Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem - błąd wtrysków


dort

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

Chciałbym przedstawić mój problem z MEGANĄ II 2005 rok 1.5dci 101 km. Przy próbie odpalenia pojawia się błąd wtrysków, kilkaktornie w trakcie jazdy pojawił się ten sam błąd i samochód zgasł. Przy odpalaniu zdarza się że rozrusznik zakręci przez ok 1-2 sek po czym wyskakuje w/w błąd i nie odpala.

Klika krotnie się zdarzyło że po takim błędzie sam próbował ponownie odpalić jak nie wcisnąłem STOP, (nawet po wyciągnięciu karty).

Też zauważyłem że czasami bruga gniazdo czytnika kart.

Co jest ciekawe to to że przy podłączeniu zewnętrznego (stacjonarnego) rozruchu to rozpala bez problemu.

Akumulator jest nowy (74 AH, 750A BOSCH), rozrusznik jest po regeneracji. Więcej nic mi nie przychodzi do głowy.

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania to proszę o komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TheOktik akumulator odpada, próbowałem już z kilkoma co jeżdzą w innych i ten sam efekt. Nie wiem może się coś przytkało, bo ten problem pojawiał się sporadycznie a później zaczącz narastać... bo wtryski jakby lały to przy podpięciu rozruchu nadal by lały, znowu świece żarowe jakby były siadnęte to problem byłby przy uruchamianiu, a nie w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurtujące jest to, że podłączenie rozruchu rozwiązuje problem. Wygląda jakby ewidentnie było coś z prądem.

Jeżeli wszystko poczyściłeś (klemy dokładnie szczotą drucianą albo pilnikiem, papierem ściernym; bezpieczniki, przewody wokół klem) może być gdzieś jakieś drobne przebicie. Czasami takie psikusy robi skrzynka bezpieczników. Dostaje się tam wilgoć i dzieją się cuda. Warto wyjąć, rozebrać, wysuszyć przedmuchać.

Pojawiają się czasami wpisy na forach o konieczności wymiany tej skrzynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też odbieram takie wrażenie że musi być coś ze stykami bo dostaje duży prąd i załatwia sprawę, bo w tazie (???) jakby to był jakiś czujnik to duży prąd miałby wpływ ? Jeśli były by to styki to te które powodują rozłączenie silnika w trakcie jazdy bo tak się dzieje.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam pod akumulator, dzisiaj zawiozłem do elektro-mechanika i mówił że gniazdo karty to nie działa jak trzeba, bo powinno być dwustopniowe a karta wchodzi jak w "masło".

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mówił ze gniazdo karty to nie działa jak trzeba, bo powinno być dwustopniowe a karta wchodzi jak w "masło".

To zmień tego mechanika, w megankach właśnie tak wchodzą karty. W lalkach karty były wprowadzane na 2 stopnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik może być ok, a samo połącznie między nim a "kablem" już nie. No ale zakładam, że sprawdziłeś to miejsce i już nie ma wątpliwości. Kolejne typowe miejsce to skrzynka połączeń nad lewym nadkolem (BSI chyba się to zwie) Tam jak zamoknie to karta źle reaguje. Ja nie mogłem zgasić - musiałem zdusić plus inne historie mi sie działy... W każdym razie tam może zakłucać CAN i ne pojedziesz.

Oczywiście karta leży luźno w dziurze. Nic tam nie zaskakuje.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!