Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wtryski i pompa wtryskowa


Mmisiu

Rekomendowane odpowiedzi

Cięcie

Doceniam wszystkie wypowiedzi, ale naprawdę nie rozumiem, po co sprawdzać rozrząd. Po wymianie rozrządu ten motor zrobił jakieś 15000 km, wymieniłem olej, wracałem do domu i po ok. 15 km zaczął stukać a raczej walić.

Pytanie, kiedy i jak powstał problem z rozrządem?

Potrafię zrobić to i owo przy aucie, fakt nie jestem mechanikiem, i chyba najwidoczniej brak mi wiedzy albo czegoś nie rozumiem…

Czy rozrząd może przestawić się sam z siebie podczas normalnej jazdy?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy wiesz ale w K9K , w nowszych silnikach w serwisie przy OT był OTS na sprawdzenie rozrządu , zdziwilbys się ile M2 przyjechalo z podartym paskiem , nie mowie ze może to być u Ciebie , ale te silniki sa mega wyczulone na olej i rozrząd.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Obiboc napisz proszę coś więcej o tej choince, na desce. Czy gasło wszystko jak u mnie, czy tylko awarie, ostrzeżenia ci wyświetliło

Odnośnie choinki, odpalilem auto bez problemu pod praca małżonki ,kulałem się do warsztatu , po drodze zdechł.Wepchnełem auto na chodnik. Pierwsza próba odpalenia nawet nie przekręcił , pojawił się komunikat wrtysk nie zyje +stop. Próbowałem jeszcze ze dwa razy ale wyświetlacz od radia i liczniki zaczeły głupieć jakies krzaki się pojawiły, rozrusznik nie kręcił tylko cykanie elektromagnesu. Piski jakieś. Wszystko przygasło ale nie mogłem wyłączyć swiateł ani zamknąć auta. Zdjełem klemę i założyłem ponownie , udało się zamknąć. Podczas holowania auta jeszcze raz wcisnełem start i odpalił, zgasiłem by nie kombinować na drodze z odczepianiem. Później chciałem zabrac auto do innego warszatu wcisnełem "start" armagedon, zaczeło coś bzyczeć piszczeć kontrolki zgłupiały , zalączył się alarm, wyjęcie karty otworzenie drzwi nie skutkowało. Znowu zdjęcie klemy i już bez podłączania auto na lawetę.

 

"Naprawa" pocisneła mnie 5500 POLSKICH NOWYCH ZŁOTYCH. Pisze o " naprawie" bo auto pali jeździ ale.... powietrza w układzie paliwowym mam tyle że tylko balony pompować, odpala po długim kręceniu ( przy pierwszej próbie) jest ciepło co będzie jak przyjdzie mróz. Auto jest mulaste. Byłem raz na poprawkach ale nie poprawili ,teraz znów muszę zostawić im auto.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Obiboc, dzięki za opis, i szczerze współczuję sytuacji, wszystko wskazuje na to, że jestem w takiej samej.

Czeka mnie wymiana pompy i być może wtrysków.

Jedyny pozytyw u mnie to, że zaczyna się wyjaśniać.

Najpierw może napiszę, że ROZRZĄD SPRAWDZONY i był w najlepszym porządku.

Zanim mechanik sprawdził rozrząd, sprawdził (na zewnątrz) wtryski i podmienił ten, który w ogóle nie chodził. To wyeliminowało stukanie – walenie. Nie chciał odpalić po tym zabiegu, więc sprawdził rozrząd.

Zapomniałem powiedzieć, że wcześniej nie odpalał (problem z prądami), bo bezpiecznik na akumulatorze 500A był spalony. Nie odpalał nawet na boosterze, bo ten był podłączany na klemie, a nie za bezpiecznikiem, głupia sprawa – oczywista oczywistość, jak niby miało to chodzić…

Wstyd się przyznać, ale tak właśnie było.

Kolej na pompę wysokiego ciśnienia, wyjął i rozciął filtr paliwa, a tam pełno opiłków…

Teraz auto chodzi nie stuka, czasem popiskuje – kwiczy, i wygląda na to, że pompa się zaciera, puszcza opiłki, coś poszło na wtrysk i mamy stukanie.

Pozostaje mi podmienić pompę i nie wiem, boję się, co będzie z wtryskami, bo już opiłki, mogą być w nich nasiane.

Co myślicie panowie?

Wystarczy wymienić pompę, czy komplet z wtryskami, plus czyszczenie przewodów? Ma ktoś jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) największy bezpiecznik w SCENICU to taki: http://allegro.pl/bezpiecznik-megaval-cal2-calii-scenic-clio-mta-i3777536381.html i nie jest to 500 A.

2) jak miałeś opiłki w układzie to przydałoby się płukanie całego układu paliwowego + wymiana filtra

3) jak silnik pracuje, to dolewaj olej 2T do każdego tankowania ON. 300 ml wystarczy na bak i powinno być OK

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli moja diagnoza, że to wtrysk a nie panewka się potwierdziła.

Wymień koniecznie pompę, wtryski możesz uratować czyszcząc je dokładnie, zwłaszcza zaworek.

Przewody możesz przedmuchać sprężonym powietrzem a zbiornik to bym wymienił, może być od benzyniaka. Zresztą i tak musisz zbiornik wyjąć bo na pojeździe go nie wypłuczesz.

Dopóki tego nie zrobisz to nie odpalaj silnika bo tylko pogorszysz sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) największy bezpiecznik w SCENICU to taki: http://allegro.pl/bezpiecznik-megaval-cal2-calii-scenic-clio-mta-i3777536381.html i nie jest to 500 A.

Zgadza się to jest 32A bezpiecznik, tylko oznaczenie na moim jest 500A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc i rady.

Szkoda, że nazwy tematu nie można edytować. Jak ktoś będzie miał kwicząco - walące odgłosy z silnika, czy kłopoty z wtryskami, to pewnie nigdy nie otworzy tematu o nazwie "zmiana oleju i silnik klękł”.

Jak uporam się z całością napiszę, co i jak.

 

Dodano: 03 sty 2014 - 23:41

wymienił na taki sam?

Taką mam nadzieję, nie było mnie wtedy w warsztacie, ale dobra uwaga sprawdzę jeszcze jaki powinien być bo teraz jest 500A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3) jak silnik pracuje, to dolewaj olej 2T do każdego tankowania ON. 300 ml wystarczy na bak i powinno być OK

Towarzyszu czasami mam wrażrenie iż jesteś przedstawicielem orlenu odpowiedzialnym za produkt 2T :applause: . Teraz poważnie, rozumiem iż 2T jest to olej do dwusuwów. Ma za zadanie smarowanie pompy podczas tłoczenia paliwa. Nie ma wpływy na wtryski w jakiś sposób , smaruje wiem ale czy przy spalaniu nie robi problemu?( zapychanie wtryskiwaczy). W dwutaktach jak trabi paliwo z olejem szło przez gaźnik gdzie średnica dych była dużo większa niż wtrysku ( nie pamiętam czy faktycznie był bo auto miałe 20 lat temu). Pytam bo chcę się upewnić i stosować to to w moim bolidzie. Wydatek niewielki w porównaniu do naprawy pompy i wtrysków.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Towarzyszu - jestes w błędzie podwójnym:

1) nie tylko ORLEN produkuje olej 2T (skąd więc przedstawiciel ORLENA?)

2) nie jestem przedstawicielem, ale użytkownikiem (nie użyszkodnikiem! :applause:)

 

ORLEN robi tani i dobry olej 2T - czerwony półsyntetyk. no można ostatecznie lać ten MIXOL (też notabene ORLENA), jednak ludzie z większym doświadczeniem ode mnie (ja leję 2T dopiero cirka ponad 4 lata) mówią, że półsyntetyk jest lepszy. a najlepszy byłby 2T syntetyk (ale jakikolwiek 2T jest drogi).

 

czy coś się dzieje? na dziś przejechałem ponad 88kkm dolewając od 100 do 200 ml/bak (jedna lub dwie duże strzykawki). szpece radzą by dolewać więcej. o tym tez mówi Solan, który zajmuje się takimi pompami:

 

inni użytkownicy dizli (m.in. alfaholicy, ci od opli i wieśwagenów) też dolewają i chwalą się tym na innych forach. generalnie temat nie jest tabu, ani powodem do wstydu. nie ma siarki w paliwie, nie ma dobrego smarowania. trzeba sobie inaczej radzić...

 

...zaraz zostanę zgromiony przed modów ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nazwy tematu nie można edytować.

A na jaki chciałbyś zmienić?

Przypominam, że zawsze możesz o to prosić wysyłając raport do administracji, pod profilem masz przycisk "raportuj".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!