Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Megane II 1.5 DCi 105KM


janusz123

Rekomendowane odpowiedzi

czy spalanie przy jeździe po mieście na poziomie 7,4l/ 100km (tyle pokazuje komputer) jest normalne?

Witaj,

Wg mnie tak, ale jak piszą Koledzy - wiele zależy od >>miasta<<. Mnie w okresie letnim (klima na auto) wychodzi ok. 7,2-7,4 l/100 km, teraz niedawno (jeszcze bez klimy) zszedłem na tych samych trasach do 6,3 l/100 km, a w tym momencie mam wartość na liczniku 6,8. Kraków, korki, wąskie uliczki, przyspieszenia na 2-pasmówce itp. No i pagórkowatość terenu. To wszystko sprawia, że przy względnie dynamicznej jeździe tyle mi wychodzi. Dla porównania: Opel Agila, 1.2 benz., 75 KM - 9/10 l/100 km w mieście -> więc albo ja mam taką po prostu ciężką nogę, albo tak się jeździ po Krakowie :) Nie zrażałbym się na Twoim miejscu, tylko ćwiczył tzw. szeroko rozumianą eko-jazdę. Z tym, że dla mnie to jednak frajda depnąć na pustej drodze i ruszyć sprawnie ze skrzyżowania osiągając szybko dozwoloną prędkość :)

Pzdr.,

konwil

 

PS: Za każdym razem przy dystrybutorze tankuję nieco mniej niż pokazuje komp., także realne spalanie wychodzi lekko niższe. W mojej prywatnej opinii takie spalanie W MIEŚCIE jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzę co pisze Konwil. Mamy te same auta (ten sam silnik, kolor no i kombi) i to samo miasto. Spalanie niemal identyczne. 7l w zimie, 6,5l teraz bez klimy a z klimą w lecie nawet dojdzie do 7,4l (jak w zeszłym roku).

Chcesz poznać kiedy jedziesz ekonomicznie - włącz na kompie chwilowe spalanie i obserwuj na jakich obrotach i kiedy pali najmniej. Z czasem wejdzie Ci w nawyk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliżone, a nawet lekko wyższe, bo dochodzące do 7,5l/100 mam z tym silnikiem w moim sceniolu.

Warunki i sposób jazdy porównywalny z konwil 2 posty wyżej, do tego w większości krótkie trasy tylko po mieście i cały czas, nawet zimą, klima na Automacie i włączone światła mijania.

Obecnie, od wyzerowania liczników przed świętami z powodu wymiany akumulatora, mam 6,2l/100 ale przez te kilka dni miałem dodatkowo kilka tras po 40km w jedną stronę po A1, A4 i to przeważnie w godzinach nocnych, więc tempomat był ustawiony na 136km/h (odczyt z GPS około 128km/h, od Świerklan do Sośnicy praktycznie lewy albo środkowy pas)

Na początku i na końcu tego dystansu była jednak jazda miejska.

Prawdopodobnie to sprawiło, że średnia zużycia paliwa jest niższa, a średnia szybkość wzrosła z tradycyjnych wcześniej 29km/h do 48km/h

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżąc od kilku miesięcy w 95% po mieście (Wrocław - korki, itp.) mam spalanie wg. komputera na poziomie 6.0

To ja zapytam o co innego: a sprawdza Ci się to przy dystrybutorze? Mój teść jeździ 1.5 dCi 101 KM (kombi) i to po mniejszym mieście + sporadycznie trasa, ale takiego wyniku nie osiąga. Jeśli faktycznie masz 6 l/100 km >>w mieście<<, to znaczy że nadzwyczaj dobrze operujesz prawą nogą :D

Pzdr.,

konwil

 

PS: Inna sprawa, że często nie bierzemy pod uwagę typu nadwozia; moje kombi waży wg DR 1260 kg. Scenic gojgiena pewnie ciut więcej. A MII HB?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój teść jeździ 1.5 dCi 101 KM (kombi)
każdy ma swój styl jazdy + milion innych czynników. moje spalanie średnie z 95 kkm jest poniżej, w stopce posta.

od marca zmieniłem trasę do pracy i teraz dziennie pokonuję 60 km po zakorkowanych Katowicach, Chorzowie... rano szybko przez Chorzów, DTŚ + A4. Po godz. 15:15 wracam...

spalanie wzrosło do 5,6/100 :D

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano wczoraj, 21:08

Jesteś pewny że to 105KM?? Ten wynik i rocznik auta bardziej mi wygląda na na 1,5 ale 100- 101KM czyli K9K ale 728..

Taką moc (78 kW) mam w dowodzie. Również na stronie Renault po podaniu nr VIN mam info: Avantage 1.5 dCi 106 PS

To ja zapytam o co innego: a sprawdza Ci się to przy dystrybutorze?

To byłoby zbyt piękne :D Rzadko tankuję do pełna aby to zweryfikować, ale rzeczywiste spalanie na pewno jest wyższe od tego jaki pokazuje komputer o jakieś 0,2-0,5 l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatni wynik, po zaślepieniu egr(oczywiście wskazanie kompa) to 5,4/100, ale nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa, bo to wynik po ok. trzech tygodniach jazdy (szkoda, że nie spojrzałem na kilometry). Wcześniej komp wskazywał 5,6/100 latem, 6-6,2/100 zimą. Nigdy nie sprawdzałem po tankowaniu. Są to oczywiście wyniki uśrednione z jazdy typowo miejskiej i trasy. Niestety nigdy nie osiągnąłem wyniku jaki podaje producent 4,7/100 w jeździe mieszanej:)).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!