Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Moje sprzęgło powoli kończy swój żywot 220 k w klekocie to chyba i tak całkiem sporo. Mam dylemat czy zlecić to "wykwalifikowanemu" mechanikowi bo w naszym kraju tylko tacy są i zapłacić jak za zboże czy może zrobić to samemu o mechanice pojęcie mam:

Lista moich dokonań to:

wymiana łożysk przód

wymiana łożysk tył

wymiana wtryskiwaczy oraz wiele innych rzeczy z którymi w swoim autku zmagałem się samodzielnie. :)

 

Na pewno do demontażu lewe koło z półosią

Spuszczenie oleju ze skrzyni

 

Nie wiem jak z poduszką skrzyni czy trzeba ją demontować by rozsunąć skrzynie od silnika. Sama operacje nie powinna być trudna gorzej będzie dostać się do tego sprzęgła to będzie problem i roboty po hoho i jeszcze więcej.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak napisałeś, jeszcze nie zapomnij o rozpięciu prawej półosi.

Poduszkę skrzyni co najmniej musisz odkręcić.

Na Twoim miejscu zaczął bym od przeczytania stosownych serwisówek, jest tam opisane co, krok po kroku, odkręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja silnik podparłem podnośnikiem, szło to tak.

Lewe koło w górę i odkręciłem, potem śruba na lewej pół osi, jak była wykręcona, pod silnik poszedł podnośnik, kawałek grubej dechy i podparłem silnik pod miskę olejową. Ponosiłem do momentu, w którym silnik zaczął się unosić.

Jakbym miał taki wieszak do silnika to była by rewelacja. Zakładasz to, podczepiasz silnik i możesz nawet auto przepchać, a tak trzeba było wcześniej dobrze zablokować koła, żeby auto się nie ruszyło.

Olej poszedł w pierwszej kolejności, tzn sam wyciekł przez dziurę pod dyfrem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówki czytałem. Ok czyli od góry do wyciągnięcia akumulator, ECU, cały dolot razem z filtrem żeby dostać się do poduszki i ją odkręcić od razu wypiąć linki od mieszaka. Do odkręcenia prawa półoś bo podpory prawej półosi nie trzeba ruszać bo ona jest przykręcona do skrzyni, a tak jak jesteśmy przy temacie podpory to Link czy jest możliwość, że takie świsty powoduje łożysko oporowe, lub łożysko podpory półosi, z drugiej strony jak by było to łożysko oporowe to po wciśnięciu sprzęgła powinna być cisza, a u mnie ten dźwięk nie zanika.

 

Jak wygląda sprawa z wysprzęglikiem również do wymiany razem z kompletnym sprzęgłem czy jeśli nie ma problemów to zostawić go. Nom i jakie sprzęgło LUK czy Valeo bo reszty raczej nie biorę pod uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podpory prawej półosi to nie pomogę, ja u siebie nie mam. Trzeba było rozpiąć półoś prawą. Musisz zajrzeć jak to jest u Ciebie.

Przypuszczam, chyba gdzieś już na to trafiłem, że trzeba ją odkręcić bo siedzi na pół osi, ale tu mogę się mylić.

Poza tym podpora jest chyba przykręcona do silnika, ale tu też mogę się mylić. Musiał bym przeglądnąć stosowne serwisówki, żeby być w 100% pewien.

Podpora to łożysko, więc jak pada to może wydawać dźwięki takie same jak każde uszkodzone łożysko; piski, dudnienie, warkot itp.

Będziesz miał okazję to sprawdź.

Nie wiem ile kosztuje wysprzęglik, ktoś pisał na forum, że po wymianie sprzęgła przejechał 1000 km i musiał wymienić wysprzęglik.

Nie wiem czy to przypadek? Nie mniej jakby przy okazji, można by to wymienić tym bardziej że masz nastukane ponad 200kkm, ale to Twoja kasa i nie mam absolutnie zamiaru naciągać Cię na wydatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miom przypadku to łaśnie wysprzęglik był powodem wyciągania skrzyni. Lepiej go przy okazji wymienić. Linki lepiej odpiąć przy skrzyni. Odnośnie tego pisku to bym obstawiał łożysko w prawym kole, może być wżer na bieżni lekko z boku i w zależności w którą stronę skręcasz to pisk może się nasilać lub ustępować. Oczywiście, że zagłuszkę od hands free wykluczasz bo ona też lubi wydawać różne dźwięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że zagłuszkę od hands free wykluczasz bo ona też lubi wydawać różne dźwięki.

Aniewa możesz jaśniej bo nie rozumiem HF nie posiadam.

 

Kurde łożysko piasty z prawej zrobiło raptem 3000km kupiłem SNR i już by się rozpadło a z drugiej strony było gdzieś informacja na forum, że swego czasu polski rynek zalała cała masa łożysk SNR produkowanych w Bułgarii czy gdzieś tam i to ponoć g***o straszne które rozpadało się po paru kilometrów może mi się takie właśnie trafiło.

 

Co do sprzęgła to do wywalenia są obie półośki, podpora chłodnicy, rozrusznik, mocowanie katalizatora.

 

Też myślę nad wymianą łożyska oporowego i siłownika sprzęgła.

 

O siłowniku sprzęgła serwisówka mówi o bez względnej wymianie przy wymianie sprzęgła co winduje koszty sprzęgła:

 

KPL sprzęgło to koło 450 zł

siłownik sprzęgła to jakieś 200zł

Nom i przy okazji jak już oleju nie będzie to warto wymienić na nowy koszt około 100 zł za 2,5L oleju 75W80 ELF

Nom ale robota w kieszeni a taka wymiana u mechanika to pewnie przyjemność około 500zł

ja wydam co najwyżej 200zł za wynajęcie miejsca w warsztacie samoobsługowym ewentualnie kanał u teściów za free ale tam by był problem z drugą parą rąk która by się przydała bez wątpienia.

 

Nom fakt za chwile będę miał fajny przebieg 222 222 km jeszcze z 300 km mi brakuje :)

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniewa, sprzęgło z kołem dwumasowym do Twojego modelu kosztuje około 1300 PLN.

 

To naprawdę niedużo, biorąc pod uwagę fakt, że do modelu 3 lata młodszego 103 KM kosztuje już jakieś 2500 PLN...

 

Wymień wszystko, razem z wysprzęglikiem, a nie zemści się to na Tobie przez kolejne 200 tysięcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K9K 722 nie posiada dwumasy i dzięki za to inżynierom z Renault. Zwykło sprzęgło z tym, że posiada 4 sprężyny tłumiące drgania nieco sztywniejsze jak benzyna i tarcza jest delikatnie większa niż w benzynie

***********************

Aniewa nie mam dalej pojęcia o czym mówisz ale wychodzę z założenia, że nie mam HF więc i tego cuda też nie posiadam chyba, że się mylę.

***********************

***********************

Wymienie wszystko fakt faktem mam zamiar tym samochodem zrobić jeszcze 100 000km i go się pozbyć więc na pewno się inwestycja zwróci.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

P_r_z_e_m_o

 

 

P.S. Co do dziwnych dźwięków sprawa się wyjaśniła padły łożyska z tylu :)

Szok montowane był nowe oryginalne SNR padły po przejechaniu nie spełna 2 tyś. km wymontowałem i reklamuje w sklepie gdzie kupione goś podczas rozmowy telefonicznej nie wieżył i tłumaczył, że to nie możliwe, jak mu pokazałem łożyska to mu kopara na ziemie spadła

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Cześć, mam pytanie, czy opuszczaliście/ odkręcaliście sanki zawieszenia przy wyciąganiu skrzyni? (Megane 2 1.5dci, 78kW, 2006) co prawda na ten moment za żadne skarby nie mogę wybić przegubu z piasty (lewa strona) 😕 jeszcze chwila i wyjedzie z całym mcpersonem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!