Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło bardzo wysoko wysprzęgla.


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem dziwny objaw ze sprzęgłem w aucie, którego osobiście na co dzień nie użytkuję, tylko sporadycznie w nim siedzę.

A mianowicie, sprzęgło zaczyna "pracować" po naciśnięciu pedału około 2 cm , a po dalszych 2 cm nacisku pedału jest już pełne wysprzęglenie.

Ogólnie sprzęgło pracuje, ale jakoś "wysoko" łapie i ma bardzo mały zakres pracy.

Czy to da się wyregulować żeby był większy zakres pracy , czy już trzeba coś wymieniać?

Dodam , że auto ma ponad 200 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest wysoko (tak mi się wydaje) w porównaniu do auta wcześniejszego. Nie wiem czy aż tak, że 4 cm jest już odcięte ale nie sprawia to żadnych problemów. Może w m3 tak jest ustawione bo raczej regulacji nie ma (sądząc po tym że to hydrauliczne sprzęgło).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A więc, jestem po wymianie sprzęgła kompletnego razem z wysprzęglikiem w aucie z silnikiem dci 1.5.

Koszt zakupu tego wszystkiego w internecie wyszedł ciut poniżej 600 zł.

Koszt wymiany w warsztacie 400 zł, czyli cała impreza niecałe 1000 zł.

I sprzęgło działa jak w nowym aucie. :)

Od siebie mogę dodać uwagę, że w sklepach internetowych występują różne tarcze sprzęgła , różne PN mają.

Ja byłem w takim sklepie , gdzie miły sprzedawca pokazał mi wszystkie , co miał , dla mnie były identyczne , różnica była w logo producenta na sprzęgle ( Valeo , LUK, albo coś jeszcze) i PN na opakowaniu.

Te PN mogły się zmienić , jak Renault zmienił dostawcę sprzęgieł, ale ich parametry są oczywiście podobne.

I sprzęgła , które są dedykowane do Megane 2 dci pasują do Megane 3 dci, ja właśnie do Megane 3 założyłem niby sprzęgło od Megane 2, które wyszło ponad 100 zł taniej.

Tą sytuację potwierdził mechanik , który robił wymianę sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ważny jest numer producenta umieszczony na sprzęgle, bo nie wiem, czy to co założyłeś do swego będzie do mego do 101 KM pasować :)

np. teraz przerabiałem temat klocków hamulcowych na prżód do 1,5 dCi z tarczami 280 mm.

bez numeru nie ma szans na właściwe dobranie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PN swojego sprzęgła możesz sprawdzić też przez PN zamienników.

Zobacz, że czasami są te same zamienniki do różnych oryginalnych PN sprzęgieł, które są różne dla kilku modeli aut.

Z numerami klocków hamulcowych też jest podobnie , dla różnych "dostawców na pierwszy montaż" są różne PN części zamiennych , które potem ciągną się w katalogach przez lata.

A co do konkretnych 101 KM, to tez nie m znaczenia, bo mogę zrobić sobie cziptiuning i tez będę miał 101 KM,albo więcej, ale nie chcę mieć takiej mocy, ja tego nie opanuję :)

Oczywiście, możesz zamówić konkretny PN, który jest zalecany do Twojej limuzyny, ;) ale po co przepłacać?

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

kolego a były jakieś inne objawy, że sprzęgło się skończyło? bo tak teraz przeczytałem i się zacząłem zastanawiać, mi bierze też jakby wysoko chyba, że mi sie wydaje, mniej więcej od połowy pedału. Co prawda mam dopiero 88 tyś km (oryginał na 100%), a auto u mnie od ok 3,5 tyś km. Nie sprawia mi w sumie problemów, żadnych ślizgów czy szarpania przy ruszaniu, tylko to, że jest od połowy pedału. Czy u ciebie były inne objawy szarpania itp.? bo niewiem czy sie wybierać do jakiegoś warsztatu czy poprostu olać. Szukałem czytałem, jedni piszą, że częstro w renault/ dacia jest tak, że bierze wysoko, a Ty piszesz, że jak nowe (jak to wygląda, bierze od samego dołu?).

 

PS. czy np. może być sprzęgło zapowietrzone i to być objawem wysokiego sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprzęgło łapie od połowy wciśnięcia pedału to myślę , że jest OK.

U mnie wysprzęglenie było już po 1-2 cm wciśnięcia pedału sprzęgła.

Dodatkowym objawem ( może to wina wysprzęglika) było to , że ciężko pracował pedał sprzęgła , po wymianie kompletnego sprzęgła i wysprzęglika , siła potrzebna do wciśnięcia pedału sprzęgła jest ze 3 razy mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!