Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gdzie znaleźć plus "po stacyjce" ?


Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie jest ta wtyczka CM?

 

Do kolegi Gojgien: Nie bądź złośliwy. Wiem, jakie zachowanie przewiduje producent Scenica II. Ale ja szukam specyficznego zachowania "plusa", takiego jak opisałem w pierszym poście. I na pewno taki jest, bo gdy bez hamulca wcisnę start/stop to włącza się np. wentylator nadmuchu i potem gdy wcisnę start/stop ponownie to się wentylator wyłącza, czyli jakby właśnie po klasycznej stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy bez hamulca wcisnę start/stop to włącza się np. wentylator nadmuchu i potem gdy wcisnę start/stop ponownie to się wentylator wyłącza, czyli jakby właśnie po klasycznej stacyjce

No to jest właśnie plus, o którym kolega gojgien pisał! Ten na wtyczce CM działa tylko i wyłącznie gdy chodzi silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bądź złośliwy.

A gdzie ta złośliwość??

I na pewno taki jest, bo gdy bez hamulca wcisnę start/stop to włącza się np. wentylator nadmuchu i potem gdy wcisnę start/stop ponownie to się wentylator wyłącza, czyli jakby właśnie po klasycznej stacyjce.

Zgadza się, można nawet szybami się pobawić, radia posłuchać a nawet prad w zapalniczce mamy co odpowiada obecności plusa w żółtym przewodzie.

Po kolejnym wciśnięciu start/stop wszystko się traci ale NIE po zgaszeniu silnika jak wcześniej był zapalony i nie zostały otwarte drzwi kierowcy i wyciągnięta karta ze slotu, nawet jak masz HF, a przyzwyczajenie kartę w slocie mieć włożoną jak ja to stosuję.

Jak napisano wyżej potencjał w skrzynce pod maską, na wskazanym pinie jest tylko jak silnik pracuje, więc nie jest takim jaki chciałbyś znaleźć. (do zasilania dziennych całkowicie wystarcza, do innych celów niekoniecznie)

Wniosek - wrócić do aut ze stacyjką, albo nie kręcić nosem jak ktoś podpowiada co można ewentualnie wykorzystać.

.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie szukam plusa zasilającego wentylator nadmuchu.

Skoro po wciśnięciu start/stop bez hamulca rusza wentylator nadmuchu i pojawia się napięcie na żółtych przewodach (radio, zapalniczka) a po kolejnym wciśnięciu start/stop wentylator nadmuchu wyłącza się ale napięcie na żółtych przewodach NIE znika (do czasu np. otwarcia drzwi) to znaczy, że są to RÓŻNE plusy.

Edytowane przez arekmiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro po wciśnięciu start/stop bez hamulca rusza wentylator nadmuchu i pojawia się napięcie na żółtych przewodach (radio, zapalniczka) a po kolejnym wciśnięciu start/stop wentylator nadmuchu wyłącza się ale napięcie na żółtych przewodach NIE znika (do czasu np. otwarcia drzwi) to znaczy, że są to RÓŻNE plusy.

Ty nie umiesz pojąć, że drzwi trzeba otworzyć tylko gdy zgasisz silnik?! Można równie dobrze drugi raz nacisnąć START/STOP zamiast otwierać drzwi. Każdy żółty kabel w kabinie działa wtedy kiedy wentylator, szyby, zapalniczka itd.!

Edytowane przez dcst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ arekmiz Przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem...

To są dwie rożne sytuacje.

Wytłumaczę jeszcze raz, mam nadzieję że ostatni..

Jak silnik nie był włączony, a tylko wciskasz START bez naciskania sprzęgła albo hamulca, to rusza wentylator, gra radio, działają szyby, świeci stop, pracują wycieraczki od 2 zakresu, jest prąd w gniazdkach...... Żółte przewody są zasilane.

Jak naciśniesz ponownie start/ stop, to wszystko powyżej wymienione umiera.

Jeśli natomiast naciśniesz start/ stop by zgasić wcześniej włączony silnik, to te ustrojstwa nadal działają i żółty jest nadal zsilany, do czasu wyjęcia karty ze slotu i otwarcia drzwi kierowcy.

Równocześnie ze zgaszeniem silnika znika także plus pod maską, o którym koledzy wspominają ale jak silnik nie pracuje, to tego plusa tam też nie znajdziesz.

Bardziej obrazowo już tego wytłumaczyć nie można......

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek Autor szuka plusa identycznego jak w samochodach ze stacyjka przekręconą na poz 1.

Czyli wszystko działa ale silnik jeszcze nie pracuje bo nie było pozycji załączającej bendiks rozrusznika.

I z takiej pozycji 1, po powrocie na 0, ma wszystko się wyłączać.

Niestety opcja dokładnie tak działająca jest tylko wtedy jak jest stacyjka.

Odpowiedziałem ale kolega wykasował swoje pytania....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na pewno taki jest, bo gdy bez hamulca wcisnę start/stop to włącza się np. wentylator nadmuchu i potem gdy wcisnę start/stop ponownie to się wentylator wyłącza, czyli jakby właśnie po klasycznej stacyjce.

mylisz się, to jest właśnie żółty opisany przez Gojgien'a

Ten którego szukasz musi iść po alternatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pojazdach wyposażonych w klasyczną stacyjkę mamy również 2 plusy po stacyjce - "1" tz.akcesoria (działaje wtedy radio szyby) ."2" tz. zapłon (działa wtedy wszystko i można uruchomić silnik) .W megane II mamy również 2 plusy po stacyjce "1" (właczamy go naciskając start bez dotykania pedałów)-działa wtedy wentylator ,radio."2" (właczamy go wciskając start ale musi być właczony bieg i wcisniety hamulec lub uruchomiony silnik.A plus ten znajduje się w skrzynce pod maską .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj, chyba tak nie jest. Oczywiście znajduje się gdzieś plus po alternatorze. Czy on ma jakąś wydajność prądową to inna sprawa. Jednak z tego co ja "zbadałem" to plus po żółtym jest jeden drugi na stałe po czerwonym. A funkcję tego "drugiego" plusa przejmuje CAN. On odpowiada za uzbrojenie innych urządzeńm samo zasilenie następuje jednak zaraz po wciśnięciu S\S. Tak więc chyba tym razem kolega NEL się myli albo zapodał nam skrót myslowy na potrzeby tego konkretnego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie posądzasz mnie, że pisze nie prawde .Najpierw sprawdz ,a póżniej dyskutuji.W phI wtyczka PPH2 pin 11, w phII wtyczka CM pin 1.

W BSM jest przekażnik, który włacza ten plus ,przekażnik jest uruchamiany, na podstawie czujnika obrotów wału.Kręci się wał idzie impuls włacza przekażnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel- w tym jednak przypadku 1 plus, o którym głównie tu piszemy koledze nie odpowiada, bo nie zanika zaraz po zgaszeniu silnika, a 2 jest kompletnie nieprzydatny, bo co z tego że wszystko działa, nawet kierownica jest odblokowana, jeśli muszą być dodatkowe czynności wykonane od których to jest zależne. Już nawet nie wspominałem o takiej opcji, zazwyczaj stosowanej do holowania auta, by jeszcze bardziej w temacie i dostępnych opcjach nie mieszać.

Przecież autorowi tematu przeszkadza potrzeba otwarcia drzwi, albo dwuklik po zgaszeniu silnika, by z łatwo dostępnego żółtego przewodu plus pobrać i zastosować do tego gdzie mu jest potrzebny..

Swoją drogą, by podał powód takich wymagań, to zapewne znalazło by się więcej rozwiązań. niestety to tajemnica i zapewne jakiś rewelacyjny patent, którego nie można wcześniej zdradzić. :)

Ale to nawet dobrze, temat rośnie, a nam postów na kontach przybywa heheheheh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle o nie prawdę co... hm no bo ten plus gdzieś tam bezwątpienia jest. Musi być. Ale to tylko sygnał jest. Nie jest to typowy plus o jakiego szuka kolega. On dalej w instalacji jest na żółtym a do BSI idzie tylko na przełączenie przekaźnika. Prądu mu tam napewno wystarczy na wysterowanie np światał dziennych ale na ich zasilenie to już chyba nie :). Podobnie może być z kamerką. No chyba że jestem w aż tak dużym błedzie :) Ale w aż tak dużym chyba być nie mogę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!