Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana czujnika temperatury silnika


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie także wskazówka między drugą a trzecią kreską (zakładając, że zerowa pozycja to kreska 1). Tak jest zarówo zimą jak i w cieplejsze dni.

Po osiągnięciu tej temperatury jest ona raczej stała.

Trochę mnie to niepokoi, gdyż z dośwadczenia sądzę, że kreska powinna być przynajmneij w pionie, o ile nie jeszcze dalej.

Proszę o potwierdzenie czy muszę się martwić? Od czego zacząć naprawę jeśli jest ona konieczna - od czujnika, czy od termostatu?

Edytowane przez graav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie przy minus 7 stopni, podczas jazdy jak wskaźnik temp podniósł to włączyłem ogrzewanie na maksa na szybę bo tak zamarzał od deszczu, to wskaźnik zatrzymał się pomiędzy zerem a pierwszym i tak przez 20 km, jak obniżyłem ogrzewanie to wskaźnik podniósł się do prawie 80 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No własnie u mnie tak samo, normalnie wskaźnik buja się koło pionu ale jak odpale dmuchawe na max temp i 4 to zaczyna lecieć. wiem że dmuchawa to sposób na chłodzenie silnika ale chyba tak nie powinno być... co wymienić czujnik czy odrazu cały termostat tylko że czytałem w innym temacie że straszny syf z tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie normalna temperatura pracy to 3 kreska. Jak już ją osiągnie to nawet przy -20 stopniach i maksymalnym ogrzewaniu nie spadnie ani nie wzrośnie.

Jeśli jest poniżej 2 kreski i włączę ogrzewanie na maksa to potrafi na chwilę minimalnie opaść ale potem znowu idzie do góry do 3 kreski.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem dziś eksperyment, jak widać na fotce po włączeniu ogrzewania kreska bardzo nieznacznie odchyla się od 3 kreski co przy tych mrozach jest normalne, ale po chwili wraca

 

cięcie

fotki nie wstawiam przez forumowy hosting, bo trzeba zmniejszyć rozmiar i jakość wychodzi tragiczna, więc jak szefostwo, aż tak w oczy kole to usuńcie..

lapka2.gif

Regulamin dodawania zdjęć się kłania.

Ponieważ robisz to z premedytacją przydzielam pasek.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedy np mam nadmuch na 2 i temperature na maksimum to własnie tak sobie lata wokół tej pionowej kreski, między 73-83 stopnie. Natomiast jak puszczę nogę z gazu z góry czyli mam zerowe spalanie i mam włączoną dmuchawę na 4 i temp. maks. to spada, aż do 60 stopni. Nie wiem czy termostat nie domyka czy w ogóle ma opóźnienie, nie mam takiej góry, żeby sprawdzić. To normalne jest ? sprawdzalem adapterem obd.

 

p.s. przy jakiej temperaturze przełącza się Wam na gas? u mnie puszka pokazuje równo 50 i gazownik twierdzi, że wtedy czujka na reduktorze ma 40 i wtedy się przełącza i tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne jest ?

Nie jest, tak nie powinno być. Termostat się zawiesza. To się będzie pogłębiać.

W Polonezie miałem identycznie, w lecie przy 40°C wskazówka potrafiła się tak zachowywać. Przy zjeżdżaniu z dużej góry wskazówka spadała do 1/2 - 1/3 temp. nominalnej. Po wymianie termostatu, jak się temp. unormowała to tak stała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym temacie ktoś napisał, że przy wymanie się ogólnie syf robi. Coś mi się zdaje, że jak się zrobi cieplej to będę miał kilka tysięcy do włożenia w samochód. Termostat 200, olej filtr 100, płyn chłodniczy 50, płyn hamulcowy 100, być może tarcze przód 350, coś może być w zawieszeniu 200,sprzęgło gwizda na zimnym 500, olej skrzynia 200 poduszka górna sie konczy 200, dojdzie rozrząd 700. No 2600 jak nic w 2014 pojdzie w częsci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie.

Domyślam się, że chodzi o mój wątek. Po pierwsze, jaką masz obudowę w której siedzi termostat i czujnik temperatury? Jeśli metalową, to nie musisz jej odkręcać, żeby wymienić termostat. Jak masz plastikową, to w zasadzie trzeba wymienić całą obudowę która jest zintegrowana z termostatem. Ja zabrałem się za to w nieodpowiedni sposób (pomimo ostrzeżeń Przema:))i dlatego tego oleju wyciekło mi dość sporo. Jak odczekasz 1 dzień przed odkręceniem obudowy, to nie powinno być syfu. Myślę, że mogłoby też pomóc uniesienie lewej strony samochodu, tak żeby olej przemieścił się na drugą stronę silnika. No ale jak już napisałem, jeśli masz metalową obudowę, to nie będziesz mieć tego problemu bo wystarczy wymienić sam wkład termostatu.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ludzie, powiedzcie mi, czy czujnik w termostacie jest wysyłany do licznika i do ECU?? Bo na złącze diagnostycznym( dwa różne programy) po 7 godzinach postoju temp. wody 10 stopni, a na dworze 0 stopni a podczas jazdy i przez 20 km odciągnął maksymalnie 77-78 stopni, a w postoju wrosła do 80-81 stopni zanim ruszyłem. Czy to wina termostatu czy czujnika czy brak odpowietrzenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!