Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala, z pod nadkola zwisa przewód.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, samochód po dwóch tygodniach nieużywania przestał odpalać. Od czasu do czasu pojawia się komunikat informujący o problemie z elektryką a na pulpicie pojawia się ikonka akumulatora i oleju wraz z napisem STOP. Zamówiłem diagnostę ze sprzętem. Podłączył się do obwodu elektrycznego, jednak nie potrafił połączyć się z żadnych innym system np. z systemem komory silnika więc na razie dalszą naprawę odpuściłem ze względu na brak wolnej gotówki. Dziś zauważyłem że pod lewym nadkolem zwisa jakiś przewód. Czy ktoś wie za co on odpowiada i czy jest konieczny do uruchomienia samochodu ? Muszę napisać jeszcze jedną rzecz, która osobiście nie daje mi spokoju, od ok. 3 miesięcy jeździłem bez osłony nadkola w róznych warunkach pogodowych (deszcze, błoto, piasek) co według mnie może mieć wpływ na stan przewowów i całej elektryki. Wczoraj kontaktowałem się mechanikiem, przedstawiłem mu problem, stwierdził że nie ma to związku z wymienioną awarią, bo wszystko jest hermetycznie zabezpieczone. Co sądzicie o tym ? Co z korozją ? Rdzą ? Załączam zdjęcie. Pozdrawiam.

post-52335-0-99977100-1390571646_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jak zawsze w takich przypadkach winna jest wilgoć. Tym bardziej, że jeździłeś bez osłony. Zaraz ponad nadkolem jest BSI (czy jak by tam tego nie nazwał) Musisz to wyjąć z auta. Kilka wtyczek i jedna nakrętka (o ile mnie pamięć nie myli) W domu delikatnie rozpakować obudowę, wyjąć elektronikę i położyć w suchym i ciepłym miejscu na czas postrzebny do wyschnięcia. Nie używać suszarek ani innych takich. Można przetrzeć delikatnie łachem ale wyschnąc ma samo. To samo z obudowy usunąć całą wilgoć. No i oczywiście kupić zaślepkę :) w Aso komplet 120 zł płaciłem w zeszłym roku.

Tak na marginesie - bezpieczniki na aku oczywiście sprawdzone??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator, oczywiście masz sprawny i naładowany :)

Na temat wtyczki poczytaj forum było, do niczego Ci ona nie potrzebna i ma zostać nie podłączona tak ma być

 

Znalazłem, jest też kilka innych watków.

http://megane.com.pl/topic/44806-zagadkowa-wtyczka/

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest naładowany, napięcie OK. Bezpieczniki pod kierownicą i te pod maską również sprawdzone - OK. Jeśli BSI mogę zrobić sam, to z pewnością spróbuje, jeśli mimo wszystko ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł to chętnie poznam. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pobliżu jest też zespół sterowania świecami żarowymi, nie jest własciwie niczym osłoniety wiec jazda bez plastikowych nadkoli mogło i jemu zaszkodzić.

Widoczna wolna wtyczka jest niepotrzebna jak napisano, (ale nie likwidować) a służy do podłączenia układu samopoziomowania ksenonów jeśli auto takie posiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale nie wpędzajcie kolegi w UCH, bo skoro jeździł bez nadkola, a CLIP nie połączył mu się z niczym, to znaczy że węzeł CAN jest utopiony. Zresztą to miejsce zawsze jest powodem. Niezależnie od tego jak tłumaczy elektryk czy inny mechanik wszystko sprowadza się do wilgoci w tej puszeczce koło aku nad lewym kołem. Duże nieszczęście jeśli w związku z tym coś się posypało, ale raczej ciężko mi uwierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!