Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana paska rozrządu silnik K4M - 16V


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem na youtube.com filmik pokazujący proces wymiany paska rozrządu w silniki K4M (bez KZFR), niestety nie znam tego języka ale jakby ktoś mógł dodać do niego napisy było by świetnie.

Dotyczy modeli Magane/Scenic I PhII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

w którym miejscu dokładnie wklada sie blokade na dole silnika? ktora srube trzeba wykrecic? teraz bede wymienial kzfr i nie moge nigdzie znalezc gdzie sie blokuje jesli ktos by mial wymiane samego koła zmiennych faz rozrzadu 1.6 to bylbym wdzieczny jak poprawnie wymienic

 

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki, interpunkcja

5.7 - logika wypowiedzi

- damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.

Będę zabierać się za moją megi 16 16v z KZFR. Ma ktoś doświadczenie w tym temacie. Ja tylko teorię i blokady rozrządu posiadam. W starej megi 1.4 8v i w uniaczu już rozpracowywałem rozrządy. Ale ten silnik to inna nieco bajka. Dodam, że będę przy tym wymieniać wszystkie uszczelniacze od strony rozrządu i KZFR bo już się odzywa... Pompę i rolki napinacze itp. Taki komplet.

Podpowiecie nieco?

 

Dodano: 28 mar 2015 - 19:51

I oto dziś odświeżam! temat.

Właśnie wymieniłem sam rozrząd w mojej megane 2

1,6 16 V K4M 760!

W wolnej chwili opiszę co i jak.

Edytowane przez marcinMTC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Co do rozrządu w 1.6 16v miał ktoś z Was może doczynienia z paskiem, napinaczen itp. sygnowanym logiem RENAULT?Allegro kipi od tego typu zestawów np. http://allegro.pl/rozrzad-pompa-renault-clio-kangoo-1-4-1-6-16v-i5284356515.html lub http://allegro.pl/rozrzad-pompa-renault-megane-laguna-1-4-1-6-16v-i5037391974.html????

Zestawy Boscha,SKF czy INA są prawie 2 razy droższe...Pytam, ponieważ miałem niedawno kontakt z filtrami paliwa itp.do Citroena HDI-kartonik z logiem cytryny,hologramem, a obudowy filtrów wyglądały jakby je przedszkolaki z masy solnej ulepiły więc je oddałem- również były o wiele tańsze od renomowanych producentów np.MANN-a.

Jak wyglądają jakościowo w/w zestawy?Montowaliście to może u siebie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pudełku renault masz pasek gates, napinacze i rolki najprawdopodobniej INA. Z tego co się orientowałem przed zakupem. Na domiar złego, pompa wody z renault jest no name.

Polecam paski continental pompę dolz lub hepu napinacze i rolki ruville. Solidne części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Marcin a co sądzisz o tym zestawie poniżej do silnika k4j?

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-1-4-1-6-16v-laguna-megane-scenic-org-i5074010537.html

lub

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-1-4-1-6-16v-laguna-megane-scenic-org-i5022315945.html

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam też przekopywałem internet za częściami i skompletowałem tak jak pisałem wyżej. Jeśli miałbym kupić to chyba ten pierwszy link. Widać producenta rolki (gates) ale warto popytać/dopytać co konkretnie w takim rep set siedzi. Uszczelka do pompy nie jest potrzebna, ale jest w zestawie. Pompę mocujesz na silikonie motoryzacyjnym. Ja przynajmniej mu bardziej ufam.

PS. Kolego pawelosek, jaki masz silnik? po Twoich danych wychodzi, że 1,4 16V

podejdzie Ci ten rozrząd?

Edytowane przez marcinMTC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym 1 zastanawiałem linkiem. Tak mam 1.4 16V K4J, teraz zauważyłem że temat dotyczy K4M ale ten zestaw z pierwszego linku pasuje do mojego silnika. A ile już przejechałeś na swoich częściach? Nic się nie dzieje niepokojącego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 16V K4J, teraz zauważyłem że temat dotyczy K4M

Wiele części do obu typów silników są wspólne. W tym przypadku również.

Oczywiście w silnikach K4J nie ma KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem na tych częściach w meganie na dzień dzisiejszy może ok 300 km.

Kolega na ruville zrobił ok 2500 i nic.

W uno miałem pasek conti i spokój 5 lat.

Dziadostwa bym nie pchał.

Teraz do mojej drugiej megany kupuję całość ruville, pompę z dolz. KZFR wsadzam oryginalne renault- producent delphi. Zastanawiam się nad zaworem elektromagnetycznym od KZFR. Też się odzywał trochę, ale po naciągnięciu sprężynki wszystko ok. Ale to w innym temacie.

Edytowane przez marcinMTC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to będę musiał z tamtej aukcji zakupić części bo nie wiadomo kiedy ten rozrząd był robiony. Ja to mam uno ale na łańcuchu więc nawet tam nie muszę zaglądać (juz 14 lat jeździ bez zaglądania). Czyli firma Gates jest okej? Bo ostatnio kupowałem termostat tej firmy i niby wszystko ładnie jest jak na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro Renault to daje to chyba jest ok. W starej meganie 1 jeździłem na gates-ie i było ok. Ja się wypowiedziałem co do części, których używam. Ile znajdziesz części tyle opinii. Twój wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panie i Panowie mam pytanko co do wymiany rozrządu w K4M a dokładnie w megane II ph II czyli z KZFR. Pytania mam takie:

Blokada Mot. 1489 jaką ma mieć w końcu długość?? Internet podaje 2 wymiary:

69,5mm thumb_hosting_zdjec_1485716777__pigemot1489selonrtaetai.jpg

68,0mm thumb_hosting_zdjec_1485716717__2575316400_1428948890.png

Edytowane przez wojti2001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam!

jeśli wymieniasz KZFR to owszem możesz. Jeśli cieknie to nawet powinieneś.  

polecam wymianę samego KZFR. Ja robiłem rozrząd, 4 miesiące temu, nie wymieniłem koła i ... robię rozrząd bo koło umarło... Lepiej przy jednych pieniądzach zrobić wszystko. Żeby później nie pluć sobie w brodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!