Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Taka mała przestroga


lukwisz

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj miałem lekcję poglądową pt. "Komtoluj stan techniczny swojego auta i nie ufaj nikomu". Moja ( jeszcze przyszła) teściowa ma matiza, którym jeździ do pracy. Samochód był w środę u mechanika na gruntownym serwisie (wymiana świec, kabli, oleju filtra itd). I dzisiaj po południu przy wjeżdżaniu do garażu pękł lewy drążek kierowniczy (ułamany jak odcięty nożem) a przednie koła się "upolityczniły" - jedno na lewo drugie na prawo. Aż strach pomyśleć co by było gdyby to stało się chwilę wcześniej na drodze. Niby samochód pod kontrolą mechanik go ogląda regularnie. Niby w miarę świeży - ma raptem 42 tys a tu taki psikus.

Edytowane przez lukwisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód był w środę u mechanika na gruntownym serwisie (wymiana świec, kabli, oleju filtra itd). I dzisiaj po poludniu przy wjeżdżaniu do garażu pękł lewy drążek kierowniczy

Ciekawe jak mechanik miał to sprawdzić.

Owszem przeprowadza się takie badanie na zmęczenie materiału i mikropęknięcia ale nie w autach.

Ostatnio jakie widziałem i brałem udział w przygotowaniu takiej operacji, to było 4 lata temu w pracy, jak OPA miało przeprowadzać badania sworzni w układzie hamulcowym maszyny wyciągowej, górniczego wyciągu szybowego.

Wielokrotnie też były prowadzone takie ultradźwiękowe badania grubości zbrojenia i rurociągów w szybie i na podszybiach.

Są i takie specjalne czujniki do badania pęknięć i uszkodzeń nośnych, wyrównawczych i prowadniczych lin stalowych i stalowo-gumowych typu SAG.

Zakłada się to i ustawia odległości od liny i lina się przesuwa, a czujnik stoi na pomoście i podaje odczyt do rejestratora. Gumowa rolka dociśnięta do liny, połączona z prądniczką tachometryczną mierzy dokładnie przesuw liny, by można było wykres do danego miejsca dopasować. Badaliśmy cyklicznie co 6 miesięcy wszystkie liny w szybie. Jako ciekawostka, nośnie mają średnicę przeciętnie 52mm

Takie badania to jednak operacja droga i długotrwała, poprzedzona pracochłonnym czyszczeniem danego elementu.

Wątpię by ktoś auto do czystego metalu czyścił, by go tak przebadać. O kosztach i czasie już nawet nie wspominam.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zmęczenie czy auto zaliczyło jakąś dziurę czy to i to. Nie wiem czy było coś widać po drążku czy nie - tego pękniętego nie miałem w rękach bo auto w trybie ekspresowym poszło do mechanika. PS akurat ja bym z radości nie skakał;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!