Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Injection Controller


oxide

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy renóweczek. Jeśli był już taki temat to z góry przepraszam. W sobotę zakupiłem Megane II z 2005r, z silnikiem 1,5 dci. Trochę się bałem, ale mówię zaryzykuje! No i od razu niespodzianki. Jak jeździłem z byłym właścicielem po mieście wszystko było ok. Odpalał za każdym razem od "kopa". Zapłaciłem za auto i wybrałem się w drogę do domu rodzinnego (300km). w czasie jazdy przy prędkości powyżej 130km/h zapaliła mi się kontrolka " Injection controller " + servis. Myślę sobie no ładnie mnie pan zrobił w balona. Jednak starałem się utrzymać prędkośći 120-125km/h i tak się turlałem w stronę domu. Po przejechaniu 240km zapalił się tzw. żyd i trzeba było zatankować. Zatankowałem na lotosie paliwo, zapłaciłem, wsiadam do wozu chce odpalić i zonk. raz drugi trzeci wciskam ten przycisk i nic. dzwonie do pana wlaściciela, on umywa ręce ze przecież odpalał zawsze. Po pompowałem trochę gazem, w końcu odpalił. Szczęśliwy wróciłem do domu ( ciągle max predkość 120km/h). Zaparkowałem auto w garażu. Po dwóch dniach próbuje odpalić auto i nic. Akumulator jest ok. Auto kręci, kręci ale nie chce załapać. Ciągle świeci się ten błąd i serwis. Z góry dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie muszą być żadne wtryski, nie strasz oxide.

Do sprawdzenia na początek szczelność układu paliwowego, czy nie ma tam powietrza. Do sprawdzenia filtr paliwa. Może poprzedni właściciel wlał coś w stylu STP i syf zalepił filterek.

Do sprawdzenia także czujnik położenia wału. Pytanie co się dzieje z IMMO.

No i podłączenie pod kompa, najlepiej CLIP rozwieje wiele wątpliwości.

 

PS

Pedał gazu w dzisiejszych czasach to elektroniczny potencjometr. On niczego nie pompuje :-D

Edytowane przez TheOktik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oo co do pedału gazu to byłem pewny ze dzięki temu pomogło :-D auto kupilem od faceta ktory miał firme budowlana. od 2008r mial ten dyliżans. Właśnie troche czytalem na forum i właśnie wszyscy mówicie o tym Clipie. to jest program dedykowany dla renault ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto kupilem od faceta ktory miał firme budowlana

Skoro jako konsumet kupowałeś od firmy to pędem sprawdzaj co jest uszkodzone i jeżeli sprawa jest poważna to żądaj naprawy albo obniżki ceny na podstawie uprawnień konsumenckich. Przyczyn może być dużo poczynając od parafiny w filtrze ON ale trzeba brać pod uwagę także czarny scenariusz.

Edytowane przez lamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za odpowiedź, narazie wepchnę auto grzanego garażu, może jak postoi w cieple łatwiej jej bedzie załapać i wtedy poojade do mechanika.

 

Dodano: 02 lut 2014 - 14:05

Witam Ponownie !

Po podłaczeniu zelazka do komputera wyskoczył bląd "obwód zaworu regulacji ciśnienia paliwa" auto nadal nie chce odpalić :/

Macie jakiś pomysl co może byc przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim porządnie odpowietrz pompę. Wykręć czujnik temperatury paliwa na pompie, ten z zieloną wtyczką i pompuj gruszką aż otworem po czujniku pójdzie paliwo. Zakręć czujnik i powinien zapalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja regenerowałem na orginalnych częściach delphi. Z gwarancją na rok czasu bez limitu km 450zł za sztuke. A używka to prawdopodobnie też to czeka. U mnie przyczyną była woda w paliwie (tak stwierdzono), brak opiłków itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Problemy z ciśnieniem paliwa to zazwyczaj zaworki przelewowe na wtryskach (koszt chyba 280 zł za sztukę) i można je wymienić samemu.

Robi się próbę przelewową i wymienia na nie sprawnych zaworki.

Probę przelewową i wymianę zaworków można obejrzeć na youtube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie, wtryski wymieniłem, ale auto nadal nie odpalało. Jak się okazało , żelazko się przestawiło na rozrządzie :OOO . Teraz śmiga jak talala :)

 

Dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, wtryski wymieniłem, ale auto nadal nie odpalało.

No to na jakie wymieniłeś? Używki, nowe czy regenerowałeś?

Jak się okazało , żelazko się przestawiło na rozrządzie :OOO . Teraz śmiga jak talala :)

A co było przyczyną przestawienia rozrządu?

 

Kolego, proponuję zapoznać się z opcją cytowania sekwencyjnego. Twoja wypowiedz poprawiłem, mam nadzieję, że tak to miało wyglądać. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sam nie wiem. Mechanik powiedział , że to była przyczyna.

 

Co do wtrysków, to kupiłem dwie uzywki, z tego jeden byl dobry, drugi odesłalem-facet zwrocił pieniadze. Po załozeniu nadal rano nie odpalał , tak więc wymienilem kolejny wtrysk - też uzywka ale trafilem na podobno super egzemparz jak sam mechanik powiedzial. Szkoda ze wczesniej sie nie kapnął o tym rozrządzie:)

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!