Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do 1.4 16V


Michal98

Rekomendowane odpowiedzi

Przy tak niskim przebiegu, zimowaniu w garażu to dyskusja o oleju jest generalnie niepotrzebna :-) Ja bym przy takich zmiennych wymieniał olej co 2 lata i lałbym specola 5w40, bo to jest pełen syntetyk, który lepiej zniesie upływ czasu (te 2 lata). Ale jeśli chcesz pozostać przy 10w40 z jakiegoś powodu (np czystego sumienia), to krzywdy mu wielkiej nie zrobisz (jeśli różnica w cenie jest niewielka, to pewnie nieco lepszy mimo wszystko będzie motul).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z szybkiego rozeznania rynku wychodzi

specol 5w40 i elf 10w40 porównywalnie 85zł,

motul 5w40 135zł

 

Przyznam się, że nie znałem tego specola ... warte to ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak szukasz, ale ja ceny (bez wysyłki widzę takie):

- specol 57 zł (4l)

- elf 52 zł (4l)

- motul 93 zł (5l)

 

Specol miażdży konkurencję w stosunku cena/jakość. Mało kto robi teraz 100% syntetyki, szczególnie w cenie, która nie jest zbliżona do 200 zł (a tu masz to za 57 zł). No i to jest polski olej, którego żaden rusek Ci nie podrobi ;) Jak nie masz filtra cząstek stałych (a nie masz), to jest to naprawdę super wybór - ja tym pędziłem w bmw x3 (3.0D 204KM), to 3x droższego i zalecanego przez producenta castrola totalnie pokonał jeśli chodzi o zużycie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, 5zł różnicy jest :-)

Generalnie specol i elf w podobnej cenie - to miałem na myśli a motul jednak dużo droższy.

Przemyślę temat, bo do wymiany jeszcze kilka dni zostało...

 

PS: Ciekawe testy o olejach można obejrzeć na popularnym serwisie video u użytkownika Piotr Tester.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale porównywanie silnika i turbosprężarki samochodu jeżdżącego w totalnie różnych warunkach (od -20 do +30 st., od miasta po autostrady, od przebiegu 10k km do często 30k km między wymianami) do ciężarka trącego o śrubkę przez 5 minut w domu to jednak gruuuuuube uproszczenie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie, sory za odświeżanie tematu, prześledziłem trochę go, ale się już pogubiłem.

Mianowicie tak; ojciec będzie wymieniał olej, ale zapomniał jaki był lany, a kartka z pod maski się straciła. Podobno Elf 5w40, lub 10w40, ale nie jest pewny.

Samochód od nowości, 2002 r. 1.4 16v przejechane przez te wszystkie lata 180 tys., bez instalacji LPG.

Proszę Was o pomoc jaki kupić olej i ile litrów, 4 starczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byrtek przeczytaj przynajmniej od poprzedniej strony(5) moje posty i  tomek evo a będziesz wszystko wiedział i pozostanie Ci wybór marki.

Dnia 29.08.2016 o 12:41, Barył napisał:

Zacznijmy od tego że 10W40 w tym silniku to pomyłka. Polecam zalanie 5W40 dla silnika będzie lepiej :) Z tańszych wartych ceny np Shell Ultra 5W40, z Elfa SXR jest niezły ma skład do przyjęcia, z wyższej półki Penrite, Amsoil, Liqui Moly.

Do tego dorzucił bym jeszcze Neste i Ravenol. Do tego silnika wchodzi jak pamiętam prawie 5L oleju więc tyle musisz kupić. Jest to prosta benzyna więc olej FULL SAPS, żadne long life, midi low saps, eco, itp.

Kupuj w sprawdzonych miejscach/sklepach, na znanym portalu aukcyjnym łatwo można się naciąć więc radzę uważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Dnia 12.03.2014 o 10:59, Gość BlackRaven napisał:

Do tego silnika przewidziany jest 5W40 w klasie wg. API A3

A3 B4

Dnia 27.10.2017 o 14:30, Marek38 napisał:

Panowie jaką klasę lepkości proponujecie wlać do silnika po wymianie uszczelki pod głowicą. Zastanawiam się nad 5W40 albo 10W40.

Tylko 5/40 lub 5/30 zależy ile jeździsz, gdzie (trasy/ miasto). Dlaczego chcesz krzywdzić silnik szajsem 10/40? Czasy gdzie wraz z przebiegiem lało się olej o gorszych parametrach się skończyły. Ja jeżdżę innym autem jeszcze z przebiegiem 228tys i leje od nowości ten sam 5/30 dexos1 gen.2. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć po małej przerwie.

 

Mamy obecnie luty 2023 r.  Przeczytałem sobie w ramach kuracji rodzinnej, cały obecny wątek o oleju.

Minęło kilka lat, ceny się zmieniły i niektóre produkty - oleje, także chyba trochę uległy przeobrażeniu. Mam nadzieję, że zmiany dotyczą tylko szat graficznych i ew. lepszej jakości. Jak to w życiu bywa, nadzieja nadzieją, ale wszystko podrożało od ostatniego wpisu a to pewnie, wymusiło inne zmiany w "olejowej" rzeczywistości - uogólniając.

 

W dniu 17.03.2014 o 15:16, onifer napisał:

Z tego co gdzieś wyczytałem w olejach HC wiązania wytrzymują 4-5 tys.km, potem jakość oleju drastycznie spada, natomiast full syntetyk spokojnie zachowuje swoje właściwości 15 tys.km.

 

Trochę mnie to zaniepokoiło, bo kilka razy zauważyłem już zmianę w jakości oleju, gdy spuszczałem go po przejechaniu czterech do sześciu tysięcy km. To nie był już ten sam olej w sensie lepkości, właściwości smarnych. Dało się to wyczuć przecierając w palcach - po między placami. Własności tego spuszczonego oleju, prawie, jak spalona na czarno woda i smród od którego może rozboleć głowa. A przecież to była, tylko połowa zakładanego przebiegu. Z tego powodu, jestem w stanie uwierzyć koledze "Onifer", że oleje HC wytrzymują 4 - 5 tyś. km.

Rozumiem, że producent zaleca i dedykuje płyny eksploatacyjne w tym oleje ... i z reguły, najczęściej ma to dobre dla użytkownika konsekwencje.

 

Gdybym po obecnej wymianie, chciał wypróbować pełny syntetyk 10W40 a później ew., wrócił do do 10W30 to czy miałoby to jakieś negatywne dla silnika konsekwencje?

Wkrótce powymieniam większość kluczowych uszczelnień w silniku, więc nie muszę obawiać się żadnych wycieków. I teraz zapytam, czy Elf produkuje jakieś pełne syntetyki, które ew. mógłbym wlać do swojego silnika?

Są oczywiście jeszcze inne marki, jak Valvoline, Castrol itd. Jednak zawsze kluczowa dla nas będzie cena. Zastanawiam się też, czy przy użytkowaniu oleju w pełni syntetycznego, nagar rzeczywiście będzie mniejszy. Są różne opinie i komentarze, jednak zawsze to praktyka i fakty weryfikują tego typu teorie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że lepkość jaka powinna Ciebie interesować to 5W40, ewentualnie 5W30.

Co do HC to ja nigdzie nie wyczytałem o problemach z jego trwałością, natomiast czytałem o problemach jakościowych olejów PAO, gdyż baza syntetyczna słabo miesza się z dodatkami. Stąd nawet reklamowane jako oleje o bazie syntetycznej, w swoim składzie maja go tylko w znacznym procencie, a reszta to HC i dodatki uszlachetniające.

Myślę, że nieodpowiednia eksploatacja ma większy wpływ na zużycie silnika niż użytkowanie olejów na bazie HC.

W dzisiejszych czasach dostępne są środki chemiczne zmniejszające tarcie, które w skuteczny sposób niwelują niedoskonałość stosowanych olei w kwestii zapewnienia poślizgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dziony napisał:

To nie był już ten sam olej w sensie lepkości, właściwości smarnych. Dało się to wyczuć przecierając w palcach - po między placami. Własności tego spuszczonego oleju, prawie, jak spalona na czarno woda i smród od którego może rozboleć głowa.

Kolego nie obraź się, ale chyba jesteś niezłym cyrulikiem, że w palcach i między nimi wyczuwasz własności oleju.

 

4 godziny temu, Dziony napisał:

pełny syntetyk 10W40 a później ew., wrócił do do 10W30

10W40 ani 10W30 nigdy nie były pełnymi syntetykami. To są półsyntetyki. Chyba, że coś mi umknęło w międzyczasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he, czytałem ten wpis, ale nie chciałem go komentować. Też żyjąc ponad pół wieku w różne miejsca palce wkładałem i różną lepkość się widziało, ale do dziś nie osiągnąłem i już nie osiągnę niestety wiedzy eksperta w tym systemie pomiaru :) jak kolega Dziony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!