Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II - zbyt miękki lakier, chyba go sprzedam


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Słuchajcie, Megane II mam od 5 lat (lakier noc grenlandii metallic) i użytkuje na własne potrzeby rodzinne, identycznie jak Fiata Siena, którym jeździłem 10 lat (lakier ciemno zielony mettalic). Auto w tej chwili wygląda gorzej niż 10 letnia Siena - chodzi oczywiście o lakier, odpryski, małe ryski (swirle i inne ryski lakieru bezbarwnego). Oddanie auta do kosmetyczki samochodowej nic nie zmieni, ponieważ zostaną usunięte mikro ryski ale lakier będzie ich znów nabierał w tak samo szybkim tempie albo i szybciej. Podkreślam, że auta NIE myję w myjni automatycznej, tylko samemu ciśnieniową ręczną myjką albo oddaję do mycia w tych samych miejscach, co myłem Sienę.

Zdecydowałem się auto sprzedać, bo tak mnie to denerwuje. Po prostu szkoda się denerwować. Człowiek wydaje 60tyś na samochód a lakier ma do d... w porównaniu do takiej Sieny. Czytałem, że Francuzi stosują lakiery ekologiczne ale nie spodziewałem się, że to ma aż taki wpływ na jakość lakieru, trzeba by autem nie jeździć żeby tych rys nie było, powstają dosłownie same.

Rozważam jeszcze jedną alternatywę. Oddanie auta do lakiernika i lakierowanie twardszym lakierem bezbarwnym - tylko nie wiem, czy to jest możliwe i opłacalne. Czy ktoś próbował? Ile kosztowało?

Przy okazji - możecie mi powiedzieć które auta w tej klasie co Megane mają twardszy lakier????

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko weź pod uwagę, że Siena nie była jeszcze lakierowana, lakierem EKO. Obecnie wszystkie samochody są lakierowane, lakierem EKO. więc którego byś nie kupił, to będzie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie mogę go oddać do lakiernika i poprosić o konkretny lakier bezbarwny - przecież nie musi być to jakieś EKO - nie ma takich?? Poza tym czy lakier EKO w Renault jest równy lakierom w innych autach typu VW, Toyota, Skoda, Honda, Fiat inne?

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unia europejska tak nakazała. W 1998 roku były zwykłe i nie było bezbarwnych. Ale po 2000 roku stosowano eko lakiery. Pamiętam że w Fiacie Uno z 2001 roku przed 10 lat był zadbany, ani grama rdzy ale lakier zmatowiał tzn. stracił kolor od środka czyli spod lakieru bezbarwnego. Byl błyszczący. Pomogłoby usunięcie i lakierowanie na nowo i tak wyjdzie tak samo. Mimo co miesiąc woskowania nic nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład mój szefuncio kupił sobie nową Insignie pod koniec grudnia, czyli auto ma 5 miesięcy, a już ma dużo mini rys. Już nie mówiąc o kilku odpryskach, na przednim zderzaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to znaczy, że w UE nie sprzedają lakierów takich jak dawniej? Nie bardzo chce mi się wierzyć, że nie można by zrobić powłoki jakimś dobrym bezbarwnym lakierem czy to z USA, czy Japonii czy skądkolwiek? Producenci aut może nie mogą, ale na własną rękę nie da rady?

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi tylko o lakier bezbarwny - nie wiem ile to może kosztować.. Jeśli poniżej 2k to ujdzie.

A jak z tą folią? Pierwsze słyszę o tym - czy schodzi po jakimś czasie? Widać jak schodzi?

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policz sobie za jeden element z ok 300zł (bo tyle weźmie prawdopodobnie lakiernik o ile nie więcej) i 12 elementów (błotniki przód i tył x4, drzwi x4, maska x1, klapa bagażnika x1, zderzaki x2).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ok, w przyszłym tyg się zorientuję jak to w praktyce wygląda. Nie rozumiem, czemu Renault samo nie wpadło na to, żeby stosować twardsze mieszanki.

 

PS. Dobija mnie też jakość kloszów przednich reflektorów - nowe były po prostu przeźroczyste, po 5 latach widać zmatowienie od wewnątrz, nieusuwalne, bo tego się nie da rozebrać, zastosowałem na to środek PlastX ale nic nie pomógł. Trzeba by wymienić reflektor.

 

W tym całym eko świecie chodzi o to, żeby ludzie np malowali auto kilka razy, kupowali reflektory a fabryki prosperują i jakie to jest EKO.

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault wpadło na pomysł zapewne, tylko by do drożej kosztowało przy zakupie, a poza tym po co moją lakierować trwalszą powłoką? chyba tylko po to żeby, mniej zarabiać na serwisie, w tym przypadku lakierowania. Z moich obserwacji wynika że z kloszami w Renault nie jest tak źle, porównując klosze w mojej meganie z 2004 roku i astrze kolegi z 2007 roku, przy tym samym przebiegu (250 tys.) moje są faktycznie lekko matowe, ale jego są tak żółte że nawet nikt nie chce mu się zabrać za polerowanie tego. A co do rozbierania reflektorów, to bodajże jest jest temat na forum, jak je rozebrać.

 

Dodano: 25 maj 2014 - 11:54

Dodam jeszcze że w astrze kolega miał zamontowane światła do jazdy dziennej, ja mam dopiero od zeszłego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakier w Renault wcale nie jest taki zły a przynajmniej nie odbiega od lakierów innych marek.Trudno jednoznacznie ocenić jakosć lakierów dzisiejszych i wczorajszych. Zobacz jaka kiedyś musiała być gruba powłoka aby skutecznie chroniła nadwozie, a teraz lakieru jest o wiele mniej na aucie a też spełnia swoją rolę.Stare lakiery były mniej odporne na promieniowanie UV.

Dzisiejsze lakiery wymagają troszeczkę innej pielęgnacji niż te sprzed lat kilkunastu. Powłoka lakiernicza nie "drapie się" sama, powodem powstawania rys najczęściej jest nieodpowiednie mycie, woskowanie, polerowanie. Podstawa to dokładne spłukanie przed myciem najlepiej myjką ciśnieniową, można też zastosować pianę aktywną, oraz najważniejsze to mycie na dwa wiadra.

Jeżeli mocno zależy Tobie na twardości powłoki możesz zastosować jakąś powłokę kwarcową na lakier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!