Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Proszę o pomoc i informację


zeta

Rekomendowane odpowiedzi

  W dniu 17.05.2014 o 17:56, zeta napisał(a):

Proszę powiedzcie mi czy przetarte klamki (wytarte) świadczą o dużym przebiegu?

Pomocne byłby zdjęcie. Po samym sposobie "zniszczenia" klamki można by coś napisać.

Według mnie takie wytarcia klamek spowodowane są bardziej działaniem słońca, a nie ich częstym eksploatowaniem. Tak jest przynajmniej w moim przypadku. Właśnie obecnie, przy okazji napraw lakierniczych sceniola będą malowane też klamki, a wytarte są wszystkie w jednakowym stopniu. Gdyby tu miała znaczenie sama eksploatacja klamek, to w każdym przypadku najbardziej "zniszczona" powinna być klamka kierowcy, a tak nie jest. Nasz sceniol miał też matowe i pożółkłe przednie reflektory. Świadczy to o tym, że nie był często garażowany, co tylko potwierdza przyczynę problemu.

Zwróć też uwagę, w którym miejscu i jakie są te wytarcia. W moim przypadku "zniszczona" jest górna płaszczyzna klamki na całej długości, nie tylko miejsce na dłoń. Na zdjęciu widoczna klamka pasażera (rysa od frontu spowodowana jest ostatnią przygodą sceniola, tym się nie sugeruj). Auto obecnie trochę zaniedbane, od zimy w ogóle nie myte jeszcze, to i kolor taki trochę niewyraźny.

thumb_hosting_zdjec_1400357027__20140510_125948.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Postaram się dodać poglądowe zdjęcie. Dokładnie o takie przetarcie mi chodzi, choć w omawianym modelu jest ono większe, tak jakby ktoś wytarł klamki rozpuszczalnikiem albo papierem ściernym :-)

Czy ten Twój kolor to taki szampański? Nówka czy odkupiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak być, że to jakaś chemia w połączeniu ze słońcem dała taki efekt.

Kolor to taki srebrny metalik, jak w tym ogłoszeniu. Auto w rodzinie jest od 2011r. Z tego co wiem, to w momencie przyjazdu do kraju (2 lata wcześniej) już takie klamki były. Tyle, że on jest z 2003 i takie "zniszczenia" klamek są bardziej prawdopodobne niż w nowszym modelu, a takiego właśnie kolega szuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście mam klamki w kolorze nadwozia i u mnie się nic takiego nie robi jak u Ciebie Damiar a auto z rocznika 2003. Podejrzewam, że mogły być klamki malowane nie fabrycznie i stąd te kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dodge66

Również mam taki sam problem z klamkami jak Damiar, taki sam kolor nadwozia i klamek, rocznik 2004. Wydaje mi się, że jest to spowodowane warunkami przetrzymywania pojazdu. Klamka jest zniszczona tylko od góry, każda identycznie. Widziałem sporo egzemplarzy Privilege z takim defektem, lakier na górze klamki łuszczy się, czarne kropeczki, jakby nalot po długim staniu pod wierzbą czy inną plującą rośliną, który 'wypala' srebrną farbę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 18.05.2014 o 09:45, aston76 napisał(a):

Podejrzewam, że mogły być klamki malowane nie fabrycznie i stąd te kłopoty.

Nie zaprzeczę, ani tez nie potwierdzę. Tak jak pisałem wcześniej, auto przyjechało w 2010 roku z Francji, ostatni wpis z przeglądu jest w 2008r.

Jak dla mnie to ewidentnie wygląda na szkodliwe działanie promieni słonecznych. Być może, tak jak pisze kol. wyżej, jeszcze coś dodatkowo mu zaszkodziło, ale raczej nie jest to spowodowane intensywnym eksploatowaniem tych klamek.

Wątek nie dotyczy problemu akurat moich klamek, tak więc poczekajmy aż kol. zeta przedstawi swoje zdjęcia i będziemy może widzieć co było powodem ich uszkodzenia w tym konkretny przypadku.

Może są tez inni użytkownicy z podobnym problemem, to wtedy wydzielimy temat do nowego wątku i tam będziemy rozważać co to może być ;)

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako wywołany do tablicy w kontekście gazu i przebiegu. Mam już 270 tys. km. Swojego kupiłem jak miał 137 tys. km (przebieg faktyczny jak na 2,5 letnie auto i dane z ASO (VIN)) zaraz zagazowałem. Czyli na LPG zrobiłem już 133 tys. km i NIC nie mogę powiedzieć do silnika. Pracuje idealnie. Nie falują obroty, odpala za pierwszym razem itp. Planowałem go mieć do 250 tys. km - teraz myślę, że do 300 tys. km.

A jak pisałem kiedyś - na własne oczy widziałem scenika z przebiegiem 500 tys. km od początku na LPG - jeden i ten sam właściciel kupionego w salonie. Zajmował się rozwożeniem chyba per fumów po Polsce. Powiedział, że przez ten cały przebieg nic mu się nie działo z silnikiem i skrzynią.... jednak przeszedł wszystkie inne typowe usterki: klapka recyrkulacji, dmuchawa, opadające szyby, Handfree itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Niestety nie zamieszczam zdjęć klamek bo samochód odrzuciłem po oględzinach na żywo.

Klamki są ewidentnie wytarte wytarte poprzez użytkowanie, do tego odprysk wraz z pęknięciem na szybie no i żonie nie podoba się kolor :-)

 

Teraz ma do Was pytanie o ten model -> http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-2-0i-panorama-C33299865.html

Co o nim sądzicie?

Chciałem przy okazji zapytać jak to jest z tymi biegami, ponieważ w niektórych modelach 6-biegowa gałka ma inny rozkład przełożeń, który jest poprawny?

1. http://www.gniazdowski.home.pl/HUGO/DSC05304.JPG

2. http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-16-16-exception-niemcy-oplacony-C33224629.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic podejrzanego na zdjęciach nie widać, nawet wyposażenie zgodne z opisem. Jedynie co (z tego co dowiedziałem się z opinii na forum), to prawdopodobnie rok produkcji będzie 2007, a w 2008 była pierwsza rejestracja. Wyposażenie przyzwoite. Szkoda tyle, że brak systemu Hands free, ale jak to mówią wszystkiego mieć nie można :D Za to jest panoramiczny dach ;)

Co do układu biegów, to były dwa rodzaje. Bieg wsteczny jest w lewym górnym lub w prawym dolnym położeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popielaty Grand:

-czarne klamki, trochę dziwnie, powinny w tej wersji wyposażenia być w kolorze nadwozia;

-przednie lapy jeżeli to ma byc 2008 r. powinny mieć ciemne elementy wewnątrz i ciemne lamówki;

-zagłówki przednich foteli nierozkładane jak z wersji Authentique (i wspomniane już klamki);

-fotel wysiedziany na chyba trochę więcej niż 131000 km.

-obawiam się ze to 2007 r. jak pisał damiar;

 

Układ biegów jest następujacy: w 1.6 masz wsteczny z opaską lewo do przodu, w 2.0 masz wsteczny z opaską prawo do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspaniale, że takie forum istnieje i że są fachowcy co mają wiedzę i ochotę służyć pomocą takim osobom jak ja :-)

 

Znalazłem nowy model -> http://allegro.pl/renault-grand-scenic-2-0-ben-lift-panorama-klimatr-i4271342991.html

 

I od razu mam pytanie odnośnie napisu Renault na tylnej klapie. W niektórych modelach można go spotkać ale w zdecydowanej większości jednak tego napisu nie ma. Więc jak to jest, czy to oznacza, że mogła być wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu mam wątpliwości co do wersji, zastrzeżenia do foteli i zagłówków oraz zewnętrznych klamek. Szkoda że nie ma środkowego schowka z podłokietnikami, ale reszta wyposazenia jest ciekawa. Nie zdziwię się jeżeli to jest 2006 r. a pierwsza rejestracja w 2007 r. ESP ma, tempomat ma, jest pięciomiejscowy.

 

Co do napisu na klapie bagażnika: jest albo go nie ma ;) W moich obydwu są, w niektórych nie, nikt z forum chyba jeszcze nie rozgryzł "klucza" ;) Jedno jest pewne, jeżeli znajdziesz SIIphI z takim napisem to możesz mieć pewność że ktoś coś cudował z klapą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ja też właśnie zauważyłem, że jakieś dziwne fotele, nierozkładane zagłówki i brak podłokietnika. Niestety dla mnie odpada. Jest też chyba odprysk na szybie w prawym górnym rogu.

Będę szukał bez napisu na tylnej klapie :-)

 

Dodano: 27 maj 2014 - 10:24

Co sądzicie Panowie/Panie o tym modelu - http://olx.pl/oferta/sprzedam-CID5-ID59PiZ.html#82d7642950

Nie ma niestety ESP bo nie ma przycisku :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 27.05.2014 o 08:24, zeta napisał(a):

Nie ma niestety ESP bo nie ma przycisku :-(

Ale ma za to przycisk od wyłączenia czujników parkowania ;)

 

Co do tego egzemplarza:

-jak przy każdym z Holandii juz z gazem, dowiedz się w okolicy u siebie czy gaziarze się za to wezmą (nie jest to tak oczywiste);

-przebieg... kto wie?

-brak bata anteny;

-zestaw głośnomówiący dokładany ale porządny;

-zdjęcia robił chyba kapciem... do tego robione już dość dawno patrząc po otoczeniu;

-ciekawe po co nawieszali tyle odświeżaczy? Czyżby czymś tam w środku waliło? I w opisie nic nie ma na temat że właściciel niepalący, to może być jakiś trop.

 

Jak blisko to podjedź obejrzeć, powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Co do gazu, to od 1,5 roku jest już w Polsce użytkowany i nie ma problemów ale z tankowaniem. Nie wiem jak z serwisem.

Prawdopodobnie za niewielkie pieniądze można taką instalację po prostu wymontować :-)

Na co jeszcze głównie zwrócić uwagę jak pojadę go oglądać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!