Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Card Not Detected - 2 karty, auto nie reaguje - pomocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

 

Bardzo proszę o pomoc w pilnej sprawie. Otworzyłem auto z karty, wsadziłem ją w slot (dorobiona bez HF), nacisnąłem START - na wyświetlaczu pojawił się napis CARD NOT DETECTED, po sekuncie wcisnąłem start ponownie - auto odpaliło. Przejechałem około 15 km i zgasiłem silnik nie wysiadając z samochodu. Po jakiś 10 minutach postoju wciskam start i znów widzę CARD NOT DETECTED. Tym razem nie pomogły wielokrotne próby. Pomyślałem by sprawdzić czy auto się zamyka/otwiera z karty - nic z tego. Myślę bateria. Na szczęście byłem niedaleko od domu. Poleciałem po drugą kartę z HF (żona pilnowała auta). Podchodzę do samochodu i próbuję go zamknąć - samochód nie reaguje, również nie odpala. Myśląc, że druga bateria padła zjeździłem ze znajomym wszystkie markety i stacje benzynowe w poszukiwaniu upragnionej CR2025. Nigdzie w byłym mieście wojewódzkim nie było. Wszędzie 2032 albo 2016.

 

Jutro dalej będę szukał tej baterii ale aż mi się nie chce wierzyć, że to taka błacha sprawa. Proszę Was o pomoc i podpowiedź, co się może dziać z samochodem i jak rozwiązać ten problem. Jeżeli to wada elektroniki to może ktoś poleci dobrego elektryka z Jeleniej Góry?

 

Na szczęście udało mi się zamknąć wszystkie drzwi i bagażnik. Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez pbet
poprawa błędu w temacie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście udało mi się zamknąć wszystkie drzwi i bagażnik.

Drzwi to prosto ale bagażnik bez odłączenia akumulatora raczej się nie da zamknąć. Możliwe że padł czytnik kart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się. Zrobiłem to na "patencie". Zamykanie auta od środka blokuje mi wszystkie drzwi włącznie z bagażnikiem. Jeżeli drzwi od środka otworzy kierowca lub pasażer z przodu odblokują się wszystkie zamki. Jeżeli otworzy pasażer z tyły tylko jego drzwi są odblokowane. Tak więc zrobiłem. Wsiadłem na tylną kanapę, zablokowałem od wewnątrz zamki i wysiadłem. Drzwi pasażera zamknąłem za pomocą przełącznika przy zamku. Wszystkie drzwi są zamknięte bez wyciągania akumlatora.

 

Tak swoją drogą, czy to normalne, że otwarcie od środka drzwi z przodu odbkolowuje wszystkie zamki, a otwarcie przez pasażera z tyłu tylko te jego?

 

Czy czytnik kart steruje również zamykaniem/otwieraniem samochodu?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak swoją drogą, czy to normalne, że otwarcie od środka drzwi z przodu odbkolowuje wszystkie zamki, a otwarcie przez pasażera z tyłu tylko te jego?

Tak. Widzisz na to nie wpadłem aby zamykać auto w razie czego. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baterie w kartach wykluczyłem z samego rana. Kupiłem nową... o zgrozo 20 zł (skąd takie ceny w sieciówce Mister Mint?!). Postanowiłem odłączyć akumlator na pół godziny. Po zabiegu obydwie karty otwierają/zamykają/odpalają samochód. WTF? Co mogło się stać? Czy jest duże prawdopodobieństwo powtórzenia się takiej sytuacji? Miałem jechać do elektromechanika w okolicy ale gdy usłyszał, że auto jeździ stwierdził, iż nie ma sensu... faktycznie nie ma?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałem co mieli, tylko tyle mam na swoje usprawiedliwienie ;)

 

Wracając do tematu, czy ktoś może mi podpowiedzieć co mogło się stać mojej Reni, że strzeliła takiego focha? Mam głęboką nadzieję, że problem opuścił mnie na zawsze i był jednorazowym kaprysem pięknej pani ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale akumulator działał aż miło, styki były, przed odkręcaniem klem przyglądałem się i siedziały mocno na swoim miejscu. Centralny, radio, nawiewy, oświetlenie wnętrza - cała elektryka śmigała bez problemu. Auto odpala po 2-3 zakręceniu rozrusznika, nawet przy temperaturze sporo poniżej kreski. W sumie to aku nie ma prawa się rozładować bo w tygodniu samochód przemierza dziennie po 70-100 km. Oczywiście jeśli nie przyjdzie na niego czas. Samochodem jeżdżę od lipca 2013, wcześniej miałem jedynkę Coupe. Dochodzę do wniosku, że Renault robi auta, które całe życie będą mnie zaskakiwać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Również miałem taki problem po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumlatora. Auto bez prądu było około 3 godziny. Chcę uruchomić silnik a tu komunikat CARD NOT DETECTED kieszeń karty mrugała. No i panika co zrobić. Po odczekaniu kilku minut silnik ruszył i ulga. Chyba coś tam musiało mieć czas na adaptację. Karta z nieczynne baterią nie ma wpływu na brak możliwości uruchomienia motoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

ja odłączyłem akumulator i wymieniłem baterie w kartach i nic. Dodam tylko że 1 karta pochodziła mi 3 miesiące od kupna auta a 2 prawie 5 lat. Kolega ma Lagunę 2 i polecił mi serwis w Suwałkach który robił jego kartę. Dziś jadę i dam znać jak coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Koledzy odświerze trochę temat. u mnie problem jest następujący: w czytniku jest taka metalowa blaszka. od poczatku jak zakupiłem auto była ona wygięta. karta wchodziła i auto odpalało. dzis jednak nie odpaliło. blaszka odpadła i gdzieś wleciała. znakiem tego zakupić drugi czytnik kart wraz z kartą? auto stoi na środku podwórka tak po pizdacku. jest opcja odpalenia innym sposobem?

Edytowane przez chudyziom21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!