Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki model radia fabrycznego?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Zakupiłem Megane II, phase I z założonym nieoryginalnym radiem. Efektem takiej modyfikacji jest to, że na wyświetlaczu pod daszkiem widać tylko godzinę no i nie działa sterowanie w kierownicy.

Chciałem powrócić do pierwotnej wersji ale nie wiem czy miałem radio Tuner List czy Update List. Auto z początku produkcji czyli 11/2002r. Czy da się to jakoś zweryfikować po kostkach? (jak wyjmę stare radio..)

Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że obecnie zainstalowane jest radio Becker z Navi oraz zmieniarka w schowku pasażera. Po uruchomieniu radia na wbudowanym w radio wyświetlaczu pokazuje się napis FORD :notacrook: Po jakimś czasie radio wyświetla informację, że znajduje sygnał gps i pokazuje ilość punktów, które wyłapał... Może wcześniej była fabryczna nawigacja? Z drugiej strony jeśli by była to po co ktoś wkładał Becker'a..

Drugie pytanie mam odnośnie termometru. Mam czujnik w lusterku ale jak już wspomniałem wcześniej pod daszkiem jest tylko godzina (nie mam wskazania temperatury). Czy jest to zależne od obecności fabrycznego radia?

Z góry dziękuję za ewentualne podpowiedzi :)

Edytowane przez kosmat21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś mieć Tuner List, jeśli chcesz porównywać kostki zerknij tutaj. Dałbym głowę, że zegar i temperatura wyświetlają się niezależnie od funkcjonowania radia. Można się zastanawiać czy ten czujnik nie jest odłączony, ale wtedy chyba powinno być wieczne -40degC. Jeśli radio Ci odpowiada, możesz jeszcze pomyśleć o interfejsie od Connects2 do pilota, na wyświetlacz bym nie liczył - mało odtwarzaczy ma możliwość podłączenia zewnętrznego wyświetlacza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można się zastanawiać czy ten czujnik nie jest odłączony, ale wtedy chyba powinno być wieczne -40degC.

W M/S II tak to nie działa, UHC steruje wyświetlaniem temp. jak nie dochodzi sygnał do UHC to go dalej nie pośle na wyświetlacz.

Po jakimś czasie radio wyświetla informację, że znajduje sygnał gps i pokazuje ilość punktów, które wyłapał

A płytkę z programem nawigacyjnym masz, może dlatego nie działa.

Przepuszczam, że raczej poprzedni właściciel chciał mieć nawigację, pewnie nadarzyła się okazja w postaci fordowskiegi radia z nawigacją więc wsadził, tracąc sterowanie przy kierownicy i wyświetlacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A płytkę z programem nawigacyjnym masz, może dlatego nie działa.

Przepuszczam, że raczej poprzedni właściciel chciał mieć nawigację, pewnie nadarzyła się okazja w postaci fordowskiegi radia z nawigacją więc wsadził, tracąc sterowanie przy kierownicy i wyświetlacz.

Dzięki Panowie za odpowiedź :notacrook:

Nie mam płytki bo kto w dzisiejszych czasach korzystałby z monochromatycznej navi z radia Becker:) Jak wspominałem radio wyłapuje sygnał GPS czyli albo jest podpięte do fabrycznej anteny navi albo ktoś gdzieś zabunkrował takową w samochodzie. Swoją drogą to orientujecie się jak wygląda taka fabryczna antena gps w Megane??Czy jest tak charakterystyczna jak np. w Passacie gdzie gołym okiem widać, że jest antena gps?

Reasumując-wygrzebię tego beckera i zrobię zdjęcie kostek. Może coś się uda ustalić :)

masakrator1992 - dzięki za linka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antena jak antena, kosatka na długim kablu, wsadzona gdzieś pod deskę(parapet) w pobliżu szyby.

Ta nawigacja to raczej będzie podawała jedynie komunikaty głosowe i może będzie wyświetlała strzałeczki, i raczej nic więcej.

Najlepiej jak wyjmiesz radio spiszesz wszystkie dane i zapytasz wujka Gugla. Skoro to radyjko z Forda to powinieneś sporo znaleźć na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te radio Beckera to zamierzam odłożyć na czarną godzinę:) Ono jest nieistotne. Zależy mi na fabrycznym radiu.. Jutro sobota to będę miał chwilę, żeby wymontować paprocha i obejrzeć kostki. Dzięki za pomoc!

 

EDIT:

Tak tylko informacyjnie podrzucę, że zarejestrowałem się na moje Renault i po numerze VIN między innymi w seryjnym wyposażeniu mojej wersji jest radio "RADIOSAT "Cabasse-TRONIC" 4x40 W 6-fach CD-Wechsler, RDS"..

Zgłupiałem już :notacrook:

Po wyjęciu Radia podrzucę Wam fotkę okablowania to może ktoś z Was coś rozkmini :)

 

 

EDIT 2:

Poczytałem trochę o tym Cabasse Tronic (Auditorium). Okazuje się, że powinienem mieć w bagażniku tuner radiowy..tak..powienienem mieć ale go nie ma. Kabel antenowy, który tam wchodzi jest spięty z jakąś przedłużką antenową i prawdopodobnie jest przeciągnięty do przodu do Becker'a.. Widać też tam jakąś kostkę (podobna do ISO), która również jest gdzieś dalej przedłużona.

BTW

Jak sprawdziłem na popularnym portalu aukcyjnym ceny tego wspomnianego tunera to stwierdziłem, że to się chyba nie opłaca. Zakup radia (min 150-200zł)+ tuner (200-400zł) oraz rzeźba z odwracaniem czyjegoś twórczego procesu skutecznie odpycha mnie od pomysłu "CABASSE AUDITORIUM"

W związku z tym pytanie czy model wyświetlacza i pilot pod kierownicą będzie obsługiwał jeszcze jakieś inne radia z serii fabrycznych wypuszczanych w Renault?

Edytowane przez kosmat21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij radio i zobacz jakie kości :notacrook: Stawiam na Tuner List, jeśli masz 2 kości ISO od głośników i zasilania oraz 1 mini-ISO na 5 żyłach to po prostu szukaj radia z MI/I :)

Tak trzeba będzie zrobić..

Że tez kogoś d#pa swędziała, żeby tuner zdemontować z bagażnika... Została tylko szuflada po nim :)

 

EDIT:

Wyjąłem Beckera. Znalazłem zieloną kostkę od Cabasse.

thumb_hosting_zdjec_1396793760__20140406_143349.jpeg

 

Podpierając się filmikiem z YT

stwierdzam, że jeśli byłby tuner w bagażniku to wszystko mogłoby hulać. Spisałem numer wyświetlacza AFFA3 NAV. Ktoś, coś jakie radia Renault współpracują z tym wyświetlaczem? Po wybebeszeniu kabli od w/w wyświetlacza okazuje sie, że nie ma do niego kostki idącej do radia tylko jest wpleciony w wiązkę elektryczną. Dodatkowo jest jeszcze antena do Navi oraz jakaś mała kosteczka z jednym cienkim kabelkiem (taka jak na filmiku) koloru szarego.

thumb_hosting_zdjec_1396793836__20140406_143420.jpeg

 

Grzebiąc w bagażniku znalazłem jeszcze jakiś gadżet, który nie wiem do czego służy. Orientuje się ktoś?

thumb_hosting_zdjec_1396793891__20140405_150224.jpeg thumb_hosting_zdjec_1396793938__20140405_150229.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Dzięki:)

 

Rozebrałem wczoraj bagażnik w mojej meganie i ucieszył mnie widok fabrycznych kostek od zestawu Cabasse zwinięty za boczkiem. Jest duża czerwona, mała żółta i mała niebieska czyli wszystko to co na wspomnianym wcześniej filmiku z YT. Zakupiłem dzisiaj na popularnym portalu aukcyjnym cały zestaw czyli tuner, radio 6cd oraz cała kompletna wiązka spinająca to do kupy (stargowałem z 350zł+20zł przesyłka na 250zł z przesyłką :) ).. Wiązkę mam fabryczną (mam nadzieję, że sprawną) więc jakby ktoś potrzebował pocudować z podłączeniem Cabasse u siebie to odstąpię za butelkę:)

Temat można zamknąć bo chyba wszystkie pytania zostały tu rozwiane wspólnymi siłami.

Dziękuję za pomoc :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!