Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samozapłon pożar megane II 1.6 16V


MacieJu

Rekomendowane odpowiedzi

Na forum Clio niedawno był przypadek, iż klubowicz jadąc Clio 2 w ostatniej chwili zauważył dym spod maski, na szczęście udało się ugasić gaśnicą pożar. Okazało się po głębszych oględzinach iż jakiś gryzoń nadszarpał matę wygłuszającą, i część tej maty wisiała przy kolektorze wylotowym czy rurze w pobliżu kolektora. Także chyba niekoniecznie błąd konstrukcyjny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy kolega zauważył że mamy demokratyczny kraj ? Nie żyjemy w Korei Północnej prawda ? Czy nie można podważyć podobnego tematu ?

Ale co ma piernik do wiatrka, czy wszystkie maegane II gryzą szczury czy inne takie?

 

Temat o Megane II i podana jest najbardziej prawdopodbna przyczyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdy ludzie widzą takie megane w ogniu lub sami na własnej skórze to doświadczyli na pewno nie pobiegną do salonu Renault po nową ''paczkę zapałek'' by jeździć i żyć w niepewności kiedy się zapali. Oczywiście zaznaczam, że nie tylko megany się zapalają tu już loteria bo nikt nigdy nie przewidzi takiego zdarzenia, na pocieszenie dodać mogę, że w ubiegłą niedzielę kilka garaży obok mnie zadymiło się z mondeo mk3 dci, w porę udało się ogień ugasić.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No dobra to skoro wiadomo ze winna jest mata to dlaczego jej nie usunac? U mnie tez ona niezbyt dobrze przylega....

Dzięki temu tematowi zajrzałem jak się ma mata w moim Megane i z początku ucieszyłem się, że zauważyłem brak tej maty. W Megane II są dwie maty - jedna przy podszybiu, a druga jest niżej, na ściance dzielącej komorę silnika od kabiny. U mnie ta przy podszybiu jest, ale tej drugiej nie zauważyłem. Pomyślałem, że ktoś zdemontował, ale jak zajrzałem głębiej, to zobaczyłem, że jej górna część odpadła całkiem (tylko dolne mocowania ją trzymają) i spoczywa sobie na silniku, a jej prawa część (od pasażera) opiera się o wydech i już jest przypalona. Widać, że od dawna już tak miałem, ale widocznie mata nie jest palna sama w sobie. Tyle, że to żadne pocieszenie, bo wystarczy wyciek oleju silnikowego lub, co gorsza, oleju napędowego - mata wchłonie to jak gąbka, a później do pożaru niedaleko. Moim zdaniem większe ryzyko jest w dieslach, ponieważ są tam wężyki przelewowe, którymi niespalone paliwo wraca do baku. Nie wiem jak w silnikach dCi, ale w 2.0 TDCi w Fordzie Focusie C-Maxie (136 KM) są one gumowe i po kilku latach potrafią sparcieć i zsunąć się z króćców, przez co paliwo może wyciekać na silnik. Mój tata miał tak we wspomnianym Focusie - paliwo zaczęło kapać na wydech i zapaliło się podczas postoju w korku. Po wyłączeniu silnika paliwo przestało kapać i po wypaleniu się zgasło, na szczęście nie zajęły się żadne plastiki, więc większego pożaru nie było, nawet gaśnicy nie trzeba było używać. Mechanicy odnośnie Forda radzą wymieniać profilaktycznie te wężyki raz na parę lat. Nie wiem jak w silnikach dCi, czy też są tam przewody gumowe, czy może metalowe? Co do mojej maty, to przytwierdziłem ją prowizorycznie wkładając za rurki od klimy, ale docelowo muszę wjechać w weekend na kanał i pozbyć się jej, bo z góry to nie za bardzo jest dostęp do dolnych mocowań, a wyrwać się jej nie dało z góry.

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!