Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samozapłon pożar megane II 1.6 16V


MacieJu

Rekomendowane odpowiedzi

Na forum Clio niedawno był przypadek, iż klubowicz jadąc Clio 2 w ostatniej chwili zauważył dym spod maski, na szczęście udało się ugasić gaśnicą pożar. Okazało się po głębszych oględzinach iż jakiś gryzoń nadszarpał matę wygłuszającą, i część tej maty wisiała przy kolektorze wylotowym czy rurze w pobliżu kolektora. Także chyba niekoniecznie błąd konstrukcyjny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy kolega zauważył że mamy demokratyczny kraj ? Nie żyjemy w Korei Północnej prawda ? Czy nie można podważyć podobnego tematu ?

Ale co ma piernik do wiatrka, czy wszystkie maegane II gryzą szczury czy inne takie?

 

Temat o Megane II i podana jest najbardziej prawdopodbna przyczyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdy ludzie widzą takie megane w ogniu lub sami na własnej skórze to doświadczyli na pewno nie pobiegną do salonu Renault po nową ''paczkę zapałek'' by jeździć i żyć w niepewności kiedy się zapali. Oczywiście zaznaczam, że nie tylko megany się zapalają tu już loteria bo nikt nigdy nie przewidzi takiego zdarzenia, na pocieszenie dodać mogę, że w ubiegłą niedzielę kilka garaży obok mnie zadymiło się z mondeo mk3 dci, w porę udało się ogień ugasić.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No dobra to skoro wiadomo ze winna jest mata to dlaczego jej nie usunac? U mnie tez ona niezbyt dobrze przylega....

Dzięki temu tematowi zajrzałem jak się ma mata w moim Megane i z początku ucieszyłem się, że zauważyłem brak tej maty. W Megane II są dwie maty - jedna przy podszybiu, a druga jest niżej, na ściance dzielącej komorę silnika od kabiny. U mnie ta przy podszybiu jest, ale tej drugiej nie zauważyłem. Pomyślałem, że ktoś zdemontował, ale jak zajrzałem głębiej, to zobaczyłem, że jej górna część odpadła całkiem (tylko dolne mocowania ją trzymają) i spoczywa sobie na silniku, a jej prawa część (od pasażera) opiera się o wydech i już jest przypalona. Widać, że od dawna już tak miałem, ale widocznie mata nie jest palna sama w sobie. Tyle, że to żadne pocieszenie, bo wystarczy wyciek oleju silnikowego lub, co gorsza, oleju napędowego - mata wchłonie to jak gąbka, a później do pożaru niedaleko. Moim zdaniem większe ryzyko jest w dieslach, ponieważ są tam wężyki przelewowe, którymi niespalone paliwo wraca do baku. Nie wiem jak w silnikach dCi, ale w 2.0 TDCi w Fordzie Focusie C-Maxie (136 KM) są one gumowe i po kilku latach potrafią sparcieć i zsunąć się z króćców, przez co paliwo może wyciekać na silnik. Mój tata miał tak we wspomnianym Focusie - paliwo zaczęło kapać na wydech i zapaliło się podczas postoju w korku. Po wyłączeniu silnika paliwo przestało kapać i po wypaleniu się zgasło, na szczęście nie zajęły się żadne plastiki, więc większego pożaru nie było, nawet gaśnicy nie trzeba było używać. Mechanicy odnośnie Forda radzą wymieniać profilaktycznie te wężyki raz na parę lat. Nie wiem jak w silnikach dCi, czy też są tam przewody gumowe, czy może metalowe? Co do mojej maty, to przytwierdziłem ją prowizorycznie wkładając za rurki od klimy, ale docelowo muszę wjechać w weekend na kanał i pozbyć się jej, bo z góry to nie za bardzo jest dostęp do dolnych mocowań, a wyrwać się jej nie dało z góry.

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!