Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbina? Pierścienie? Uszczelniacze?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to mój pierwszy temat na tym forum, przestudiowałem większość tematów na temat mojego problemu lecz nie zalazłem konkretnej odpowiedzi. W swojej okolicy byłem już u pięciu ,,mechaników’’ lecz ich wiedza i umiejętności spowodowały że muszę skorzystać z waszej porady. Auto: Megane II, 1.9dci, 120KM, rok 2003, przebieg 215 tyś km

 

Problem:

- Największym problemem jest znikający olej, 1l/1000km ( wiem że to częsty temat na forum, lecz próbuje zdiagnozować konkretną przyczynę jego ubywania)

- Przedmuchy z odmy ( w linku znajduję się wideo tych przedmuchów)

-Sporadycznie lubi puścić dużą białą chmurkę, nie wiem od czego to zależy kiedy to zrobi.

-Czarna chmurka po postoju co świadczyłoby o uszczelniaczach. ( także wideo w linku poniżej)

 

Każdy fachowiec miał inną teorie a nie chciałbym naprawiać wszystkiego po kolei aż któryś z nich trafi na usterkę.

Diagnozy:

- Pierścienie tłokowe

- Uszczelniacze zaworów

-Turbina

 

-Jeden z mechaników twierdzi że są to na 100% pierścienie które powodują tak duże przedmuchy.

Zbadałem kompresję (normalnie oraz z próbą olejową) aby dowiedzieć się o stanie pierścieni. Wiem że dobra kompresja nie wyklucza tego że mogą być np. zniszczone pierścienie olejowe przez co olej jest spalany. Drugi z mechaników powiedział że aby samochód miał spalić tyle oleju nie powinien on mieć prawie wcale pierścieni

Badanie kompresji dało wynik: 33, 30, 33, 25

Podczas tej wizyty, poinformowano mnie że trzeba wymienić jeden zawór i przy okazji uszczelniacze które to są odpowiedzialne za ubytek oleju. ( I tu moje pytanie czy uszkodzony zawór może powodować przedmuchy? W końcu gdzieś te ciśnienie musi uciekać )

Wiadomo że jak bym robił pierścienie to przy okazji zajmę się uszczelniaczami i tym zaworem, tylko czy to jest rozwiązaniem mojego problemu?

 

-Jeśli chodzi o turbinę nie ma ona dużych luzów, a samochód nie ma problemów z mocą. Choć nie wykluczam takiej ewentualności. Wymontowałem intercooler licząc że wyleje z niego litry oleju lecz było go tam około 100-150ml. Bardzo dużo oleju dostaje się tam przez wcześniej wspomniane przedmuchy z odmy.

Jeśli chodzi o olej to jak kupiłem samochód zalany on był olejem 0w40, jeden z mechaników kazał mi przejść na półsyntetyk, olej miał być gęstszy i jego spalania miało zmaleć lecz ta teoria się nie sprawdziła.

 

-Po podłączeniu do komputera wyskoczyły trzy błędy, jeden miedzy innymi związany z tą nieszczęsną turbiną :

P0670 - Obwód sterujący modułu świec żarowych

P0560- Napięcie zasilania systemu – usterka

P0243 Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki - usterka

 

Od czego zacząć naprawę? Z góry dzięki za pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem niedawno to samo przy takim samym silniku i przebiegu, brał olej i bardzo często go dolewałem.

Zaczęło się od błędu "check injection", braku mocy i kopceniem na biało. Później poszło już z górki.

Uszczelniacze na zaworach+pierścienie tłokowe i turbina do regeneracji koszt ok 2 tyś zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czrne chmurki dymu zaraz po odpaleniu świadczą o "lejących wtryskiwaczach"

olej silnikowy spala się na szaro/niebiesko. Jak są takie przedmuchy z odmy to najprawdopodobniej jest to wina pierścieni cylindra. Białe bąki po postoju będą wskazywały na uszczelniacze zawrowe lub turbo. U Ciebie chyba wszystkie kombinacje są możliwe :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@olej897 robiłeś wszystko od razu czy oddzielnie silnik oddzielnie turbinę? U mnie akurat mocy nie brakuje więc mam nadzieję że chociaż turbo jest w porządku. Gdzie regenerowałeś sprężarkę? Jakiej firmy kupiłeś pierścienia? Jak samochód sprawuje się po tym zabiegu? Przedmuchy zniknęły?

 

@gregs0n miejmy nadzieje że ta kombinacja nie zawiera wszystkich wymienionych przez Ciebie usterek, bo nie byłoby kolorowo.

 

I czy ktoś spotkał się u siebie z tym błędem? P0243 Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki - usterka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc po chwili powróciła, ale kopcenie na szaro było cały czas. Robiłem wszystko od razu żeby za robociznę nie płacić kilka razy. Firma do Turo to Turbo-comprex koszt 750zł w zależności co jest uszkodzone. Firmy pierścieni Tobie nie powiem bo to mechanik wszystko składał. Przed zabiegiem turbo gwizdało że było słychać w kabinie a teraz ledwo wykrywalny odgłos i kopcenie ustąpiło wraz z ubytkiem oleju. (kopcił na czarno przy mocnym wciśnięciu na pedał gazu przed zabiegiem oczywiście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!