Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria po wymianie oleju - pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam:)

nadszedł czas na wymainę oleju w mojej megi, a że nie chciałem usług serwisu, oddałem samochód na wymianę oleju u zaufanego mechanika, i tu zonk!!!!!!!!! rozgrzałem auto przed wymianą, mechanik wziął auto na podnośnik odkręcił osłonę (plastikową) pod silnikiem, spuścił stary olej odkręcił stary filtr, wkręcił nowy zamontował osłonę i puścił auto nalał nowy olej czyli same mechaniczne czynności, przyszedłem na koniec aby odpalić auto i skasować świecący się kluczyk serwisowy, podchodzę do auta a tu nie mogę otwożyć bagażnika, wchodzę do auta niby zegary się świecą ale nie włącza się wyświetlacz od radia, pojawia się komunikat "kierownica niezablokowana" i "witaj", wkładam kartę do czytnika i nie slyszę odblokowania kierownicy kontrolki się nie załączają i jest takie jakby długie piszczenie spod maski, samochód odpala normalnie i tu zaczyna się choinka, pojawia się komunikat usterka ładowania aku., usterka układu ham., kierownica nieodblokowana, świeci się kontrolka od ABS, podgrzewanych foteli i po chwili kontrolki poduszek powietrznych przy prędkościomierzu i koło wyświetlacza radia, odłączenia aku. nic nie pomaga, przez clipa nie pokazuje żadnych usterek, a akumulator ma koło 13V czy to może od tego że powinien mieć więcej Pomocy!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręcił osłonę (plastikową) pod silnikiem, spuścił stary olej odkręcił stary filtr, wkręcił nowy zamontował osłonę i puścił auto nalał nowy olej czyli same mechaniczne czynności

Wymienił kolega wszystkie czynności mechanika i tu nasuwa mi się pytanie może głupie - czy przed zalaniem silnika mechanik zakręcił korek spustowy. Pytam dlatego, że u kolegi przy takiej operacji, mechanik zapomniał nalać oleju i było zdziwienie, że kontrolka oleju się świeci. Na szczęście szybko się skapnął i nie było ciągu dalszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przypadkiem nie zrobił małego zwarcia przy odkręcaniu filtra oleju. Bo w megankach II nie jest zabezpieczony przewód plusowy na alternatorze i łatwo tam zrobić zwarcie. Możliwe że podobnie jest w megance III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym module są tylko bezpieczniki i główny przekaźnik akumulatora.

Moduł jest "nierozbieralny" więc trzeba wymienić.

 

Btw. przy każdej pracy w aucie polecam odłączać plus akumulatora - nie ma się potem takich niespodzianek

Edytowane przez piotr.c
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy każdej pracy w aucie polecam odłączać plus akumulatora

Taaa, i przy jego odkręcaniu zrobić zwarcie <zolta>

Zapamiętaj, zawsze, bez wyjątku odłączamy -, a dopiero potem +, podłączamy w kolejności odwrotnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!