Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Długo kręci na ciepłym silniku po krótkim postoju


muzzyking

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie w okolicy niestety są tylko 3 szroty które jak rozbierają auto to wiązki kabli z wtyczkami od razu opalają i sprzedają w cenie miedzi:(szukam na internecie i pisze do ludzi którzy sprzedają auta na częci i nie są łaskawi od paru dni odpisac:(ale szukam dalej...

 

Dodano: 16 sty 2014 - 19:17

Wtyczka od CPWK wymieniona, błędy na komputerze skasowane poprawy brak, pomysłów też brakuje...

 

Dodano: 18 sty 2014 - 14:11

Elektrowłącznik oparów paliwa sprawdzony-działa. Podawałem wiecej powietrza w momencie usterki i brak poprawy(tylko obroty podskoczyły). Paliwo raczej sie nie cofa bo po kilku dniach stania auta bez odpalania w listwie wtryskowej paliwo było. Zostaje mi tylko układ elektryczny, zapłon. Na jednym z forum wyczytałem że cewki są bardzo wrażliwe na wilgoć a jak ja swoje wymieniałem to zauważyłem na jednej z nich nalot z oleju(poci mi sie uszczelka pod pokrywą zaworów). Może to to?...

 

Dodano: 19 sty 2014 - 15:20

Elektrozawór pochłaniacza par paliwa sprawdzony-działa. Miałem załamany przewód paliwa wiec wymieniłem nadal problem istnieje. Ale nie próżnowałem i grzebałem dalej:). Jeszcze raz sprawdziłem cewki przez odłanczanie ich w trakcie pracy silnika wszystko było ok. Ale jak silnik był gorący i krótko po zgaszeniu(w takim przypadku silnik ładnie odpalał)odłączyłem jedna cewke i odpalilem. Odpaliło auto ale długo musialem kręcić i obroty mocno spadły po odpaleniu(czyli główny mój problem z którym sie borykam). Wiec wynika z tego że nie pali przez chwile po przestygnięciu na jeden cylinder. Cewki i świece wymienione zostaja tylko zobaczyć skąd wychodzą przewody(ktoś wie?) no i same przewody sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiem twierdzić, że to nie wina cewek. Normalne jest, że po odłączeniu jednej z nich silnik długo kręcił, odpalił z trudem i miał niskie obroty, bo przecież jeden cylinder był odłączony. W związku z tym uważam, że cewki nie powodują Twojego (i mojego) problemu. Zresztą ja swego czasu też bawiłem się w przekładanie cewek. Kombinowałem zamieniając je miejscami oraz podmieniałem na inne. Niestety problem jak był tak jest nadal i pewnie pozostanie nierozwiązany. :) Z tego co widzę w sąsiednich działach tu na forum, to na liście popularności usterek silników benzynowych górują właśnie problemy z nierówną pracą bądź trudnym odpalaniem. I nikt niestety nie znalazł sensownej metody naprawy. :) Próbuj jednak dalej - może będziesz pierwszy...

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również jestem przekonany że to nie wina cewki bo je wymieniałem, chodziło mi o to że po odłączeniu jednej z nich auto identycznie sie zachowuje,są takie same objawy jak w tytule tematu tzn długo odpala i spadają obroty. Wynika z tego że przy jakiejś temperaturze przy odpalaniu nastepuje przerwa lub spadek napięcia dostarczanego przez cewke na świece i dlatego długo kręci a jak już odpali to na 3 cylindry i dlatego przez chwile obroty spadają.Więc myśle że problem po prostu tkwi w samym zapłonie. Jutro zdejme osłony przewodów i zobacze stan kabli. Tylko się zastanawiam gdzie idą te przewody bo kopułki zapłonowej to u nas raczej nie ma.

 

Dodano: 19 sty 2014 - 18:45

I nie dam za wygraną... Albo to naprawie albo sprzedam auto bo tak jeżdzić nie moge zbyt mi to działa na nerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko się zastanawiam gdzie idą te przewody bo kopułki zapłonowej to u nas raczej nie ma.

 

Cewki zasilane są z bezpiecznika F8(7,5A - w skrzynce bezpieczników i przekaźników w komorze silnika), "linia" leci na wyłącznik bezwładnościowy, rozdziela się na dwie pary 1-4 i 2-3 cewek (pary zasilane szeregowo)

Następnie cewki 1-4 kabelek dochodzi do złącza ECU pin 32, cewki 2-3 - pin 1.

Mam nadzieję, że nie pomyliłem silnika, ale jakby co schematy są na Downloadzie, takie rzeczy też tam są :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dedukując dalej skoro nie pali mi przez chwile tylko na jeden cylinder to usterka musi być między ecu a cewkami w przeciwnym razie nie paliłby na 2 "gary"?.Dzieki PRZEMO jak zwykle za konkretną odpowiedź. A czy jest możliwość sprawdzenia napięcia podczas odpalonego silnika(na 3 cylindrach)na przewodach do cewki?Wiem, że tam idzie bardzo duże napiecie(chociaż nie wiem jakie) i boje się żeby miernika nie spalić lub czy cokolwiek zobacze bo przecież napięcie tam "skacze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest możliwość sprawdzenia napięcia podczas odpalonego silnika(na 3 cylindrach)na przewodach do cewki?Wiem, że tam idzie bardzo duże napiecie(chociaż nie wiem jakie) i boje się żeby miernika nie spalić lub czy cokolwiek zobacze bo przecież napięcie tam "skacze".

Żadem miernik Tobie nie wytrzyma, bo cewka daje napięcie rzędu 15-20tyś. Volt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila, cewki są zasilane napięciem instalacji, czyli 10,6-14,7 V, dopiero cewka generuje wysokie napięcie.

Przy pewnych kombinacjach da się wykonać odpowiedni kabelek WN aby zmierzyć napięcie i oczywiście da się je zmierzyć, tylko potrzeba odpowiedniego miernika.

Gdzieś czytałem, że ktoś zastosował do silnika 16V Renault cewki z Poloneza. Problem polegał na tym, że trzeba było zastosować odpowiednie kable WN i połączyć cewki ze świecami.

 

Dodano: 19 sty 2014 - 20:28

Zapomniałem

Zrób sobie kabelek, taki, żeby wszedł w pomiędzy wtyczkę i gniazdo cewki. Zrób dodatkowy odczep z kabelkiem do którego podłączysz miernik. Taki kabelek wpinasz pomiędzy cewki odpalasz auto i mierzysz napięcie zasilania cewek.

Poza tym miernik w dłoń i sprawdzaj kable. Możliwe że gdzieś brak styku. Jak silnik jest zimny to nie ma przejścia, jak się rozgrzeje to jest styk. Takie dywagacje na temat, w przypadku uszkodzenia kabelków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, chodzi mi o to, nie chce mierzyć napiecia na cewce tylko na przewodach do niej idących bo skoro przewody idą bezpośrednio z komputera to nie wierze żeby przez ECU szło 15-20 tyś volt tym bardziej na tak cienkich kablach, wiec chyba jutro odepne pokolei przewody podczas pracy silnika i sprawdze napięcie. Chyba, że miernikiem mogę sprawdzić stan przewodu bez włączonego zasilania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu sie przemo z tobą nie zgodze. Juz kilka razy odpinałem pojedyńczo cewki, silnik nie gasł tylko spadały mocno obroty które zaraz sie podnosiły do normy tylko silnik mocno drżal. Wiec chyba nie mam tych cewek podpiętych szeregowo. Sprawdze wszystko dokładnie. Jak to nie pomoże to biore sie za wtryski paliwa :) Może któryś jest uszkodzony i żle dawkuje paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu sie przemo z tobą nie zgodze.

W zasadzie to sam ze sobą się nie zgodzę :)

Oczywiście, silnik może zgasnąć albo i nie, wszystko zależy od kondycji silnika, ale na pewno nastąpi istotna, zauważalna zmiana jego pracy.

. Wiec chyba nie mam tych cewek podpiętych szeregowo.

Odsyłam do lektury schematów elektrycznych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!