Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co to za dioda?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam Megankę II 2003r 1.4 16V

Chciałem Was zapytać o czerwoną diodę po lewej stronie od kierowcy, mniej więcej na wysokości kolana, obok potencjometrów wysokości świateł i regulacji jasności zegarów. Przewertowałem całą książkę ale zamiast tej diody znalazłem w niej przełącznik którego u mnie nie ma (ograniczenie mocy silnika). Dioda czasem gaśnie a czasem świeci cały czas. Co to za dioda?

Edytowane przez jacekw1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ta dioda jest na przycisku to albo wyłączenie czujników cofania, albo wyłączenie ASR/ESP. Wtedy ten przycisk miałby jakiś swój piktogram, a dioda sama by się nie przełączała.

Jeśli na sztywnej zaślepce, to może to być cokolwiek, zazwyczaj samoróba nieopisana w instrukcji, a to miejsce sobie wybrał ten kto to montował.

Przychodzi mi na myśl jakiś wskaźnik od LPG skoro to benzyna, albo jakaś inna sygnalizacja, trudno jednak określić od czego. Może od dodatkowych grzałek elektrycznych w układzie chłodzenia??

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie jest na przycisku, bo w mojej megance nie mam tam tych bajerów. Więc może faktycznie to samoróbka. Od gazu na pewno nie bo nie mam tam instalacji gazowej, czujników cofania też nie ma. Od alarmu jest oryginalna na środku deski rozdzielczej. Dzisiaj np. wyjechałem z warsztatu po zmianie opon i nie świeciła się, po przejechaniu jakiś 3 km zaparkowaniu i odpaneniu auta po zakupach znów się świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego meganki II jak mają seryjny alarm to mają także diodę czerwoną wpinaną do instalacji auta w pobliżu bezpieczników w kabinie (jest tam fabrycznie przygotowana kostka do diody). I dlatego ona tam jest zamontowana. Dioda powinna włączyć się po około 1 minuty i pulsować po zamknięciu auta (czas ten jest potrzebny do zazbrojenia się fabrycznego alarmu). Na desce zegarów masz nic innego jak diodę od immo i ona nic nie ma wspólnego z alarmem. Jeżeli pali się dioda po otwarciu auta przed odpaleniem silnika to informuje Ciebie alarm na której linii był wywołany alarm. Policz błyski i będziesz wiedział co wywołuje alarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!