Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie czujnika temperatury zewnętrznej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów,

 

Nie wiem jak to wygląda w programie ale w manualu jest tak: nazwa konfiguracji to typ modułu zespolonego w kabinie CF029, odczyt konfiguracji LC002, możliwości wyboru to z czujnikiem lub bez chyba tym poleceniem CF029

 

W trybie naprawa klik na przystosowania i zatwierdzic linie SC008 wybrac typ pojazu i potem te parametry co wyżej podałem. Ostrożnie bo sam tego nie robiłem więc mogłem coś pominąć.

Zamierzam odblokować czujnik temperatury zewnętrznej. Proszę o wskazówki dotyczące odblokowania czujnika temperatury zewnętrznej CLIPEM. Powyższy opis niewiele mi mówi. Może ktoś ma doświadczenie i wie jak to wygląda w programie? Proszę o wszelkie uwagi i sugestie. Będę bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam.

 

Kolego, temat należy kontynuować w jednym wątku, a nie zakładać nowych. Oba wątki połączono. damiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

jeszcze nie. Dopiero dzisiaj jestem umówiony z osobą, która posiada CLIP, jednak nigdy nie odblokowywała czujnika temp. zewn. i nie kojarzy takiej opcji. Umówiłem się, że zbiorę jak najwięcej danych co i jak, żebyśmy nie tracili czasu i moich pieniędzy. Bo czy uda się czy nie, zapłacić trzeba, a tak jak wspominałem, nigdy się ta osoba z tym nie spotkała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Byłem u diagnostyka CLIP i włączył mi pomiar czujnika temperatury zewnętrznej. Jednak na wyświetlaczu nie pojawiła się żadna dodatkowa informacja. Brak temperatury mimo aktywacji funkcji w CLIPIE. Co może być przyczyną? Może nie ma wiązki od wyświetlacza do kostki UCH, bądź problem występuje z powodu braku oryginalnego (fabrycznego) radia? Oprogramowanie pokazywało temperaturę 215 stopni C. Może temperatura nie pojawiła się dlatego, że była tak wysoka?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy jest łososiowy kabel na 22 pinie kostki wyświetlacza. Radio raczej nie ma nic do tego. Może powinny być choćby same kable te z UCH do czujnika żeby jakąś oporność wykrywało, ale być może bredzę w tym momencie.

 

Dodałem zdjęcia kostki wyświetlacza

thumb_hosting_zdjec_1399126418__radio1.png

 

Jakby co to kabelek idzie z UCH kostka PE1 pin2 kolor łososiowy.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm jak dostanę się najszybciej do kostki wyświetlacza? Trzeba dużo rozbierać? Byłem pełen nadziei, że temperatura się pojawi. Teraz troszkę jestem zrezygnowany. Bo nie poradzę sobie sam z przeprowadzeniem kabli z wyświetlacza do UCH.

 

Komputer pokazał błąd, że obwód nie jest zamknięty. Może to być cenna informacja, ale diagnosta mówił, że raczej mimo nie zakmniętego układu powinna pojawić się temperatura. TO prawda? Oprogramowanie jak mówiłem pokazało 215 stopni C.

Edytowane przez m.platek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, skoro u mnie była fabrycznie to raczej i u Ciebie powinna być. Jaką w końcu masz wersję. Daszek jest na zaczepy pukasz dłonią od dołu w daszek z obu stron i wyskoczy, plastik za daszkiem też na zaczepach. Powinna się pokazać jakaś dziwna temperatura przy uszkodzonej instalacji czujnika. Kable poprowadzisz tylko konektory w kostce wyświetlacza są inne.

Edytowane przez kaag
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u Ciebie pojawiła się bez instalacji, czy aktywowałeś CLIPEM już po założeniu instalacji? Cóż w długi weekend zamontuje fabryczne radio. Od razu potem zamontuje "roboczo" czujnik. Zobaczymy czy to cokolwiek zmieni. Sprawdzę również kostkę do wyświetlacza. Wersja mojego auta to Megane 5-D Alize 1.4 16V 100.

Edytowane przez m.platek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niby wyższa wersja, ale tyle co nic, w instalacji raczej to samo. Ja clipa zrobiłem na końcu, bo ktoś na forum pisał, że nie potrzeba nic aktywować i niespodziankę miałem.

 

Dodano: 30 kwi 2014 - 12:43

Sprawdziłem teraz i różnice między naszymi wersjami to różne duperele bez związku z elektryką typu kolor listw, kieszenie na oparciach itp.

Wyczytałem też że temperatura zewnętrzna była już w podstawowej wersji phII ale tylko z silnikami diesla. Zerknij na post 22 dodałem zdjęcia kostki wyświetlacza.

Edytowane przez kaag
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje po raz kolejny za zaangażowanie w temacie. Wieczorem postaram się porównać połączenia przy swojej kostce. Zrobię zdjęcie, jeśli sam nie będę potrafił ocenić. Z tą wersją i porównaniem, to dodałeś mi trochę nadziei i otuchy, może nie będzie tak źle. Dziękuje raz jeszcze.

 

użyłem przewodów 0,5mm2 i były ciut grube ledwo weszły w kostkę, wg schematu powinny być 0,35mm2

Właśnie realizuje zakup konektorów pinów żeńskich F063. Odnośnie Twojej sugestii dotyczących rozmiarów przewodów, Twoim zdaniem, powinienem wziąć te cieńsze, tj. 0,2-0,5 mm2 konektory i przewody grubości 0,35 mm2? Czy raczej grubsze konektory 0,5-0,75 mm2 i przewody 0,5 mm2?

 

Poniżej linki do aukcji z konketorami F063 żeńskimi. Czy będą odpowiednie?

http://allegro.pl/konektor-pin-zenski-f063-vw-audi-000-979-009-e-mqs-i4168682945.html

http://allegro.pl/konektor-pin-zenski-f063-vw-audi-000-979-009-e-mqs-i4171731069.html

Edytowane przez m.platek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg schematu kabelki powinny być 0,35 i takie spokojnie wejdą w kostkę. Ja kupiłem na miejscu kable 0,5 bo takie mieli najcieńsze i konektorki do 0,75 choć nie wiem czy właśnie takie dostałem, raczej wysłali mi te do 0,5 bo ramiona konktorka wydawały się zbyt krótkie, bo starczyły ledwo żeby objąć moje kable 0,5. Jak masz możliwość kup kable 0,35 lub jakieś cieńsze niż 0,5 będzie mniej kłopotu. Chyba, że masz zaciskarkę to zrobisz to idealnie i może wejdą bez problemu te 0,5 bo ja musiałem z jednym trochę kombinować, bo wyszedł trochę nie tak jak powinien. Ogólnie te i te da się włożyć.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz osłonę bezpieczników pod kierownicą, wypinasz skrzyneczkę bezpieczników z "ramy" bo przeszkadza, odkręcasz UCH i wyciągasz go lekko w doł po czym masz taki widok

thumb_hosting_zdjec_1398372453__czujnik1.png

odłączasz akumulator jeśli chcesz wypiąć z UCH kostkę

Nie wiem dokładnie jak dostać się do UCH. Czy dobrze myślę... że należy odkręcić tutaj dwie śrubki:

thumb_hosting_zdjec_1399308616__a.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i jeszcze jedna jest w rogu na dole mniej więcej nad pedałem gazu. Są jeszcze dwie z boku za tą już zdjętą trójkątną osłoną.

Edytowane przez kaag
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!