Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Długo kręci na ciepłym silniku po krótkim postoju


muzzyking

Rekomendowane odpowiedzi

Rozrząd wymieniałem po zakupie auta czyli półtora roku temu z nadzieją, że rozwiąże problem. Niestety wymiana nie pomogła,a mało prawdopodobne raczej jest, że rozrząd został ponownie źle ustawiony (tym bardziej, że wymianę zleciłem warsztatowi specjalizującemu się w renówkach).

Odnośnie żółtej kontrolki "check" - po kilkudziesięciu prawidłowych odpaleniach silnika (bodajże po 30) kontrolka gaśnie sama. Instrukcja serwisowa coś o tym wspomina, a i ja osobiście parę razy już się o tym przekonałem. Mimo wszystko chyba jednak zaopatrzę się w odpowiedni interfejs i sam będę kasował błędy. W związku z tym mam pytanie do osób obeznanych z diagnostyką - czy wykasuję błędy takim tanim gadżetem ELM 327 bez kabelka (w wersji bluetooth)?

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy wykasuję błędy takim tanim gadżetem ELM 327 bez kabelka (w wersji bluetooth)?

Wpadłem na dokladnie taki sam pomysl. Pisałem do klienta który chandluje tym interfejsem ELM 327 i odpisał, że kabel bedzie pasował na 100 % tylko trzeba specjalny program "MAXIECU" , którego juz znaleść nie mogłem:(Dzisiaj poczytalem o tym naszym problemie w innych autach i zawsze kończyło sie na "wymieniłem wszystko nadal nic" i koniec tematu:(jutro wymieniam płyn chłodniczy na wszelki wypadek przed zimą może to on powoduje, że czujnik podaje złą informacje o temp do komputera..nie wiem załamka totalna.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego na początku Twojej walki napisałem, że jeszcze chyba nikomu nie udało się raz, a dobrze wyeliminować problemu. :applause: Teraz widzę, że i Ty chyba dajesz za wygraną.

Odnośnie tego interfejsu ELM 327, to z tego co zdążyłem się zorientować, to połączy się z każdym autem wyposażonym w OBD2. W moim przypadku mam małe wątpliwości, bo interfejs OBD2 był stosowany w Megankach od 2001 r. Moje auto jest właśnie z 2001 r. więc mam trochę rozterki czy już ma ten interfejs czy nie. Sprawdzałem złącze diagnostyczne i niby jest to wtyk 16-pinowy zgodny z OBD2. Sterownik silnika natomiast, to Sirius 34 czyli nowszy niż np.Sirius 32, z którym wg.różnych źródeł ELM 327 nie współpracuje. Teoretycznie więc wszystko powinno zadziałać, ale jak będzie w praktyce?

No nic, najwyżej kupię od sprzedawcy, który jednocześnie oferuje zwykłe kabelki VAG i w razie czego wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

specjalny program "MAXIECU" , którego juz znaleść nie mogłem:(

Bardzo słabo szukałeś, poczytaj.

jutro wymieniam płyn chłodniczy na wszelki wypadek przed zimą może to on powoduje, że czujnik podaje złą informacje o temp do komputera.

Na 100% nie ma to najmniejszego wpływu, ale jak chcesz to wymień, jednak proponował bym przeprowadzić płukanie układu, co i jak znajdziesz na forum, było to już kilka razy opisywane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro wymieniam płyn chłodniczy na wszelki wypadek przed zimą może to on powoduje, że czujnik podaje złą informacje o temp do komputera.

Kolego a co ma płyn do złej informacji o jego temperatury podawanej do kompa. Albo masz walnięty czujnik temperatury (inżynierowie z renault potrafią zainstalować po 2 sztuki czujników temperatury, jeden na deskę rozdzielczą, a drugi do informowania kompa), albo gdzieś masz uszkodzoną wiązkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Płyn wymieniłem tak po prostu zapobiegawczo bo nie wiem czym zalał poprzedni własciciel a idą mrozy wiec wole być pewny stanu jakości(a kto wie może coś przy okazji zrusze i usterka zniknie:)) Czujnik od temperatury mam jeden z trzema pinami juz oczywiście wymieniony chociaż niepotrzebnie bo nic to nie dało. Colins jak dopasujesz odpowiedni program i interfejs to daj znac bo też musze sie zaopatrzec w coś takiego. Nie daje jeszcze za wygraną wymieniłem tylko pół silnika zostaje jeszcze druga połowa :P . A jak przyjdzie wypłata to chyba pojade do zakładu z elektryką samochodową żeby dokładnie sprawdzili wszystkie dane.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient z tym interfejsem do naszych aut zaproponował coś takiego

http://allegro.pl/elm-327-1-5-fiat-ford-nissan-renault-opel-honda-pl-i3847196630.html

a do tego program

www.maxiecu.pl i pobrać demo które może nie bedzie w pełni skutecznym programem ale za darmo no i może pokaże co sie dzieje w silniku.

Nie chce jescze się cieszyć ale może znalazłem przyczyne naszego problemu a mianowicie sprawdzałem napięcie jakie jest na przewodach od czujnika temperatury i dziwnie sie zachowywało raz był 3V raz 5? Jak ruszyłem kabelkami to raz było a raz nie. Moze przyczyna jest własnie złe połączenie czujnika, coś nie łączy w samej kostce i komputer dostaje jakieś błędne informacje? Jutro pojade na szrot i może uda mi sie kupić coś takiego i się zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem taki sam, tylko w wersji bluetooth i u innego sprzedawcy. Czekam na przesyłkę i dam znać co to warte. Jeśli nie zadziała, to wymienię na zwykły kabel VAG i spróbuję ugryźć dziada programem DDT2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale wymiana wtyczki nie pomogla ale poszukam może jeszcze wtyczki od czujnika położenia wału. Zostaje mi tylko komputer auta albo rozrząd. Może colins jak u ciebie wymieniali rozrząd to ustawili tak jak było wcześniej?Jestem przekonany na 100%, że wina leży po stronie cofającego sie paliwa albo nieodpowiedniej(zbyt małej) dawki rozruchowej, bo nawet gdy zapali to obroty mocno spadają a dopiero po chwili wszystko sie normuje. Gdyby wina leżała po stronie braku powietrza to wciśniecie gazu napewno by pomoglo albo wydłużyło by rozruch. Tylko kurde wszystko juz wymienilem. Jak przyjdzie interfejs to zobacze co mi pokaże komputer. Załamka!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mogę napisać, że już jestem po testach z interfejsem. Kupiłem ELM327 1.4b w wersji bluetooth z zamiarem skasowania kontrolki "check". Na wszelki wypadek zakupu dokonałem u sprzedawcy, który oferuje jednocześnie zwykłe kable diagnostyczne abym w razie czego mógł wymienić ELM-a na jakiegoś VAG-a. Obawiałem się bowiem, że moja Meganka z 2001 r. może jeszcze nie mieć interfejsu OBD2. Jednak problemów nie było. Gadżet po podłączeniu został prawidłowo rozpoznany i sparowany ze smartfonem, a pierwszy z brzegu program (chyba najpopularniejszy Torque) bez problemu znalazł błąd, a co najważniejsze, usunął go, gasząc przy tym z tablicy rozdzielczej nieszczęsną kontrolkę "check". Kod błędu, jaki się wyświetlił, nie był dla mnie zaskoczeniem. Już wcześniej bowiem podejrzewałem, że za moje problemy związane z nierówną pracą silnika na biegu jałowym, czy z zapalającą się nieregularnie kontrolką usterki elektronicznej, może odpowiadać przepustnica bądź jej okablowanie. I rzeczywiście po podłączeniu ELM-a wyświetlił się błąd P0120, który świadczy o usterce czujnika położenia przepustnicy.

W każdym razie kontrolkę zgasiłem elegancko za pomocą smartfona i programu Torque.

A gdy zrobi się cieplej (albo może raczej, gdy dostanę natchnienia), zabiorę się za tą moją nieszczęsną elektryczną przepustnicę (i całą drogę zasilania od pedału gazu do przepustnicy).

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie na forum istnieje dział dotyczący interfejsów diagnostycznych i tam należy się dzielić uwagami na temat interfejsów, ich dzialania oraz programami do ich obsługi.

Wszystkie kolejne posty nie dotyczące tematy wątku zostaną skasowane!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Colins czyli skasowałeś błąd ale problem pewnie nadal istnieje?Ja myśle że może faktycznie coś robi u ciebie zwarcie przy przepustnicy i dlatego wyskakuje błąd ale czy to ma związek z naszym problemem? Mamy takie same objawy a różne przepustnice, ja swoją wymienilem, zmieniłem czujnik polożenia przepustnicy wymienilem uszczelki i nic nie pomoglo, wiec watpie czy taki zabieg poskutkuje ale życze powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby był to problem stały, to nie udałoby mi się wykasować błędu. Ponieważ jednak pojawia się tylko od czasu do czasu więc skasowałem bez problemu. Do następnego razu. ;)

W Twoim silniku jest inna przepustnica więc pewnie winnego problemów trzeba szukać gdzie indziej.

W moim natomiast przepustnica jest elektroniczna i po zaobserwowanych objawach mam przypuszczenie graniczące z pewnością, że to właśnie ona odpowiedzialna jest za zapalanie żółtej kontrolki usterki elektronicznej oraz "check". Nie wiem czy problem leży w samej przepustnicy czy może w kablach bądź potencjometrze pedału gazu. Wiem za to, że muszę się temu w niedługim czasie przyjrzeć. No chyba, że wcześniej sprzedam auto, bo i takie myśli przychodzą mi do głowy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio z przyzwyczajenia postanowilem znowu pogrzebac przy aucie i postanowiłem zamontować oryginalny czujnik położenia wału z tym że troche go wyczyściłem wiertarką z małą szczotką drucianą. Za każdym razem jak coś robie przy aucie to wchodze do kanału i też czyszcze żąbki po których chodzi CPWK. Dzisiaj pojechałem do sklepu, zostawiłem auto na ok 30 a po powrocie odpalił zupełnie inaczej,dużo lepiej tzn znacznie krócej krącilem rozrusznikiem.Czy był to wyjatek od reguły- nie wiem. Ale z braku dalszych pomysłów zajme się tym w najbliższym czasie. Wyczyszcze dokładniej te ząbki i wymienie wtyczke od czujnika(tylko kurde nigdzie nie mogę jej znaleść)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!