Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

m.platek

Megane II phII Podłączenie czujnika temperatury zewnętrznej

Recommended Posts

U mnie niby wyższa wersja, ale tyle co nic, w instalacji raczej to samo. Ja clipa zrobiłem na końcu, bo ktoś na forum pisał, że nie potrzeba nic aktywować i niespodziankę miałem.

 

Dodano: 30 kwi 2014 - 12:43

Sprawdziłem teraz i różnice między naszymi wersjami to różne duperele bez związku z elektryką typu kolor listw, kieszenie na oparciach itp.

Wyczytałem też że temperatura zewnętrzna była już w podstawowej wersji phII ale tylko z silnikami diesla. Zerknij na post 22 dodałem zdjęcia kostki wyświetlacza.

Edytowano przez kaag
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje po raz kolejny za zaangażowanie w temacie. Wieczorem postaram się porównać połączenia przy swojej kostce. Zrobię zdjęcie, jeśli sam nie będę potrafił ocenić. Z tą wersją i porównaniem, to dodałeś mi trochę nadziei i otuchy, może nie będzie tak źle. Dziękuje raz jeszcze.

 

użyłem przewodów 0,5mm2 i były ciut grube ledwo weszły w kostkę, wg schematu powinny być 0,35mm2

Właśnie realizuje zakup konektorów pinów żeńskich F063. Odnośnie Twojej sugestii dotyczących rozmiarów przewodów, Twoim zdaniem, powinienem wziąć te cieńsze, tj. 0,2-0,5 mm2 konektory i przewody grubości 0,35 mm2? Czy raczej grubsze konektory 0,5-0,75 mm2 i przewody 0,5 mm2?

 

Poniżej linki do aukcji z konketorami F063 żeńskimi. Czy będą odpowiednie?

http://allegro.pl/konektor-pin-zenski-f063-vw-audi-000-979-009-e-mqs-i4168682945.html

http://allegro.pl/konektor-pin-zenski-f063-vw-audi-000-979-009-e-mqs-i4171731069.html

Edytowano przez m.platek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wg schematu kabelki powinny być 0,35 i takie spokojnie wejdą w kostkę. Ja kupiłem na miejscu kable 0,5 bo takie mieli najcieńsze i konektorki do 0,75 choć nie wiem czy właśnie takie dostałem, raczej wysłali mi te do 0,5 bo ramiona konktorka wydawały się zbyt krótkie, bo starczyły ledwo żeby objąć moje kable 0,5. Jak masz możliwość kup kable 0,35 lub jakieś cieńsze niż 0,5 będzie mniej kłopotu. Chyba, że masz zaciskarkę to zrobisz to idealnie i może wejdą bez problemu te 0,5 bo ja musiałem z jednym trochę kombinować, bo wyszedł trochę nie tak jak powinien. Ogólnie te i te da się włożyć.

Edytowano przez kaag

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz osłonę bezpieczników pod kierownicą, wypinasz skrzyneczkę bezpieczników z "ramy" bo przeszkadza, odkręcasz UCH i wyciągasz go lekko w doł po czym masz taki widok

thumb_hosting_zdjec_1398372453__czujnik1.png

odłączasz akumulator jeśli chcesz wypiąć z UCH kostkę

Nie wiem dokładnie jak dostać się do UCH. Czy dobrze myślę... że należy odkręcić tutaj dwie śrubki:

thumb_hosting_zdjec_1399308616__a.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Tak i jeszcze jedna jest w rogu na dole mniej więcej nad pedałem gazu. Są jeszcze dwie z boku za tą już zdjętą trójkątną osłoną.

Edytowano przez kaag
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam po dłuższej przerwie.

 

Niestety mimo wyczerpujących instrukcji nie udało mi się pomyślnie zamontować czujnika temp. zewnętrznej.

 

Odkręciłem wspomniane śrubki. Zdjąłem cały plastik, niestety nie udało mi się wyjąć UCH. Plastik. Próbowałem szukać śrubek, zaczepów i nic. Męczyłem się dobre 2h z kolegą. Po tym czasie wolałem zostawić temat, bałem się że coś uszkodze. Widziałem ten plastik

thumb_hosting_zdjec_1398372453__czujnik1.png

tylko od dołu i nie udało mi się go ruszyć z miejsca. Poradzicie coś? Trzeba wysunąć? Odkręcić? Szarpnąć? Brakuje mi pomysłów.

Edytowano przez P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za odświeżenie tematu.

Przy okazji przeciągania wiązki pod tempomat sprawdziłem też jak wygląda u mnie sprawa z okablowaniem pod czujnik temperatury. Mam wersję Megane II ph2 z 2008 w wersji Alize.

Właśnie sprawdziłem szpilką złącze PE1 (biała kostka) oraz PE2 (czarna kostka) i niestety nie mam wymaganych pinów.

Teraz się zastanawiam czy jest sens rozbierania reszty auta by przeciągnąć te cholerne kable... wiecie jak te kable idą do wyświetlacza i czy jest szansa na przeciągnięcie kabli bez rozbierania całego tunelu środkowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiecie jak te kable idą do wyświetlacza i czy jest szansa na przeciągnięcie kabli bez rozbierania całego tunelu środkowego?

Takie "obrazki" masz w Schematach na Dwonloadzie lub szukaj w tematach na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Apw911 skoro masz Alize to pytanie czy miałeś radio fabryczne z pilotem. Jeśli nie to niestety jest możliwe że nie masz kabelków do wyświetlacza i to bym najpierw sprawdził. Taki problem sugeruje sytuacja u kolegi m.platek choć to nie wyjaśniło się bo kolega poległ przy wyjmowaniu UCH :). W poście 22 masz fotkę mojej kostki do wyświetlacza więc porównaj ze swoją i jeszcze sprawdź czy wychodzą kable z UCH opisane w tym samym poście. W kwestii przeciągania kabli jak nie chcesz za dużo rozbierać możesz zdjąć tylko daszek nad zegarami, zegary, daszek z wyświetlaczem i powinno wystarczyć.

Edytowano przez kaag
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam radio fabryczne z pilotem. Kabelki chyba od kompa do wyświetlacza miałem, to tylko wyprowadziłem kabelki z komputera do czujnika. Jak dobrać się do kostki w drzwiach? Da się to jakoś w miarę bezproblemowo przeprowadzić te przewody do drzwi? W drzwiach też mam biedę bo nie mam el. lusterek ani podgrzewanych ani nawet szyb impulsowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem dokładnie tę samą operację wiosną zeszłego roku, też bieda wersja jak u Ciebie ;) Kostkę, taką białą, znajdziesz jak wyciągniesz gumowy łącznik po otwarciu drzwi pasażera. Jest nie od strony drzwi, a od strony karoserii. Ja jednak po prostu ominąłem tę kostkę (nie ma pinów wolnych, trzeba je kupić i założyć). Dałem własną, taką standardową elektryczną kostkę skręcaną śrubkami przy słupku pod nogami pasażera. Jest na wszelki, jakby trzeba to było odłączyć szybko z jakichś powodów, zaizolowana i tyle. Przewód przeciągasz sobie tym gumowym łącznikiem w drzwiach, a potem w górę drzwiami do lusterka. Nie musisz ściągać boczków drzwi. Wystarczy, że wykręcisz głośnik. Otwór jest na tyle duży, że włożysz tam rękę i swobodnie wymanewrujesz kabelek do lusterka.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź @droopy

A jak dostać się do kostki od strony karoserii? jeszcze tego miejsca nie rozbierałem.

i jest jakiś problem z dołożeniem pinów w kostkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciągniesz gumowy łącznik od strony karoserii to kostka siedzi sobie na jego końcu. Problemów z dołożeniem pinów na pewno nie będzie. Ten gumowy łącznik jest na wcisk po obu stronach, delikatnie go wydłubujesz.

Edytowano przez droopy
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Próbował ktoś aktywować temperaturę zewnętrzną DDT4ALL ?

Edit: włączyłem temperaturę wewnętrzna za pomocą PyRen.

Edytowano przez apw911

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Próbuję podłączyć czujnik temperatury i sprawdziłem że w kostce wyświetlacza jest już zajęty pin 22. W UCH mam już zajęte piny 3 i 13, więc pewnie mam już wiązkę gotową pod czujnik. Chciałbym sprawdzić czy dochodzi do drzwi. Ktoś może wie które piny w drzwiach odpowiadają za działanie czujnika temperatury?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, aniewa napisał:

Piny 4 i 5.

 

dziękuję, pin 4 mam już w kostce, 5 muszę ciągnąć z UCH?

20190712_124519.jpg

Edytowano przez piecyk21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz inny typ kostki, w tej kostce za temperaturę odpowiadają piny 18 i 19. Widzę, że są podłączone. 

Edytowano przez aniewa
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, aniewa napisał:

Masz inny typ kostki, w tej kostce za temperaturę odpowiadają piny 18 i 19. Widzę, że są podłączone. 

Podłączone pod piny, które zaznaczyłeś i termometr działa. A masz schemat tej kostki? Jestem ciekaw co można jeszcze tam podłączyć.

Edytowano przez piecyk21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ALVEOLE.GIF SECTION.GIF CODELIA.GIF LIBLIA.GIF
1 1.4 22D STEROWANIE 2 PODNOŚNIKAMI PRZEDNIMI
2 0.5 20BK STEROWANIE SILNIKA BLOKOWANIA DRZWI PASAŻERA/ DRZWI TYLNYCH
3 0.5 20BD STEROWANIE SILNIKAMI OTWIERANIA DRZWI PASAŻER Z PRZODU/Z TYŁU
4 0.35 87G SYGNAŁ - WŁĄCZNIKA 1 POŁOŻENIE PASAŻERA
6 1.0 34E SYGNAŁ + GŁOŚNIKA PRZEDNIEGO PRAWEGO
7 1.0 34F SYGNAŁ - GŁOŚNIKA PRZEDNIEGO PRAWEGO
8 0.5 AP43 + PO ZAPŁONIE ZABEZPIECZONE BEZPIECZNIKIEM
11 2.5 MAN MASA ELEKTRYCZNA PRAWEJ BELKI DESKI ROZDZIELCZEJ
18 0.35 47C SYGNAŁ + CZUJNIKA TEMPERATURY ZEWNĘTRZNEJ
19 0.35 47D SYGNAŁ 0 V CZUJNIKA TEMPERATURY ZEWNĘTRZNEJ
20 1.4 22C STEROWANIE 1 PODNOŚNIKIEM PRZEDNIM

 

                                                                                                                   image.thumb.png.89ddeba9f80cdf8061e6d1f5dd46b44b.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...