Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

1V, a co za tym idzie niskie natężenie, do normalnego zasilania diod jest o wiele za mało, natomiast prąd przy 5V może już je przepalać....

Trudno tu snuć domysły jeśli pomysłodawca nie rozwinie opisu swojej koncepcji.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myk jest jeszcze taki, że napięcie od zasilania do sterownika to klasycznie 12V, zaś od sterownika do świateł 1V.
To masz czy chcesz osiągnąć bo zaczynam wątpić w to czy Cie dobrze zrozumiałem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że napisałeś ale co z tego???

Doświadczalnie podłącz baterię AAA albo lekko rozładowany akumulatorek tej samej wielkości, który nominalnie ma 1,2V i zobacz jak te diody będą na tym napięciu świeciły....

Dlatego zastanawiam się po co tam ten 1V...

Moim zdaniem jest tam wyższe napięcie ale impulsowe i na mierniku może wówczas błędnie pokazywać tylko 1V. Podłącz oscyloskop to się dowiesz ile tam jest podawane.

(efekt migotania banerów z numerem kursu i trasą w autobusach widzianych okiem kamery)

Analogicznie- wyjmij zarówke kierunkowskazów i podłacz w to miejsce przewody miernika, włącz kierunkowskaz. Na wyświetlaczu też będziesz widział około 6-7V a jest podawane pełne 12, a nawet więcej jak silnik pracuje. To taka przypadłość tych zwykłych mierników.

Owszem, może być potrzebny na stałe taki niski potencjał jak włączysz światła, złapie przekaźnik i poda takie napięcie do lamp dziennych, które wówczas ledwo świecą i pracują jako pozycyjne, bo i takie wersje PHILIPS robi. Musi to jednak na kloszu tych dziennych być oznaczone i odłączone pozycyjne w fabrycznych reflektorach.

Przepisy dopuszczają tylko jedną parę takich lamp w osobówce.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że napisałeś ale co z tego???

Nie rozumiem do czego "pijesz" ?

Doświadczalnie podłącz baterię AAA albo lekko rozładowany akumulatorek tej samej wielkości, który nominalnie ma 1,2V i zobacz jak te diody będą na tym napięciu świeciły....

Jaka dioda bo czerwona np ma 1,6 - 2V ale zawsze możesz powiedzieć, że chciałeś mierzyć białą która ma 3,3V

Analogicznie- wyjmij zarówke kierunkowskazów i podłacz w to miejsce przewody miernika, włącz kierunkowskaz. Na wyświetlaczu też będziesz widział około 6-7V a jest podawane pełne 12, a nawet więcej jak silnik pracuje. To taka przypadłość tych zwykłych mierników.

Dobrze sprawdzę bo jakoś nigdy tego nie testowałem.

W każdym razie, dziękuje gojgien za wszelkie informację na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem do czego "pijesz" ?

Do niczego nie piję, Ty mi uświadamiasz jak mieć 1V ale nie ja o to pytam i nie mnie to interesi, sam wiem jak napięcie obniżyć do takiej wartości.

Dziwi mnie tylko po co tam takie napięcie jest potrzebne... Jedynie co mi do głowy przyszło to zastosowanie dziennych jako pozycyjne, po zmniejszeniu intensywności świecenia, jak reflektory są użytkowane.

Jaka dioda bo czerwona np ma 1,6 - 2V ale zawsze możesz powiedzieć, że chciałeś mierzyć białą która ma 3,3V

A o czym jest ten temat??

O 1 diodzie czerwonej czy 2 lampach, po 4 diody białe??

Co wobec tego proponuję tą baterią zasilić, jak myślisz??

Skoro ktoś stwierdził, że do LED-owych lamp dziennych ze sterownika płynie TYLKO 1V, to z takiej baterii 1,5V też tą lampę dzienną powinieneś zaświecić choćby tylko na chwilę i powinna ona świecić około 50% mocniej jak normalnie w aucie świeciły wcześniej.

Nadal uważam, że ten zmierzony 1V to błędny pomiar, spowodowany zastosowaniem zwykłego miernika z wyświetlaczem cyfrowym i impulsowym zasilaniem lamp dziennych przez sterownik. Miernik w takiej sytuacji może pokazywać głupoty.

Kombinacje ze zbiciem napięcia do tej wartości jest wobec tego niepotrzebne, no chyba, że tak jak pisałem diody mają być ledwo widoczne i zastępować światła pozycyjne po włączeniu mijania, drogowych, albo przeciwmgłowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu jak szukałem świateł dziennych i widziałem w sklepie motoryzacyjnym taką reklamę tych świateł. W pudełku była zamontowana jedna lampa Philipsa i włącznik do sprawdzania jak mocno świeci. Z tylu był napis iloma bateriami trzeba to pudełeczko zasilić. Pamiętam, że były to baterie AA lub AAA i że było ich dużo 4-6 sztuk ale licząc napięcie to powinno być ich 8.

Spróbuj podłączyć bezpośrednio do światła dany prąd. Najpierw dla bezpieczeństwa podłącz prąd np. z ładowarki telefonicznej (przeważnie 5v i 1 amper) i zobacz jak świeci. Najlepszym rozwiązaniem byłoby jakby ktoś mając taki zestaw świateł zmierzył napięcie wejściowe do lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi. Wyrosła nawet mała dyskusja co mnie cieszy.

Co do napięcia na lampy. Pomiar, który robiłem (miernikiem) być może był błędny.

Pożyczałem od znajmoego inne światła do jazdy dziennej (jakaś chińszczyzna) wraz z sterownikiem (też mierzyłem napięcie - wyniosło ok. 12V) i wówczas lampy świeciły o wiele mocniej.

Test był krótki bo były obawy by lampy się nie spaliły.

Tylko teraz pytanie czy można zastąpić sterownik np. takim http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-3815-Modul-swiatel-Dziennych-LED-HID-507.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w domu zbędny sterownik od takich lamp gdybyś był zainteresowany http://allegro.pl/philips-swiatla-dzienne-jazdy-dziennej-daylight-4-i3979040006.html (jakiś idiota wyrwał mi ze zderzaka same lampy więc sterownik mi został). Podłącza się to tak, że wpina się go do akumulatora + i - i dodatkowym kablem do plus świateł pozycyjnych. Sterownik wyczuwa zwiększone zwiększone napięcie w układzie kiedy włączony jest silnik i wtedy lampy się zapalają. W momencie włączenia świateł lub wyłączenia silnika lampy gasną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!