pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo dzięki ja spotkałem w necie zupełnie inna tabelę z innymi rozmiarami jak piszesz,ale nie wiem czy dobrą.Poczekam może ktoś napisze kto robił jaką konkretną nasadką lub kupię cały DUŻY zestaw np jak ten http://allegro.pl/klucze-nasadowe-torx-9el-e10-e-24-nasadki-1-2-i3715001611.html powinien któryś spasować.

Jeszcze jedna kwestia ściągałeś juz całą tarczę z tyłu jak ja planuję.Co z ta nakrętką dużą centralną jest jednorazowa? i ciężko jest ją odkręcić i jak dokręcić musi być dynamo klucz /niem am bo drogie/ czy mocno ale na "oko".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam właśnie taki komplet z tym, że od E4-E14. Będę musiał sobie taki sprawić jak ten z linka, o takim komplecie mówię od samego początku. :)

Tymi z linka odkręcisz praktycznie wszystkie śrubki-TORX jakie są w aucie. Ja bym kupił, niekoniecznie na allegro.

Co do tarcz, to u mnie są bębny :) montowane na ośce. Ty masz tarcze zintegrowane z łożyskiem, jak odkręcisz śrubę, tą dużą powinieneś ściągnąć tarczę. Problem może być jednak z jej zdjęciem, czasem schodzi bez problemu, czasem trzeba użyć ściągacza.

Teoretycznie taka śruba jest jednorazowa, choć nic na ten temat nie znalazłem teraz w serwisówce, ale powinna być w komplecie z tarczami.

Nie wiem czy masz zamiar wymienić tarcze, bo od początku pytasz o jarzmo hamulca. :)

Jeśli chodzi o momenty;

- nakrętki zwrotnic - 22 daNm

- śruby wsporników zacisków - 10,5 daNm

- śruby prowadnic - 3,6 daNm

- śruby mocujące koło - 13 daNm

Na Downloadzie masz serwisówki tam dokładnie masz wszystko opisane.

Śruby jarzma wymienił bym na normalne, 6-kątne.

Coś tam jeszcze pisze o hamulcu automatycznym, poczytaj najpierw o tym, zanim zabierzesz się za wymianę.

Klucz dynamometryczny, dobry jest bardzo drogi, ale może ktoś będzie miał pożyczyć w końcu przykręcisz 2 śruby.

Odkręcić nie jest problem, najwyżej mocny klucz + rurka i stajesz na tym, musi popuścić. Łaski nie robi, polecam właśnie tą metodę, a nie pobijanie młotkiem, oczywiście wcześniej na gwint WD, lub colę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak na początku nie widzaiłem tego kompletu.Było kilka po kilka szt.dlatego trochę naskoczyłem na Ciebie bo nie chciałem wszystkich kupować aby pracowac jedną końcówką sorry :) .Można kupic gdziekolwiek tylko najlepiej CRV.Ściągacz w razie czego jest w pogotowiu do tarczy.Temu pytałem ośrubę bo tarczy nie będę wymieniać ma obecnie9,4 czyli 0,4 jeszcze do wytarcia i nie będę miał nowej.Całą tarczę jarzmo muszę tylko i wyłącznie zdjąć z powodu tego,że zaczyna mi rdzewieć ta blacha osłona hmulca.Choć widzę ,że brak torxa,całe zdejmowanie tarczy,śruba duża moment właśćiwy do dokręcenia itd może o czyszczę ile się da i na razie tylko tyle pomaluję.Jak przyjdzie do wymiany tarczy i wszystko będzie nazew.to wtedy odkręcę tą osłonę i wtedy prawidłowo pomaluję/jak jeszcze będzie co malować/ :) Mam zwykły ham.nie automatyczny.Generalnie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zamiar pojeździć tym autem proponowałbym jednak szybko wymiednić tarcze.

Myślałem, że chcesz pomalować te osłony przy okazji wymiany tarcz, ale jak nie wymieniasz to zostaw. Nic im się wielkiego nie stanie. Pomalujesz jak będziesz wymieniał tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Miałem okazję w czwartek przekonać się jaka nasadka pasuje do zacisku hamulcowego i z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, iż jest to E-16.

Konieczne narzędzia do wymiany tarczy to:

Klucz 30 mm

Klucz 13 mm

Klucz płaski 15 mm

Nasadka E-16

Podnośnik

Klucz do kół w moim przypadku 17 mm, w jakimś wątku czytałem o 19 mm

 

i najważniejsze narzędzie niedostępne na rynku - chęci.

Edytowane przez Bodziok2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.Rozumiem,że zdejmowałeś tarczę bo ja wymieniałeś lub w innym celu.Jak wygląda sprawa z dociąganiem tej tej śruby centralnej/z nakrętką 30/.Dawałeś ją z jakimś momentem konkretnym /kluczem dynamo./czy tak na oko.Chodzi mi jak ją dokręcić mocno,aby łożyska nie cierpiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy tak dla dokończenia sprawy, może dla potomnych komuś się przyda. Otóż dzięki koledze Bodziok2 kupiłem prawidłową nasadkę torx. Wyczyściłem korodujące osłony tarcz hamulcowych przód i tył. Jeżeli ktoś by się zabierał do tej samej roboty, to także nasadka 18 do przodu się przyda .I w ogóle osłony tarcz są nitowane. Trochę mnie to zaskoczyło no ale cóż. Przednie miałem trochę podniszczone, ale tyły jeszcze zima, może dwie i by nie było co malować. Sito już prawie się robiło, ale to było chyba pokłosie moich wcześniejszych problemów właśnie z tyłem. Blokowały kiedyś może nieznacznie, ale jednak klocki szybko się zużyły i musiały przy nagrzewaniu się zniszczyć farbę. Potem zimy, sól i resztę znacie. Także temu forum zakupiłem odpowiedni rozmiar torxa i zrobiłem znów coś dobrego dla swojego scenica. Dzięki za pomoc wypowiedzi i w ogóle zainteresowanie. Pozdrawiam wszystkich którzy sami coś sobie "grzebią" przy autkach.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Odświeżę temat, bo mam - być może głupie - pytanie. Czy nowa tarcza z łożyskiem powinna dać się założyć na ośkę lekko czy ciasno, czy bardzo ciasno? Z użyciem rąk, czy raczej czegoś do bijania? Czy w ogóle można walić w tarczę młotkiem jeżeli bardzo ciężko wchodzi na ośkę? Pytam, ponieważ moimi nowymi tarczami cieszyłem się 5 minut. Łożyska były tak rozwalone, ze tarcze (obie strony) miały luz. Wiem, że były nabijane młotkiem przez magika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Po co mnie przedrzeźniasz :?:

No więc jeżeli czop nie był skorodowany, a być nie powinien ( jeżeli był to wymiana) to tarcza/piasta powinna dać się założyć na czop bez problemu ręką, bez użycia większej siły. Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!