Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala, DF009, brak reakcji rozrusznika


Rekomendowane odpowiedzi

Podczas zwalniania samochód zgasł mi trzy razy. W między czasie na chwilę zaświeciła się kontrolka silnika. Za czwartym razem już go nie odpaliłem.

Radio, wycieraczki, szyby chodzą. Po włożeniu karty, start z sprzegłem lub hamulcem samochód wogóle nie kręci rozrusznikiem. Beziecznik na krótko kręci. Bezpieczniki włącznie z klemowymi sprawdzone.

Wydawało mi się że słyszałem coś jak zwarcie w okolicy skrzynki z bezpiecznikami przy akumulatorze ale wszystko ok.

Akumulator ok, baterię w karcie zmieniałem. Kierownica nie jest zablokowana, bez wspomagania, hamulec sztywny. Podczs próby odpalania STERING NOT LOCKED. Podczas diagnozy Clipem jest bład DF009 - Moduł elektronicznuy UPC , obwód + po zapłonie. Diagnozy silnika wogóle nie da się przeprowadzic - próbowałem Clipem i innymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę tu nieścisłości, bo co może znaczyć stwierdzenie:

 

Beziecznik na krótko kręci

Druga sprawa: według dialogysa błąd DF009 dotyczy pedału gazu.

Po trzecie: komunikat STERING NOT LOCKED prawdopodobnie nie zezwala na uruchomienie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za "bezpiecznik", chodziło mi o rozrusznik.

 

Dodano: 23 mar 2014 - 17:55

Układ blokujący kierownicę działa - podłączany na krótko. Mimo to kierownicy nie blokuje. W kostce od blokady kierownicy prawdopodobnie nie ma wszystkich prądów. Gdzie szukac? Bezpieczniki sprawdzone. Błąd z UPC nie pojawia się już natomiast pojawił się bład blokady kierownicy do którego nie dochodzi prąd.

Edytowane przez seebeeck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź bezpiecznik F18 (5A) w MODUŁ ZABEZPIECZEŃ I POŁĄCZEŃ (1337) (USM)

 

Jest to bezpiecznik od:

+ po zapłonie komputera wtrysku (120) - blokada

elektryczna kolumny kierownicy (1088)

 

post-60917-0-82519600-1395599646_thumb.jpg

 

ps. Proponuje sprawdzić wszystkie bezpieczniki w tym module (szybko się to robi)

Edytowane przez piotr.c
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotr.c, to co przedstawiłeś dotyczy wersji PhII, a temat jest o PhI. Akurat te skrzynki w komorze silnika są różne, tak samo jak rozmieszczenie i oznaczenia bezpieczników.

seebeeck, przejrzyj ten temat: http://megane.com.pl/topic/52680-zablokowana-kierownica-rozrusznik-nie-kreci/page__p__376400__fromsearch__1#entry376400, może to pomoże w rozwiązaniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BSI faktycznie jest trochę inne. Bezpieczniki przejrzałem już dwa razy, również główne, wtyczki nie zaśniedziałe, nieprzepalone (nawet piny spryskałem izopropanolem, również tą brązową wtyczkę), BSI rozebrałem, na płycie żadnych zimnych lutów, obecności wody, upaleń itd. Dodam że nie dokręcony mialem rozrusznik ale tam żadnych szkód nie ma. Możliwe że jakiś przewód w przegrodzie się przetarł? Jest jeszcze moduł kabiny pod schowkiem, ma on coś wspólnego z blokadą kierownicy, rozruchem?

Karta jest zakodowana?

[cięcie]

 

Kolego, do zamieszczania zdjęć skorzystaj z forumowego hostingu. damiar

 

Dodano: 27 mar 2014 - 20:33

Diagnoza: spięcie na BSI co spowodowało "rozkodowanie" blokady kierownicy. Koszt 250zł. Jak ktoś wie jak "czyścic" blokadę kierownicy przyda się dla potomnych.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja miałem tak samo jak kolega ostatnio, przyjechałem z pracy normalnie, na drugi dzień chce jechać do pracy a autko nie zapala i komunikat stering not locket, otwarłem maską, wypiąłem brązową kostkę ze skrzynki bezpiecznikowej, wtedy zaczęła piszczeć przepustnica wpiąłem z powrotem i autko odpaliło i już dzisiaj nie miałem problemów

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!