Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana 3 Światła Stop


Rekomendowane odpowiedzi

Naprawdę nie znam parametrów tej taśmy,nigdzie nie jest to napisane.

Jest taka jak na fotce poniżej, tak ja przyciąłem, żeby pasowała do tej oprawki.

wiem tylko ze ma kolor światła zimny.

Na tym pasku jest 12 LEDów, a na oryginalnej płytce tylko są 3 LEDy. Fakt, że może punktowo mocniej świecą?

Musze jeszcze uszczelkę jakąś założyć, stara płytka padła właśnie dlatego , że Renault ma kiepskie oryginalne uszczelki tego światła. ;(

Może ktoś ma pomysł, jaka uszczelkę i gdzie dokupić?

post-195-0-83667000-1491665657_thumb.jpg

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj naprawiłem 3 stop w swojej megance z 2013 roku. Uszczelka od góry sparciała :-) Szkoda gadać jakie to jest dziadostwo. Plastiki w klapie zalane. Poprawiłem dwie ścieżki, które idą od kostki zasilania do (chyba) oporników. 3 minuty i po naprawie. Nie zwróciłbym na to uwagi, gdyby nie błąd na clipie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Poprawienie ścieżek" rozwiązuje problem na pół roku.

Sam to robiłem na jesieni, a teraz już wszystko na tej płytce parcha dostało :(

Trzeba zacząć od tego żeby wymienić uszczelkę na lepszą od kiepskiego oryginału Renault'a.

Właśnie takiej poszukuję.

Zastanawiam się nad mocno alternatywnym rozwiązaniem , np taka uszczelką od okien:

http://allegro.pl/uszczelka-samoprzylepna-do-drzwi-okna-czarna-sd-83-i6743788981.html

 

Ma 3mm wysokości, powinna dać się wcisnąć razem z tą lampą.

a że ma 4 "zęby" uszczelniające, to może być lepsza od oryginału.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tą płytkę dokładnie oczyścił i zalał plastikiem w sprayu, takie coś czym się zabezpiecza elektronikę przed wilgocią.

A samą lampę najchętniej zakleiłbym silikonem raz na zawsze, jak będzie szczelnie to nie powinno być problemów przez dłuższy czas :-)

A uszczelkę najłatwiej dobrać w markecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może komuś się to przyda.

Załączam schemat czynności do wymontowania trzeciej lampy stop. Wszystko to co pisali przedmówcy tym razem na schemacie ;)

Myślę, że jednym z pewniejszych rozwiązań na zabezpieczenie przecieków będzie porządne oczyszczenie i wklejenie lampki na silikon. Taką radę otrzymałem jakiś czas temu w ASO. Samej uszczelki niestety nie sprzedają. Cała lampa to był koszt grubo ponad 200 PLN.

Pozdrawiam.

3-cie światło stop.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć Panie i Panowie,

Od kilku jakiegoś już czasu obserwuję forum i korzystam z wiedzy i rad tu prezentowanych aż nadszedł moment w którym chciałbym prosić Was o pomoc.

Otóż sprawa dotyczy trzeciego światła stop - Megane 3 grandtour.

Przestało świecić - po rozebraniu okazało się, że jedna dioda się spaliła.

Spróbowałem sposobu z zamianą na pasek led (@kacper69)...  i nie działa - diody się lekko żarzą - nawet wtedy kiedy nie naciskamy pedału hamulca - żarzenie ustaje po kilku minutach.

Naciśnięcie hamulca nic nie daje - diody rozbłyskują jedynie na ułamek sekundy po czym żarzą się jak się żarzyły. Mój miernik nie jest w stanie wychwycić tego skoku napięcia - za krotko trwa. Ledwo można zauważyć.

Napięcie na wtyczce to niecałe 7V czasem spada do 6V a czasem jest 8V - czy tak.powinno być???

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodziłem przez to 3 tygodnie temu, dioda Ci padła z powodu wilgoci, prawdopodobnie już zaczyna siętam zbierać opary wilgoci a zaraz woda w klapie. Pasek LED również wstawiłem, musisz dolutować opornik, wystaczy 1k ohm i wszystko działa jak w fabryce. Polecam zapieprzyć to na silikonie i ładnie to zrobić, żeby nie było widać, jatak zrobiłem i mam problem wody w bagażniku z głowy :)!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki za odpowiedź.

Problem polega na tym, że tam jest sucho. Nawet kapki wody, nic. Suche wszystko jak pieprz.

Dlaczego akurat opornik 1k ohm? Jeśli na pasku mam 12 ledów, każda z nich zabezpieczona jest fabrycznie opornikiem 131ohm, to dlaczego mam dodatkowo wstawiać jeszcze 1k ohm?

Od której strony leda? Anony czy katody? znaczy na (+) czy na lini (-)?

Napięcie na złączu do lampy to coś pomiędzy 5,5 a 7,5 V Czy to jest normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oryginalnej płytce też był jakiś rezystor.

Nie wiem, jaki, bo płytkę wywaliłem.

A obciążenie większe niż LED chyba musi by c w tym układzie.

Ja jak tym się bawiłem, to przy testach podłączałem zwykłą żarówkę, co świeciła OK, a jak były LEDy bez większego obciążenia linii to nie chciały świecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dzięki - dałeś mi do myślenia - jutro sprawdzę:)

 

@blake @kacper69 Sprawdziłem zwykłą żarówką 12V - stop świeci jak powinien. Zastanawiam się tylko w jaki sposób włączyć w to wszystko rezystor - szeregowo na lini + czy na lini - ?

Równolegle to raczej odpada? Bo to będzie wtedy mały grzejnik oporowy... Chyba że się mylę?

Jak Ty wstawiłeś opornik? Jakiej mocy?

Edytowane przez rayen79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystor musi być podłączony równolegle, aby zwiększyć pobór prądu , bo same LEDy pobierają za mało prądu i elektronika sterująca tą lampą ich nie "czuje".

Zamiast rezystora może być też żaróweczka np 1-2 W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Moje doświadczenie w MIII Ph1 Grandtour.

Przestał działać trzeci stop. Po przemierzeniu wyszło że spalił się LED. Zamówiłem na alledrogo najtańszą działającą lampę z M3 Coupe - uwaga jest klejona, ale po szybkim rozbebeszeniu okazuje się że płytka z ledami jest taka sama i wystarczy przekładka. Koszt 19,99 lampa + 15zł kurier + pół piwa (wymiana trwa za krótko żeby wypić całe :)).

Sposób demontażu:

1. najpierw ściągamy plastik od strony wew. klapy bagażnika (bez narzędzi - tylko ręce - puszczają zatrzaski - nie ma się co połamać)

2. naciskamy śrubokrętem na blaszki trzymające lampę stop od strony wew. klapy (wystarczy nacisnąć i tyle)

3. ciągniemy lampę ruchem wahadłowym - ja sobie pomogłem plastikową raklą, bo uszczelka dobrze trzyma

4. demontujemy bebechy lampy - wszystko na zatrzask, byle delikatnie

5. wymieniamy płytkę drukowaną z ledami i już

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!