Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie czujnika temperatury zewnętrznej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów,

 

Nie wiem jak to wygląda w programie ale w manualu jest tak: nazwa konfiguracji to typ modułu zespolonego w kabinie CF029, odczyt konfiguracji LC002, możliwości wyboru to z czujnikiem lub bez chyba tym poleceniem CF029

 

W trybie naprawa klik na przystosowania i zatwierdzic linie SC008 wybrac typ pojazu i potem te parametry co wyżej podałem. Ostrożnie bo sam tego nie robiłem więc mogłem coś pominąć.

Zamierzam odblokować czujnik temperatury zewnętrznej. Proszę o wskazówki dotyczące odblokowania czujnika temperatury zewnętrznej CLIPEM. Powyższy opis niewiele mi mówi. Może ktoś ma doświadczenie i wie jak to wygląda w programie? Proszę o wszelkie uwagi i sugestie. Będę bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam.

 

Kolego, temat należy kontynuować w jednym wątku, a nie zakładać nowych. Oba wątki połączono. damiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

jeszcze nie. Dopiero dzisiaj jestem umówiony z osobą, która posiada CLIP, jednak nigdy nie odblokowywała czujnika temp. zewn. i nie kojarzy takiej opcji. Umówiłem się, że zbiorę jak najwięcej danych co i jak, żebyśmy nie tracili czasu i moich pieniędzy. Bo czy uda się czy nie, zapłacić trzeba, a tak jak wspominałem, nigdy się ta osoba z tym nie spotkała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Byłem u diagnostyka CLIP i włączył mi pomiar czujnika temperatury zewnętrznej. Jednak na wyświetlaczu nie pojawiła się żadna dodatkowa informacja. Brak temperatury mimo aktywacji funkcji w CLIPIE. Co może być przyczyną? Może nie ma wiązki od wyświetlacza do kostki UCH, bądź problem występuje z powodu braku oryginalnego (fabrycznego) radia? Oprogramowanie pokazywało temperaturę 215 stopni C. Może temperatura nie pojawiła się dlatego, że była tak wysoka?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy jest łososiowy kabel na 22 pinie kostki wyświetlacza. Radio raczej nie ma nic do tego. Może powinny być choćby same kable te z UCH do czujnika żeby jakąś oporność wykrywało, ale być może bredzę w tym momencie.

 

Dodałem zdjęcia kostki wyświetlacza

thumb_hosting_zdjec_1399126418__radio1.png

 

Jakby co to kabelek idzie z UCH kostka PE1 pin2 kolor łososiowy.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm jak dostanę się najszybciej do kostki wyświetlacza? Trzeba dużo rozbierać? Byłem pełen nadziei, że temperatura się pojawi. Teraz troszkę jestem zrezygnowany. Bo nie poradzę sobie sam z przeprowadzeniem kabli z wyświetlacza do UCH.

 

Komputer pokazał błąd, że obwód nie jest zamknięty. Może to być cenna informacja, ale diagnosta mówił, że raczej mimo nie zakmniętego układu powinna pojawić się temperatura. TO prawda? Oprogramowanie jak mówiłem pokazało 215 stopni C.

Edytowane przez m.platek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, skoro u mnie była fabrycznie to raczej i u Ciebie powinna być. Jaką w końcu masz wersję. Daszek jest na zaczepy pukasz dłonią od dołu w daszek z obu stron i wyskoczy, plastik za daszkiem też na zaczepach. Powinna się pokazać jakaś dziwna temperatura przy uszkodzonej instalacji czujnika. Kable poprowadzisz tylko konektory w kostce wyświetlacza są inne.

Edytowane przez kaag
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u Ciebie pojawiła się bez instalacji, czy aktywowałeś CLIPEM już po założeniu instalacji? Cóż w długi weekend zamontuje fabryczne radio. Od razu potem zamontuje "roboczo" czujnik. Zobaczymy czy to cokolwiek zmieni. Sprawdzę również kostkę do wyświetlacza. Wersja mojego auta to Megane 5-D Alize 1.4 16V 100.

Edytowane przez m.platek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niby wyższa wersja, ale tyle co nic, w instalacji raczej to samo. Ja clipa zrobiłem na końcu, bo ktoś na forum pisał, że nie potrzeba nic aktywować i niespodziankę miałem.

 

Dodano: 30 kwi 2014 - 12:43

Sprawdziłem teraz i różnice między naszymi wersjami to różne duperele bez związku z elektryką typu kolor listw, kieszenie na oparciach itp.

Wyczytałem też że temperatura zewnętrzna była już w podstawowej wersji phII ale tylko z silnikami diesla. Zerknij na post 22 dodałem zdjęcia kostki wyświetlacza.

Edytowane przez kaag
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje po raz kolejny za zaangażowanie w temacie. Wieczorem postaram się porównać połączenia przy swojej kostce. Zrobię zdjęcie, jeśli sam nie będę potrafił ocenić. Z tą wersją i porównaniem, to dodałeś mi trochę nadziei i otuchy, może nie będzie tak źle. Dziękuje raz jeszcze.

 

użyłem przewodów 0,5mm2 i były ciut grube ledwo weszły w kostkę, wg schematu powinny być 0,35mm2

Właśnie realizuje zakup konektorów pinów żeńskich F063. Odnośnie Twojej sugestii dotyczących rozmiarów przewodów, Twoim zdaniem, powinienem wziąć te cieńsze, tj. 0,2-0,5 mm2 konektory i przewody grubości 0,35 mm2? Czy raczej grubsze konektory 0,5-0,75 mm2 i przewody 0,5 mm2?

 

Poniżej linki do aukcji z konketorami F063 żeńskimi. Czy będą odpowiednie?

http://allegro.pl/konektor-pin-zenski-f063-vw-audi-000-979-009-e-mqs-i4168682945.html

http://allegro.pl/konektor-pin-zenski-f063-vw-audi-000-979-009-e-mqs-i4171731069.html

Edytowane przez m.platek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg schematu kabelki powinny być 0,35 i takie spokojnie wejdą w kostkę. Ja kupiłem na miejscu kable 0,5 bo takie mieli najcieńsze i konektorki do 0,75 choć nie wiem czy właśnie takie dostałem, raczej wysłali mi te do 0,5 bo ramiona konktorka wydawały się zbyt krótkie, bo starczyły ledwo żeby objąć moje kable 0,5. Jak masz możliwość kup kable 0,35 lub jakieś cieńsze niż 0,5 będzie mniej kłopotu. Chyba, że masz zaciskarkę to zrobisz to idealnie i może wejdą bez problemu te 0,5 bo ja musiałem z jednym trochę kombinować, bo wyszedł trochę nie tak jak powinien. Ogólnie te i te da się włożyć.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz osłonę bezpieczników pod kierownicą, wypinasz skrzyneczkę bezpieczników z "ramy" bo przeszkadza, odkręcasz UCH i wyciągasz go lekko w doł po czym masz taki widok

thumb_hosting_zdjec_1398372453__czujnik1.png

odłączasz akumulator jeśli chcesz wypiąć z UCH kostkę

Nie wiem dokładnie jak dostać się do UCH. Czy dobrze myślę... że należy odkręcić tutaj dwie śrubki:

thumb_hosting_zdjec_1399308616__a.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i jeszcze jedna jest w rogu na dole mniej więcej nad pedałem gazu. Są jeszcze dwie z boku za tą już zdjętą trójkątną osłoną.

Edytowane przez kaag
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!