Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam samochód Renaul Megane III 1,5dci 2010 rok, 70 tys.km. Auto zachowuje się bez żadnych usterek, nie muli, pali normalnie. Od 3 dni zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka- kluczyk z komunikatem " Skontroluj układ wtrysku paliwa". Przy tym również nie wyświetla mi tzw. mieszka biegów. Tak naprawdę zaczęło mi się to pojawiać od momentu zatankowania lepszego paliwa - wysokooktanowego Na Shellu. PO przeczytaniu pary filozofii, zadzwoniłam również na serwis poinformowano mnie, że może być to związane z tym, że do silnika 1,5dci nie mozna takiego paliwa tankować bo jest za suche,a ten model meganki jest bardzo delikatny i siadaja wtryski. Czy mieliście podobne historie, czy koniecznie skończyć się musi serwisem. czekam na Wasze rady. Zmartwiłam się, bo auto ledwie co kupione.Facet z serwisu mówi zeby jeźzić,wyjeźzić paliwo i zatankować normelną ropę ale sama nie wiem.

 

Dzięki za wszytskie odpowiedzi, każda jest cenna,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoli ścisłości - masz diesla więc na pewno nie paliwo "wysokooktanowe" - taka może być co najwyżej benzyna. Od siebie dodam że w dwóch renówkach w rodzinie mieliśmy dobre doświadczenia z shell vpower (czy teraz to się nitro zwie). Nie wiem jak to konkretnie w przypadku Twojego auta. Ja bym zrobił to jak radził pan z serwisu - ew odczekał aż poziom dojdzie w okolice połowy albo ciut niżej i wtedy zatankował normalną ropę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jestem po "zmianie paliwa" - zalałam "normalne" , wyjchałam kilometry ale kontrolka raz gaśnie, raz się zapala....Podłączyłam pod kompa,u lokalnego mechnika ale gość powiedział mi, że są dwa błędy stałe, niby jakieś czujnik temperatury turbiny (coś takiego)...jednak mi tak wytłumaczył, że dalej nie wiem o co kaman- zasłaniał się tym, żę trzeba byłoby zosatwić auto n a dzień . No chciałabym uniknąć serwisu, bo boję się, że strasznie dużo mnie skasują :P Macie jakieś pomysły...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak błędy stałe.

Jak również czujnika temperatury turbiny w tym silniku (wiem, bo mam taki sam silnik i auto)

Proponuję zmienić diagnostę.

I nie daj się wpuszczać w maliny z zostawianiem auta na dzień lub więcej.

Odczyt błędów trwa parę minut i powinien być robiony od ręki.

Dowiedz się dokładnie co to za błędy to wtedy można coś więcej powiedzieć o przyczynie.

(trzeba zapisać ich numer i opis :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z tego co ja się orientuje i z mojego doświadczenia to wygląda to tak:

Są błędy zapisane, które komputer zapamiętał i występowały w przeszłości.

Są błędy aktualne, które komputer pamięta i występują aktualnie podczas diagnozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Woytus masz Clip-a i się go nauczyłeś (tzn. terminologii) diagnostyka dotyczy też innych aut i nie wszyscy muszą operować terminologią która dotyczy tylko aut spod znaku rombu i jego serwisowego narzędzia.Nie czepiaj się o slowa tylko pomóż merytorycznie bo po to zazwyczaj tworzone są fora,czyż nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kontrolka jak świeciła tak świeci i nie świeci.

 

Byłam na CLIP-ie i tak wyszło:

błąd: DTC 054416

błąd: 1525f329.

 

Szanowni koledzy "CLIPOWCY" możecie to jakoś rozwinąć, doradzić co dalej, gdzie poszperać?

 

Koleżanko Megane2014 kolor czrewony zarezerwowany jest dla administracji. Poprawiłem. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam mam podobny a wrecz identyczny problem. Wyzuca mi blad ukladu wtryskowego, jak dluzej dodam gazu znika blad, jak odpuszcze zno sie za chwile sie pojawia. Diagmostyka wskazuje na blad czujnika temperatury przed turbina. Czytalem juz chyba wszytskie mozliwe fora rowiez w niemczech na ten temat i wszyscy sa zgodni ze to ten czujnik.U mnie blad ten sam DTC054416. Czyli bez watpienia czujnik temperatury przed turbina, jednakze nigdzie na necie niemoge znalezc takiej czesci ani nawet jej numeru, gdzies doczytalem ze sa dwa rodzaje rozniace sie kolorem kabli i ze ten czujnik znajduje sie blisko turbiny, czyli z tylu silnika, jest ponoc trudno dostepny i ma kosztowac cos okolo 160€. Ani na allegro ani na ebay w niemczech nieznalazlem zadnej uzywki. Conajmniej dziwne gdyz problem niby niezadki. Jak to bylo u Ciebie?? Jak rozwiazalas problem. Pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!