Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wtryski i pompa wtryskowa


Mmisiu

Rekomendowane odpowiedzi

Cięcie

Doceniam wszystkie wypowiedzi, ale naprawdę nie rozumiem, po co sprawdzać rozrząd. Po wymianie rozrządu ten motor zrobił jakieś 15000 km, wymieniłem olej, wracałem do domu i po ok. 15 km zaczął stukać a raczej walić.

Pytanie, kiedy i jak powstał problem z rozrządem?

Potrafię zrobić to i owo przy aucie, fakt nie jestem mechanikiem, i chyba najwidoczniej brak mi wiedzy albo czegoś nie rozumiem…

Czy rozrząd może przestawić się sam z siebie podczas normalnej jazdy?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy wiesz ale w K9K , w nowszych silnikach w serwisie przy OT był OTS na sprawdzenie rozrządu , zdziwilbys się ile M2 przyjechalo z podartym paskiem , nie mowie ze może to być u Ciebie , ale te silniki sa mega wyczulone na olej i rozrząd.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Obiboc napisz proszę coś więcej o tej choince, na desce. Czy gasło wszystko jak u mnie, czy tylko awarie, ostrzeżenia ci wyświetliło

Odnośnie choinki, odpalilem auto bez problemu pod praca małżonki ,kulałem się do warsztatu , po drodze zdechł.Wepchnełem auto na chodnik. Pierwsza próba odpalenia nawet nie przekręcił , pojawił się komunikat wrtysk nie zyje +stop. Próbowałem jeszcze ze dwa razy ale wyświetlacz od radia i liczniki zaczeły głupieć jakies krzaki się pojawiły, rozrusznik nie kręcił tylko cykanie elektromagnesu. Piski jakieś. Wszystko przygasło ale nie mogłem wyłączyć swiateł ani zamknąć auta. Zdjełem klemę i założyłem ponownie , udało się zamknąć. Podczas holowania auta jeszcze raz wcisnełem start i odpalił, zgasiłem by nie kombinować na drodze z odczepianiem. Później chciałem zabrac auto do innego warszatu wcisnełem "start" armagedon, zaczeło coś bzyczeć piszczeć kontrolki zgłupiały , zalączył się alarm, wyjęcie karty otworzenie drzwi nie skutkowało. Znowu zdjęcie klemy i już bez podłączania auto na lawetę.

 

"Naprawa" pocisneła mnie 5500 POLSKICH NOWYCH ZŁOTYCH. Pisze o " naprawie" bo auto pali jeździ ale.... powietrza w układzie paliwowym mam tyle że tylko balony pompować, odpala po długim kręceniu ( przy pierwszej próbie) jest ciepło co będzie jak przyjdzie mróz. Auto jest mulaste. Byłem raz na poprawkach ale nie poprawili ,teraz znów muszę zostawić im auto.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Obiboc, dzięki za opis, i szczerze współczuję sytuacji, wszystko wskazuje na to, że jestem w takiej samej.

Czeka mnie wymiana pompy i być może wtrysków.

Jedyny pozytyw u mnie to, że zaczyna się wyjaśniać.

Najpierw może napiszę, że ROZRZĄD SPRAWDZONY i był w najlepszym porządku.

Zanim mechanik sprawdził rozrząd, sprawdził (na zewnątrz) wtryski i podmienił ten, który w ogóle nie chodził. To wyeliminowało stukanie – walenie. Nie chciał odpalić po tym zabiegu, więc sprawdził rozrząd.

Zapomniałem powiedzieć, że wcześniej nie odpalał (problem z prądami), bo bezpiecznik na akumulatorze 500A był spalony. Nie odpalał nawet na boosterze, bo ten był podłączany na klemie, a nie za bezpiecznikiem, głupia sprawa – oczywista oczywistość, jak niby miało to chodzić…

Wstyd się przyznać, ale tak właśnie było.

Kolej na pompę wysokiego ciśnienia, wyjął i rozciął filtr paliwa, a tam pełno opiłków…

Teraz auto chodzi nie stuka, czasem popiskuje – kwiczy, i wygląda na to, że pompa się zaciera, puszcza opiłki, coś poszło na wtrysk i mamy stukanie.

Pozostaje mi podmienić pompę i nie wiem, boję się, co będzie z wtryskami, bo już opiłki, mogą być w nich nasiane.

Co myślicie panowie?

Wystarczy wymienić pompę, czy komplet z wtryskami, plus czyszczenie przewodów? Ma ktoś jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) największy bezpiecznik w SCENICU to taki: http://allegro.pl/bezpiecznik-megaval-cal2-calii-scenic-clio-mta-i3777536381.html i nie jest to 500 A.

2) jak miałeś opiłki w układzie to przydałoby się płukanie całego układu paliwowego + wymiana filtra

3) jak silnik pracuje, to dolewaj olej 2T do każdego tankowania ON. 300 ml wystarczy na bak i powinno być OK

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli moja diagnoza, że to wtrysk a nie panewka się potwierdziła.

Wymień koniecznie pompę, wtryski możesz uratować czyszcząc je dokładnie, zwłaszcza zaworek.

Przewody możesz przedmuchać sprężonym powietrzem a zbiornik to bym wymienił, może być od benzyniaka. Zresztą i tak musisz zbiornik wyjąć bo na pojeździe go nie wypłuczesz.

Dopóki tego nie zrobisz to nie odpalaj silnika bo tylko pogorszysz sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) największy bezpiecznik w SCENICU to taki: http://allegro.pl/bezpiecznik-megaval-cal2-calii-scenic-clio-mta-i3777536381.html i nie jest to 500 A.

Zgadza się to jest 32A bezpiecznik, tylko oznaczenie na moim jest 500A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc i rady.

Szkoda, że nazwy tematu nie można edytować. Jak ktoś będzie miał kwicząco - walące odgłosy z silnika, czy kłopoty z wtryskami, to pewnie nigdy nie otworzy tematu o nazwie "zmiana oleju i silnik klękł”.

Jak uporam się z całością napiszę, co i jak.

 

Dodano: 03 sty 2014 - 23:41

wymienił na taki sam?

Taką mam nadzieję, nie było mnie wtedy w warsztacie, ale dobra uwaga sprawdzę jeszcze jaki powinien być bo teraz jest 500A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3) jak silnik pracuje, to dolewaj olej 2T do każdego tankowania ON. 300 ml wystarczy na bak i powinno być OK

Towarzyszu czasami mam wrażrenie iż jesteś przedstawicielem orlenu odpowiedzialnym za produkt 2T :applause: . Teraz poważnie, rozumiem iż 2T jest to olej do dwusuwów. Ma za zadanie smarowanie pompy podczas tłoczenia paliwa. Nie ma wpływy na wtryski w jakiś sposób , smaruje wiem ale czy przy spalaniu nie robi problemu?( zapychanie wtryskiwaczy). W dwutaktach jak trabi paliwo z olejem szło przez gaźnik gdzie średnica dych była dużo większa niż wtrysku ( nie pamiętam czy faktycznie był bo auto miałe 20 lat temu). Pytam bo chcę się upewnić i stosować to to w moim bolidzie. Wydatek niewielki w porównaniu do naprawy pompy i wtrysków.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Towarzyszu - jestes w błędzie podwójnym:

1) nie tylko ORLEN produkuje olej 2T (skąd więc przedstawiciel ORLENA?)

2) nie jestem przedstawicielem, ale użytkownikiem (nie użyszkodnikiem! :applause:)

 

ORLEN robi tani i dobry olej 2T - czerwony półsyntetyk. no można ostatecznie lać ten MIXOL (też notabene ORLENA), jednak ludzie z większym doświadczeniem ode mnie (ja leję 2T dopiero cirka ponad 4 lata) mówią, że półsyntetyk jest lepszy. a najlepszy byłby 2T syntetyk (ale jakikolwiek 2T jest drogi).

 

czy coś się dzieje? na dziś przejechałem ponad 88kkm dolewając od 100 do 200 ml/bak (jedna lub dwie duże strzykawki). szpece radzą by dolewać więcej. o tym tez mówi Solan, który zajmuje się takimi pompami:

 

inni użytkownicy dizli (m.in. alfaholicy, ci od opli i wieśwagenów) też dolewają i chwalą się tym na innych forach. generalnie temat nie jest tabu, ani powodem do wstydu. nie ma siarki w paliwie, nie ma dobrego smarowania. trzeba sobie inaczej radzić...

 

...zaraz zostanę zgromiony przed modów ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nazwy tematu nie można edytować.

A na jaki chciałbyś zmienić?

Przypominam, że zawsze możesz o to prosić wysyłając raport do administracji, pod profilem masz przycisk "raportuj".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!