Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycieraczki "na przerwę" nie działają


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Nie działają mi wycieraczki na przerwę w Megane IIphII, kupiłem auto już z taką wadą. Jak włączam je (raz wajcha w dół) to wycieraczki raz "przelecą" a potem interwał już nie załapuje. Później, gdy poruszę pokrętłem regulacji szybkości interwału to znowu raz zaskoczą i dalej nic. Byłem u elektryka i stwierdził, że coś jest nie tak ze sterownikiem i że trzeba udać się do ASO w celu zgania od nowa sterownika, gdyż oni nie posiadają takiego oprogramowania.

Koledzy macie może jakieś porady i sugestie, bo jak się domyślam koszty takiej imprezy w ASO pewnie są nieadekwatne do chęci posiadania działającego interwału :-)

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszej pozycji jest funkcja automatycznych wycieraczek. Wtedy automat decyduje kiedy wycieraczki się załączają. Jeśli nie działa jak powinno, to winy należy szukać w czujniku deszczu, tym na przedniej szybie, nad lusterkiem wstecznym. Być może brak żelu w czujniku i stąd te problemy. Problem znany i opisany już na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie działa czujnik deszczu też. Aczkolwiek to nie jest chyba powiązane z usterką wycieraczek "na drugiej pozycji" czyli wycieraczek na przerwę ;-)

 

W każdym razie dzięki za podpowiedź, poszukam, być może ktoś czegoś nie podłączył bo w samochodzie była przez poprzednika wymieniana przednia szyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie działa czujnik deszczu też. Aczkolwiek to nie jest chyba powiązane z usterką wycieraczek "na drugiej pozycji" czyli wycieraczek na przerwę ;-)

Jest i to bardzo. Bo czujnik deszczu decyduje kiedy mają się uruchomić wycieraczki. Osobiście nie raz zostawiałem wycieraczki w pozycji pierwszej i nie chodziły aż do deszczu. Zrób test. Polej szybę woda, odpal auto włącz wycieraczki na pierwszą pozycję i polewaj szybę przy czujniku. Jeżeli jest dobry to ruszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Nie działają mi wycieraczki na przerwę w Megane IIphII, kupiłem auto już z taką wadą. Jak włączam je (raz wajcha w dół) to wycieraczki raz "przelecą" a potem interwał już nie załapuje. Później, gdy poruszę pokrętłem regulacji szybkości interwału to znowu raz zaskoczą i dalej nic. Byłem u elektryka i stwierdził, że coś jest nie tak ze sterownikiem i że trzeba udać się do ASO w celu zgania od nowa sterownika, gdyż oni nie posiadają takiego oprogramowania.

Koledzy macie może jakieś porady i sugestie, bo jak się domyślam koszty takiej imprezy w ASO pewnie są nieadekwatne do chęci posiadania działającego interwału :-)

Z góry dziękuję.

Miałem Megane 2 od nowości i nigdy u mnie nie działała regulacja przerwy między "machnięciami"

Nie było takiej regulacji w tym modelu.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam pokrętło do regulacji. Są dwa pokrętła - pierwsze do tylnej szyby, drugie ze "skalą" do regulacji interwału - dokładnie taka sama regulacja jaką miałem w Lagunie II.

Czujnik deszczu na pewno nie działa bo już jeździłem wiele razy w deszczu i nigdy sam nie załapał. Aczkolwiek nadal nie wiem jaki to ma związek z wycieraczkami na przerwę, rozumiem, że na trybie 0 powinien działać i sam dostosowywać ruchy do wody, ale na drugim powinien chyba stosować się do interwału ustawionego pokrętłem?

Takie oto pokrętło mam: http://olx.pl/oferta/renault-megane-ii-manetka-2-szt-sterownik-wycieraczek-migaczy-komp-CID5-ID51xmJ.html

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, też dokładnie miałem takie pokrętło, dla mnie było atrapą. Choć niektórzy twierdzili, że wpływało na czułość czujnika deszczu. Ruszenie tego pokrętła(jeżeli dźwignia włącznika wycieraczek była w pozycji 1) powodowało jeden cykl wycieraczek i nic więcej.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik deszczu działa jak przełącznik wycieraczek jest w pierwszej pozycji I tylko w tej pozycji reguluje pracę wycieraczek.

Mówiąc pierwsza masz namyśli najwyższa (czyli "zero), czy masz na myśli pierwszą opcję po "zerowej" czyli tą w której zwykle w autach są "na przerwę"?

Ruszenie tego pokrętła(jeżeli dźwignia włącznika wycieraczek była w pozycji 1) powodowało jeden cykl wycieraczek i nic więcej.

Dokładnie tak się dzieje. jak jest na pozycji pierwszej (licząc że najwyższa to zero) to przekręcenie powoduje jeden cykl wycieraczek.

 

Czyli dobrze obu Panów rozumuję, że na pozycji zero nie chodzą, never ever nawet jak się z wiadra poleje. A na pozycji "jeden" (druga w kolejności) załącza się wycieranie wg czujnika?

Edytowane przez cookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie, że kolega nie bardzo nawet wie jak to powinno działać w zależności od pozycji ustawienia manetki. Jest 4 tryby pracy zaczynając od 0. Przede wszystkim trzeba by wiedzieć czy auto jest wyposażone w czujnik deszczu, bo jeśli jest to on będzie problemem. Jak się okazuje były też wersję bez tej opcji.

Na zdjęciu skan z instrukcji obsługi dotyczący wycieraczek. Polecał również zapoznać się w całości z tą instrukcją, a znajdziesz ją na downloadzie.

thumb_hosting_zdjec_1400824384__manatka_wycieraczek_megane_ii.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramię wyłącznika wycieraczek w kabinie ma 4 pozycje (jak na załączonym zdjęciu w poście 10):

-pozycja A: wycieraczki wyłączone w ogóle (nie działa czujnik deszczu o ile auto go ma).

-pozycja B: wycieraczki działają w trybie z czujnikiem deszczu i on decyduje o liczbie machnięć wycieraczkami, prędkość ich zmienia się wraz ze wzrostem prędkości auta (na manetce jest regulacja intensywności deszczu, pomaga ona dostosować intensywność machnięć wycieraczek).

-pozycja C: wycieraczki pracują ze średnią prędkością (nie działa czujnik deszczu)

-pozycja D: wycieraczki pracują z maksymalną prędkością (nie działa czujnik deszczu).

 

Inaczej tego się już łatwiej opisać się nie da jak działają wycieraczki w megance II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!