Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terminy przeglądów


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Nowe Megane po ostatnim liftingu, czyli Phase III z silnikiem 1.6

 

Czytając forum przed zakupem auta byłem pewien, że na pierwszym przeglądzie + wymiana oleju pojawię się po 2 latach/30 000 km (przy zakładanym przebiegu 15000 rocznie). Tymczasem dostałem kartę przeglądów na której jest wyszczególniony po 1 roku przegląd serwisowy (A) + wymiana filtra kabiny. W drugim roku B serwis + wymiana oleju i filtra oleju. Również komputer pokładowy pokazuje przegląd za 30 0000 / 12 miesięcy i drugi komunikat: Wymień olej za 30 000/ 24 miesiące.

Też tak macie w wersjach sprzed liftingu czy coś się zmieniło i jest dodatkowy przegląd między wymianami oleju? Sprzedawca powiedział, że na pierwszym przeglądzie mam się stawić po 2 latach, co nawet zaznaczył długopisem.

Dla jasności załączam kartę przeglądów:

 

post-62466-0-18440700-1392057484_thumb.jpg

Edytowane przez altair4
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie rozpiskę dla mojego auta 1.6 ph1 2011 rok.Co powiecie na temat różnicy kilometrów wymiany pasków akcesoriów i rozrządu.Przecież to ta sama jednostka napędowa ????????? Różnica również przy filtrze powietrza

post-56703-0-41222000-1392562159_thumb.jpg

Edytowane przez roberto197272
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roberto197272 wszystko jest w porządku. Od 2012r. Renault zmieniło harmonogram przeglądów wprowadzając m.in. przeglądy coroczne (małe). Dotyczy to zresztą wszystkich wersji silnikowych. Ja mam 1,4 2011/2012 i pomimo wprowadzenia nowego "rozkładu jazdy" w zakresie przeglądów moje auto jest serwisowane wg starego rozkładu. Odstępstwem jest tu tylko wymiana oleju, którą robię co 15 tys. - głównie ze względu na turbo. Obawiam się, że w Twoim przypadku nie robi wielkiej różnicy czy rozrząd będzie do roboty po 120 czy 150 tys. km. Robiąc ok 20tys. rocznie i tak będziesz zmuszony wymienić go jak również paski po 6 latach, czyli akurat po ok. 120 tys. km. Osobiście zastanowiłbym się czy nie warto skrócić tego przebiegu i nie wymienić rozrządu po np. 90 tys., ale to już zależy od Twojego stylu jazdy i tego jak używasz samochodu (miasto czy trasa, krótkie czy długie odcinki itp. itd.). Ja we wszystkich służbowych megankach i scenicach 1,6 wymieniałem rozrządy przy 90 tys. i nie miałem z nimi najmniejszych problemów.

Edytowane przez robpab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak samo. Olej co rok. Przegląd co 2lata/30k km. Czyli tak jak pokazuje mi komputer, i według tej rozpiski co dostałem do auta. O żadnych zmianach w przeglądach/częstotliwościach mnie nie informowano więc jadę po staremu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie przeglądów, od siebie mogę dodać, że warto zwrócić uwagę, że okres gwarancji nie kończy się na tych 2 czy 3 latach gwarancji mechanicznej.

 

Warto pamiętać, że na auto jest 12 lat gwarancji na antykorozję, zatem nawet gdy nie serwisujecie już auta w ASO ze względu na upływ gwarancji mechanicznej, warto pilnować terminów i co 24 miesiące zgłaszać się na przegląd powołoki antykorozyjnej.

 

Swoją drogą wie ktoś może jaki jest koszt takiego przeglądu (mi niestety 24 miesiące przeleciało jeszcze u poprzedniego właściciela auta...)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Dla zainteresowanych ... Tak zwany mały przegląd, tj. po pierwszym roku użytkowania kosztuje w ASO 301 zł z wymianą oleju. Dodam, że wymiana oleju nie jest konieczna, jeśli samochód nie przejechał więcej niż 15 tys. km. W przeciwnym przypadku, tzn. gdy auto przekroczyło 15 tys. km producent zaleca wykonanie pełnego przeglądu (a więc z obligatoryjną wymianą oleju), nawet jeśli nie minęło 24 miesiące od daty zakupu i samochód nie przekroczył 30 tys. km. Moje Megane przejechało 14,8 tys km, ale zasugerowany opiniami w tym wątku zdecydowałem się na wcześnijszą wymianę oleju ze względu na turbinę. Podana cena 301 zł to koszt samej robocizny, bo graty, tj. olej ELF Evolution 900 SXR 5W40 5l (RN 710), filtr oleju, uszczelkę pod korek spustowy i filtr kabinowy Valeo miałem swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Dzwoniłem dzisiaj w sprawie kosztów przeglądów: dla Megane III 1.6 benzyna pierwszy przegląd po roku / 15000 km to koszt około 250 zł, drugi po 2 latach / 30000 km z wymiana oleju około 750 zł.

Edytowane przez altair4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!