Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samozapłon pożar megane II 1.6 16V


MacieJu

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sie kończy parkowanie na trawie, ściernisku... Katalizator rozgrzewa się do... 700-900 st C?

A wiesz w ogóle gdzie w tym sceniczku jest katalizator??

Trawa musiałaby wejść pomiędzy silnik i przegrodę na wysokość kolan kierowcy....

Tu przyczyną mógł być jedynie końcowy tłumik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego gojgien... Wiem gdzie katalizator, nie wskazywałem tego scenika jako źródła pożaru. Tam spłonęło 50 samochodów, źródłem pożaru mógł być jeszcze każdy z pozostałych. Zdjęcie to właśnie bo żal sceniczka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożar często powoduje ecu który zle zabezpieczony jest przed wodą i wilgocią z góry. Potafi napłynąć na niego woda gdzie potem dochodzi do zwarcia. Problem występował w meganach przed liftem. Po lifcie ecu odwrócili bebechami i problem zniknął. Jak macie nietypowe objawy typu wycieraczka sama się włączy czy jakaś choinka z lampek na zegarach się nieraz pojawi zajrzyjcie tam może być wilgoć.

Edytowane przez Metys79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem wczoraj wymienić sondę. Po godzinie gość zadzwonił, że sonda zrobiona ale auta mi nie odda.... bo 'kategorycznie zabrania mi nim jeździć'

Okazało się, że plecionka łącząca kolektor z wydechem nie jest już szczelna i raz po raz bucha tam ogień.

Zaraz obok jest wygłuszanie/maty oddzielające silnik od kabiny. Ponoć pięknie się to pali.... Mam silnik 2.0 - nie wiem jak wygląda to w 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, ten łącznik elastyczny może być powodem pożaru w czasie jazdy, ale raczej nie na postoju, jak silnik nie pracuje.

A tak w ogóle, to chyba ten efekt przepalenia się plecionki powinien być mocno słyszalny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po nitce do kłębka, nie wiem gdzie jest ecu w megane II ale pożar raczej powstaje bliżej elementu elastycznego

komputery ogolnie zabezpieczone sa dobrze w niektórych auta wręcz non stop mają kontakt z wilogocią a czasem wodą..

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale problem dotyczy przedliftów. A czy w temacie plecionki i maty coś się w polifcie zmieniło?? A jeżeli chodzi o ecu to owszem jest teraz czapką do góry a wtedy był do dołu bardziej narażony na działanie wody itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!