Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegląd poza ASO po 55tyś km


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Piszę w imieniu mojego taty który posiada Megankę III z 2009 roku silnik 1.6 16V 110KM. Przejechane ma 55tyś km, była już na pierwszym przeglądzie (wg. komputera) gdzie wymieniona standardowo olej, filtr oleju, powietrza i dokonano oględzin ogólnych auta.

Jako że gwarancja dawno minęła szukam serwisu (to druga prośba o wskazanie dobrego serwisu z Warszawy obłsugujący Meganki), w którym mógłby zrobić przegląd. Ale zanim to uczynię, chciałbym wiedzieć co osoby robiące drugi przegląd w ASO (wg. wskaząń komputera) miały wymieniane. Rozumiem ze standardowo jest to olej + filtry ale czy coś więcej?

Prosiłbym o porady czy konkretne przykłady na co powinien mechanik (poza ASO) zwrócić uwagę podczas przeglądu, dodatkowo wiem że podczas pierwszego przeglądu w ASO stwierdzono uszkodzenie jakiejś plastikowej osłony tylnej osi (nie wiem czy dobrze to określiłem).

 

pozdrawiam

Jankos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście już miałbym auto po 3 wymianach oleju w silniku i filtrów, i szykowałbym się do 4 wymiany. Standardowo warto wymienić świece przy przebiegi 60tyś km. Sprawdzić ilość czynnika w układzie klimatyzacji. Wymienić płyn chłodzący i hamulcowy. Sprawdzić tarcze i klocki hamulcowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga.

 

Wydaje mi się że ojciec miał do tej pory jedną wymianę ale mogę się mylić, jeździł wg. wskazań komputera, a ten zdaje się wskazywał że pierwszy przegląd po 30tyś km.

Czy tylko mi się wydaje że ojciec ciut zaniedbał auto pod względem czynności serwisowych?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Aston76

 

pardon, już nie będe.

Edytowane przez Jankos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer swoje a życie swoje. Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana oleju co 15-20 tyś km. Nawet w instrukcji jest informacja o skróceniu okresu miedzy wymianą oleju i filtrów jeżeli auto jeździ w ciężkich warunkach i po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jankos, wystarczy sprawdzić książkę serwisową, instrukcję obsługi, www.mojerenault.pl lub zapytać w ASO. Przegląd masz co 30tys. km lub 24 miesiące. Co dokładnie wchodzi w zakres podstawowy przeglądu masz wymienione w powyższych dokumentach, reszta w rękach, oczach i uszach mechanika. Ostatecznie na tym polega przegląd, że sprawdza się cały samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie miałem okazj i do niej jeszcze zajrzec, po prostu przy obiedzieć ojciec zakomunikował mi że musi zrobić przegląd a chciał jechać do ASO, co mu odradziłem.

Szczerze mam swoje auto (też francuza) o którego muszę dbać więc nie mam możliwości weryfikować stanu technicznego oraz kiedy ojeic musi robić przegląd, on jest w tych sprawach zielony jak szczypior na wiosnę stąd jego zaufanie do kompa. Sądzę że czas najwyższy na wymianę oleju i wszystkich filtrów, oraz właśnie jak sugerujecie kontrole świec, wszystkich płynów (jeśli trzymają normę to pewnie nie wymieniać), kontrolę świec, wymianę filtra paliwa???

Musiałbym się przyjeć co piszą w książce serwisowej ale jak nie będzie innego wyjścia do zadzwonię do ASO i zapytam ich co przewidują na taki przegląd przed 60tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem auto używkę ale w papierach znalazłem wydruk z przeglądu w serwisie. Są tam wyszczególnione wszystkie opcje z przeglądu, co było robione i wymieniane oraz co jeszcze można było sprawdzić/wymienić i skontrolować. Zerknij do papierów może też masz taki świstek. ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ułatwieniem było by jakby ktoś miał wydruk właśnie z takiego przeglądu przy 60tyś. Nie zerkałem w kwity ojca bo nie miałem do nich wglądu a on chyba sam nie wie co tam ma, bo na gwarancji był częstym bywalcem ASO i bulił im kupę kasy za jakieś pierdoły... no ale cóż, teraz chce go w końcu odciągnąć od tych naciągaczy i znaleźć porządnego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarejestruj sie na www.mojerenault.pl podając VIN samochodu i dostaniesz szczegółową rozpiskę co producent przewiduje do zrobienia na poszczególnych przeglądach. Zweryfikujesz to biorąc pod uwagę styl jazdy, długości tras itp. Ja osobiście, mimo że producent tego nie przewiduję na każdym przeglądzie wymieniam filtr powietrza. Kabinowy przy okazji każdego serwisu/czyszczenia klimatyzacji. Olej wymieniam częściej niż każe producent - głównie dlatego, że mam turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zarejestrowałem się, skontaktowałem się z ASO, chcą 660zł za przegląd + wymiana oleju i filtra.

A wiadomo że trzeba zrobić więcej.

Rozdządu robić nie będę bo auto ma 4 lata a nie 5 (pomyliłem się). Dlatego zrobie tylko sprawdzenie płynów, wymianie filtrów i oleju oraz sprawdzenie auto.

Pamietam raz w Aso mówili że jest uszkodzona plastikowa osłona tuleji czy belki skrętnej, czy wam coś wiadomo w tym temacie?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Dodano: 14 lut 2014 - 18:52

Jestem już po przeglądzie.

 

Wszystko fajnie, tylko trzeba wymienić dekiel zaworowy czy osłonę pod nim.

Podczas wykręcania cewek i świec, wyszło na to że 3 świeca jest w oleju.

Mechanik stwierdził że warto byłby wymienić za jednym zamachem rozrząd, tłumacząc to że jeśli rozrząd nie był nigdy rozbierany to łatwiej będzie dostać się do dekla zawarowego co też będzie miało wpływ na koszta - choć nie wiem czy to miał dokładnie na myśli czy po prosty wywąchał możliwość dodatkowego zarobku.

Klocki powinny wytrzymać jeszcze kolejne 10tyś, tak jak i tarcze kolejny komplet klocków. Świece wymienione na oryginalne jak w ASO, filtry Purflux, olej Elf Evolution SXR 5w40.

Za rozrząd mechanik sobie życzy ok. 450zł za robociznę (części kupie ja), 200zł za dekiel demontaż i montaż, 40zł materiały + 100zł płyn chłodniczy z wymianą.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o pokrywę zaworów to się jej nie wymienia tylko na nowo uszczelnia. Miał rację żeby to wykonać podczas wymiany kpl.rozrządu ,mniejsze koszta. Jakbyś chciał wcześniej ją uszczelnić (pod warunkiem że to z pod niej cieknie) to trzeba rozbierać rozrząd. Olej w gniazdach świec może świadczyć również o nieszczelności gdzieś wyżej(np.odmy).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego powiedz szczerze, jeśli nie zdejmie plastikowej osłony silnika, nie odkręci odmy (odstojnika oleju) i/lub jej ewentualnego uszczelnienia to potem i tak trzeba sprawdzić czy nie poci się od dolnej pokrywy zaworów a o ile dobrze rozumiem to żeby się tam dostać to własnie najlepiej jest wymienić rozrząd? czy może po prostu coś pokręciłem?

Wczoraj będąc u rodziców próbowalem zajrzeć pod plastikową osłonę i widać jak olej zalega w okolicy 3 cewki czyli tej górnej pokrywy. Tylko jak sprawdzić wyciek z dolnej?

 

Dodatkowo w sklepie wajbex zaproponowano mi taki zestaw w b. atrakcyjnej cenie:

http://wajbex.pl/partscatalogue/r216-dolz-pompa-wodna,11-R216-0154-01260--R~6216~1DOL.aspx

http://wajbex.pl/partscatalogue/530-0415-10-renault-rozrzad-kompletny,17-530~10415~110-0204-00307--0204-530~10415~110-130C13191R~1REN.aspx

Edytowane przez Jankos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta duża pokrywa znajdująca się pod owym plastykiem(kolektorem) to jest pokrywa zaworów.Pokrywa to leży na głowicy i jest uszczelniona specjalną masą.Ta masa jest widoczna pod pokrywą zaworów ,przynajmniej z przodu silnika.Jeżeli ta masa uszczelniająca puści to to będziesz widzial ewidentnie olej pod nią(zależy jeszcze gdzie będzie przedmuch).U ciebie jest widoczny olej w gnieżdzie świecy,czyli moglo puścić uszczelnienie(pokrywy) przy samej świecy.Tak jeżeli waciek zostanie zlokalizowany z pod pokrywy zaworów ,trzeba rozbierać rozrząd.

Edytowane przez roberto197272
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!