Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grand Scenic phI kontra phII


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda mam krótkiego scenica, to przyzwoicie zaczyna przyspieszać od 3 biegu. No ale Scenic to nie samochód do wyścigów, spalanie na dystansie 15 tys. od lutego to wynik 6,5 litra na 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Jestem już przy końcu poszukiwań Grand Scenica :) opcja 2.0 DCI odpadła ze względu na niespodziewane wydatki przy otwieraniu firmy... skupiam się na jednostce 1.9 DCI i 1.5 DCI 110 dużo się naczytałem od silniku 1.5 przed liftem ale czy po liftingu jest godny polecenia ?? przeszukałem forum nie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi Czy silnik jest pozbawiony fapa i dwumasy ??

Nie szukam super okazji ale znalazłem coś takiego więc zawsze $$ który zostanie można zainwestować w naprawy ;) wierz ci oglądałem już wersje za 16 tys igły, które wcale się igłami nie okazywały wiec może ogłoszenie prywatne ?? : http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-C33654053.html <--- dzwoniłem i ogólnie jest ok, auto serwisowane na bieżąco do naprawy hamulec ręczny :( przebieg potwierdzony bezwypadkowy ale czy trwały ??

Jeszcze raz proszę o opinie nt. Silnika 1.5 DCI czy ta jednostka daje rady ?? czy pakując do auta komplet czyli 7 osób można jechać ?? czy silnik awaryjny ? PROSZĘ O POMOC BO MUSZĘ COŚ W KOŃCU KUPIĆ :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś to auto raczej jest sprzedawane, bo coś zaczyna mu dolegać poza hamulcem pomocniczym. Nie zastanowiło kolegi wkręcone ucho do holowania w zderzaku? Widać, że zdjęcia robiono na szybko i byle jakiej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec czy wersja Grand Scenic ph II jest gabarytowo większa od modelu PhI ?? wyczytałem gdzieś w intnernecie, że facelifting zwiększył nieco bryłę

Bryła jest dokładnie ta sama, a wyczytać na necie można różne pierdoły bo ludzie niemający pojęcia powtarzają zasłyszane stwierdzenia ,opinie.

W 130 konnym 1.9 poprawiono wydajność pompy olejowej,odpowietrzenie miski olejowej,turbo ze zmienną geometrią(lepiej ciągnie od dołu)z chłodzeniem płynem.

Ale to jednak ten sam silnik.

 

Dodano: 24 cze 2014 - 17:02

Nie zastanowiło kolegi wkręcone ucho do holowania w zderzaku?

Może po prostu komuś pomógł.

Ale to Pleszew także trzeba być czujnym,bo tam klepią, rozbierają w co 2 podwórku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dobre przygotowanie samochodu do zdjęć czy sprzedaży nie daje mi żadnej miarodajnej informacji co do stanu auta. Biorąc na przykład w/w ogłoszenie mogła je dać osoba, która sprzedaje auto raz na kilka lat, jest zapracowana i nie ma czasu na dopieszczanie ogłoszenia, a może i auta. Za to głoszenia zawodowców są piękne i autka też pięknie wyszykowane.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiedź mi dlaczego zdjęcia są robione pod słońce. I nic na nich nie widać. Jak dla mnie to szuka jelenia co przyjedzie xxx km i jak już jest to kupi, bo nie będzie wracał bez auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia są kiepskiej jakość ale dostałem już dużo lepsze na maila faktycznie z zewnątrz przydałaby się polerka i jest parę wgniotek czy rys ale środek jest perfekt ;) najważniejszy jest silnik, a ten podobno jest w pełni sprawny zresztą właściciel zgodził się na podjazd do aso na sprawdzenie :) problem w tym, ze kompletnie nie znam tej jednostki dlatego mam nadzieję, że facelifting co nie co poprawił ? Czy na coś zwrócić szczególnie uwagę ? I najważniejsze pytanie samochód nie był serwisowany więc ciężko potwierdzić jego przebieg czy clip w aso coś pomoże ?

 

Dodano: 24 cze 2014 - 22:24

Co mnie zaciekawiło, wnętrze jest beżowe jak na zdjęciu wersja widać lepsza bo jest hands Free climatronic pełna elektryka a kierownica nie obszyta skórą ?! Na dodatek czarna pomimo jasnego wnętrza ? Kokpit dookoła climatronica również jest ciemny czy tak może być ? Kierownica widać, ze lekko wytarta ale przy przebiegu 170 może to normalne sam nie wiem. Na koniec proszę jeszcze raz o poradę na co patrzeć przy tym silniku ? Czy on daje rade przy takiej masie ? Czy ktoś zwiększał moc przy tej jednostce ? Czy silnik jest ogólnie poprawiony względem phI ? To już koniec pytań ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja Expression (czyli właśnie taka jak prezentowana) tak właśnie ma: jasna tapicerka Pixel, jasne boczki drzwi, ciemna wykładzina na podłodze, ciemnoszara konsola środkowa, czarna kierownica, mieszek i gałka zmiany biegów. Kierownica w tej wersji bywała fabrycznie obszywana ale nie jest to regułą. Mam od nowości samochód w takiej kompletacji, z ta różnicą że mam skórzana kierownicę i brak HF.

 

Konkretny egzemplarz:

-srebrna listwa w przednim zderzaku-trochę nierówna na łączeniach, moim zdaniem w 2007 r. nie powinno jej być, dla mnie to sygnał ostrzegawczy czy przód nie był robiony, swego czasu na znanym portalu aukcyjnym dostępne były tylko takie zamienniki. Poza tym jeżeli jest taka listwa to raczej kratki w zderzaku (atrapy) powinny być także srebrne.

-napisy na klapie bagaznika: w SCENIC brakuje I, Renault po prawej jest bardzo nierówno naklejony. Bez perswazji napisy nie odpadają;

-kołpaki to radosny zbiór tego co było w obejściu, juz lepiej wyglądałby bez nich;

-moc 105 lub co najwyżej 106 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka zdjęć do wglądu, wybrałem te najlepszej jakości :(

post-5809-0-28194500-1403673927_thumb.jpgpost-5809-0-06392400-1403673935_thumb.jpgpost-5809-0-79919900-1403673944_thumb.jpgpost-5809-0-43249900-1403673952_thumb.jpgpost-5809-0-92097700-1403673968_thumb.jpgpost-5809-0-07226200-1403673979_thumb.jpgpost-5809-0-25993900-1403673987_thumb.jpgpost-5809-0-90652700-1403673993_thumb.jpg Nadal czekam na opinie dot. Silnika :) czy on daje rade ?? 105 KM wydaje się być mało ale znalazłem już parę firm, które wyciągną z niego te 130 KM wiec najgorzej nie ma. Zależy mi na bardzo małym spalaniu ze względu na dosyć duży dystans pokonywany w ciągu roku niestety nie zawsze są to trasy... Czy ten silnik został poprawiony ?

post-5809-0-48503300-1403673961_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia cena. Czy te auta aż tak potaniały, że grand scenic z 2007 roku kosztuje niecałe 13 tyś.

Nie dowierzam ile daliśmy za swojego w krótkiej wersji z 2003 roku.

Co do nowych zdjęć:

Świeci SERVICE, ESP brak, urwana rączka regulacji wysokości siedzenia, brak górnej osłony silnika (tak myślę, że w dieslu powinna jeszcze być).

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jest w czym wybierać do kwoty 15 tys co prawda są to samochody w jakimś tam stopniu do poprawy czy to blacharskiej czy środka ale jak się chce to można tutaj znalazłem 1.9 DCI chociaż właściciel przez telefon był średnio zainteresowany sprzedażą, przynajmniej taki miał głos :) http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-1-9-dci-130-km-bez-wkladu-C32270883.html

 

Dodano: 25 cze 2014 - 07:37

Więc czekam na wasze opinie czy warto jechać po tego 1.5 czy olać temat i szukać dalej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia z tym silnikiem, ale wydaje mi się, że do granda może być za słaby. Jeśli chodzi o osiągi, to 1.9dci również jest bardzo oszczędny. Przeglądnij temat kol. Tomik, średnie spalanie na trasie jego granda to 5.3l. Stwierdziłbym nawet, że w tym konkretnym przypadku 1.9dci jest oszczędniejszy od 1.5dci. To się wydaje logiczne.

Co do samego ogłoszenia, to decyzję musisz sam podjąć. Jedynie zwracamy Ci uwagę na to co widać na zdjęciach, a raczej czego brak w stosunku do opisu. Tak jak wspomniałem mnie zastanawia niska cena, za auto z 2004-2005 to jeszcze bym zrozumiał. Kontrolka SERVIS może okazać się błahostką, a może być coś poważniejszego. To już na miejscu należy zweryfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!