Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z góry przepraszam jeżeli zdublowałem temat. Jestem tutaj nowy.

Więc przechodząc do problemu. Skorodowały oba przewody hamulcowe, które idą do tyłu. Mianowicie te od początku podwozia do tego przewodu elastycznego na belce. Potem znów idzie sztywny przewód, ale one są okej. Dobrze, więc wymieniłem te przewody oba, i przyszedł czas na odpowietrzanie. Nigdy nie odpowietrzałem układu z ABS. Więc biorę drugą osobę, ona pompuje a ja luzuję odpowietrznik tylnego prawego koła. Czytałem, że jak jest ABS to trzeba od najbliższego, tak też próbowałem. Więc osoba pompuje, ale płynu ze zbiorniczka w ogóle nie ubywa. Na początku szło trochę powietrza, ale potem nic. W porównaniu do innych aut, które odpowietrzałem. Było to Seicento czy Fiat 126p w ogóle nie szła ta procedura odpowietrzania. Gdy druga osoba pompowała, nie szły bąbelki powietrza ani czysty płyn. Czytałem też o zdjęciu przewodu podciśnienia z serwa hamulcowego. Czytałem też o odpowietrzaniu na włączonym zapłonie, silniku i o odpowietrzaniu pompy ABS. Ale nie chcę się za to brać, jeżeli może okazać się, że było to niepotrzebne. Co do zapłonu i odpalonego silnika też próbowałem, ale różnicy raczej nie było. Prosiłbym o szybką odpowiedź, bardzo Wam dziękuję. A i to jest Scenic jedynka z 2001r. z ABS oczywiście. Nie wiem czym się różni phl od phll, więc daję phl. Przy okazji ktoś może objaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat moja siostra prowadziła wóz i gdy odjeżdżała z pracy to pod autem była plama płynu hamulcowego. Ale wszystko nie wylało się ze zbiorniczka, zostało może na poziomie minimum. Gdy wracała to hamowała tylko ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przepomowałeś i nie wychodzą bąble powietrza to wszystko jest ok-hamulce są odpowietrzone.Możesz pojechać gdzieś na drogę gruntową i sprwdzić działanie hamulców,abs, wykonując kilka mocniejszych hamowań do włączenia się absu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedał jest miękki, a jak dojdzie serwo to dopiero. Co do odpowietrzania to jakby nie robiło się ciśnienie w przewodach, ale nigdzie nie ciekło. Bąble nie szły, ale po chwili również czysty płyn nie wypływał z odpowietrznika. Hamulce w ogóle nie działają, sprawdzałem na działce i w rękach na tarczy, w ogóle nie hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc osoba pompuje, ale płynu ze zbiorniczka w ogóle nie ubywa

A jak ma ubywać płynu jak kolega cały czas powietrze dostarcza przez odpowietrznik? Trzeba zacząć od najdalszych kół. Jedna osoba pompuje pedałem hamulca aż będzie twardy i jak się zrobi twardy to trzyma go cały czas. Druga w tym samym czasie odkręca odpowietrznik. Jak pójdzie powietrze z płynem, a pedał wpadnie w podłogę to zakręca odpowietrznik. I tak do skutku. Trzeba także kontrolować poziom płynu w zbiorniczku, aby nie zapowietrzyć układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie robiłem, na początku idzie parę bąbelków z powietrzem, a potem ani powietrze ani płyn. Płynu w zbiorniczku nie ubywa, więc raczej nie ma co pompować bo i tak nic się nie dzieje. A odpowietrzać na zapłonie, zapalonym czy zgaszonym? I co z tym przewodem podciśnienia, który idzie do serwa? A pompa ABS? A ile razy pompować na taki jeden cykl odpowietrzenia?

Edytowane przez TalarPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc niestety nie wiele się z tego dowiedziałem. Chyba prościej będzie jak oddam auto do mechanika.

 

Dodano: 19 maj 2014 - 21:51

Kontynuując temat ze znajomym mechanikiem doszliśmy do wniosku, iż pompa hamulcowa daje za małe ciśnienie. Dlatego też w najbliższym czasie dojdzie nowa pompa, będę pisał co dalej, może komuś się przyda.

 

Dodano: 20 maj 2014 - 21:43

A co do pompy hamulcowej to jedna sekcja jest kulawa i jak wspomniałem daje za małe ciśnienie. Myślicie, że rozbierać ją czy kupować nową?

Edytowane przez TalarPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!