Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zachowanie poduszki silnika


dalselv

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

z uwagi na lekkie wibracje przenoszone na karoserie i pedały, wymieniłem prawą poduszkę (niby oryginał za 250zł w warsztacie co robi tylko renówki) w mojej renacie. Po wymianie silnik chodzi cichutko i nie słyszę jakiegoś tam pukania spod maski, ale pedały jak drżały tak drżą. Hamulec i gaz, najbardziej podczas jazdy, wrzucam na luz i już ok. Zatem wibracje przenoszą są z silnika na wyższych obrotach. Przy podniesionej masce sprawdzałem jak pracuje ta poduszka i mam wrażenie, że dosyć intensywnie. Na zgaszonym jak szarpie ręką tam koło rozrządu to jedną ręką bezproblemowo ruszam mniej niż 1cm w jedną i drugą stronę. Zatem chciałem zapytać, czy ktoś kto ma ten silnik to mu też tak górna poducha chodzi, czy to jest normalne ? W moim starym aucie silnik siedzi na sztywno, a jak ruszam go ręką to cała karoseria chodzi.

 

Odnośnie drgania sprawdzałem też filtr powietrza i przewody klimy czy gdzieś nie przenoszą na karoserie, filtr chyba trzeba wyjąć cały żeby jakąś tajemniczą gumę sprawdzić ? Bo te pod spodem i z boku są na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, ale w innym wątku znalazłem, że ma się ruszać ten 1cm około, więc nie wiem czy na sztywno ma siedzieć, może ten wspornik "8" nie trzyma silnika w ryzach skoro mogę nim ruszać.

 

Da się to sprawdzić bez wyjmowania i BEZ podnoszenia silnika, wtedy ten dociska poduszkę. Po podniesieniu silnika poduszka idzie razem do góry i nic nie sprawdzisz.

Chodzi o to że z uszkodzonej poduszki ucieka olej i poduszka osiada na ogranicznikach, a te nie tłumią wibracji. Oznaczyłem te miejsce strzałką. Powinien tam być odstęp jakieś kilka mm, wtedy poduszka swobodnie "chodzi" i tłumi drgania. Możesz też poluzować śrubę mocującą poprzeczny wspornik w kształcie cyfry 8. Jeśli po poluzowaniu będziesz w stanie zakołysać silnikiem na poduszce to ta jest raczej ok. U mnie nie było szans poruszyć silnikiem ręką, silnik ani drgnął. Po wymianie dało się nim poruszać o jakieś 0,5 - 1 cm na poduszce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ok przejechałem 1500 km auto jedzie bez problemów, odwiedziłem fachowca co mi to zakładał i mówi, że to tak ma być, że poduszka amortyzuje (tu cytuję "im bardziej miękka tym lepiej"), a to silnikiem deczko trzepie na luzie i dlatego... no ale skoro amortyzuje to czemu ja to czuje na fotelu, karoserii i pedałach (tu twierdzi, że to od opon, a mam nowe i jak wysprzęgłe to mrowienie ustaje). Doradzono czyszczenie przepustnicy.

 

250 zł za poduszkę, a tu lipa... Poszperam sam przy aucie u znajomego na kanale może coś znajde od spodu, bo zdaje mi się, że klimatyzacja deczko tych drgań dodaje, a silnik w zależności od tego czy stoi płasko czy nie, mniej lub bardziej telepie.

 

Edytowane przez dalselv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz przyczyn drgań może być dużo (koło dwumasowe) opony, poduszki ,coś żle dokręcone.No ale jak dla mnie ma spory luz ta poduszka .Najlepiej sprawdz w takim samym samochodzie jak twój i będziesz miał porównanie.Bo mi ciężko odpowiedzieć a nie chcę cię w błąd wprowadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie i nie robię z tego problemu. A w jakim stanie są 2 pozostałe poduszki?

 

Wiesz przyczyn drgań może być dużo (koło dwumasowe)

Tylko że 1,6 16 nie ma 2masy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie mam za bardzo z kim porównać, ale skoro aston76 masz podobnie to looz. Wykosztuje się jeszcze na te pod silnikiem, bo 100 kosztuje coś chyba. Ale najpierw kanał, tyle że nie ma kiedy. Fachowiec mówi, że ta 3 pod akumulatorem się nie psuje niby, ale wyciągali też alternator także może coś wyszarpali....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to górna poduszka tak samo się zachowuje :) , a i wibrację (mrowienie) mam na fotelu.Narazie wymieniłem poduche pod skrzynią i poprawy brak.Ale auto zaczęło mi troszkę głośniej pracować szczególnie po przekroczeniu 100km/h i zastanawiam się jeszcze czy może coś nie jest na rzeczy z kolektorem , tłumikiem albo jakimś wieszakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie świeżo po wymianie dolnej (stara nie wyglądała źle) 500 km dziś zrobiłem, na postoju na luzie dalej czuję na fotelu, na pedałach niby troszkę lepiej, raz mrowi raz nie, raz przy 3k obrotów, raz przy 2,5k, wysprzęgle i przestaje. Generalnie wydaje mi się, że to się zaczęło od kiedy padła mi cewka btw sławetny sagem. Koleś na warsztacie tydzień niby szukał usterki-nie znalazł, potem elektryk też nic... Autem szarpało przy ruszaniu jak się silnik zagrzał, potem miałem weekend majowy na niewyważonych kołach, to dopiero drgania powyżej 90km/h, mogło się coś zluzować czy coś. Niestety na kanale po zdjęciu osłony i tak niewiele widać. Silnik mi chodzi cicho, tzn tak samo jak od pół roku kiedy go mam, na postoju wiatrak głośniej chodzi, podczas jazdy tak do 3k obrotów mruczy, a potem to już ryczy te 115 koni :D

Generalnie dziś mi "ładnie" zagrzechotał, więc nie wiem czy to jednorazowy wybryk, czy może kółeczko po 2 latach zaczyna swój repertuar. Ale pali za pierwszym razem, więc na razie to olewam.

 

Next step, sprawdzam filtr powietrza i jego gumy, czyszczę przepustnice.

 

Tak gwoli ścisłości, przyzwyczaiłem się i już tak jeżdżę, a powtykałem nawet brakujące spinki do nadkoli. Może to ze starości.

Edytowane przez dalselv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Podpinam się pod temat.
popełniłem błąd, i 15k temu wyminiłem tylko górną poduchę z lewej strony i dopiero teraz wymieniłem tę pod silnikiem - nie buja mi w końcu przy ruszaniu pod górkę ale troche czuje wibrację w aucie - nie duże... no ale... Wole wymienić wszystkie na raz.

Została 3 poduszka p217380221_Zrzutekranu2018-09-24o21_39_31.thumb.png.15bacaede11dfad9779699e4eb09d3f0.pngod akumulatorem  - jakie są objawy jej "skończenia"? 

 

 

Edytowane przez xxlance
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!