Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na forum jestem od ponad roku, kiedy kupiłem Scenica. Do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów ale od jakiegoś czasu przy skręcaniu w lewo słychać takie jakby ocieranie. Gdy skręcam w lewo słychać to bardziej a w prawo słabiej. Pojawia się ono tylko wtedy gdy na tylnej kanapie są pasażerowie. Podczas gdy jadę sam nie ma tego problemu. Dodam jeszcze że podczas cofania po łuku z pasażerami również słychać takie odgłosy, wtedy nawet głośniej. Co to może być ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytowanie :!:

A jak to mogę rozpoznać, byłem wczoraj u gościa który prowadzi sklep z używkami do Renówek i powiedział mi to samo. Czy można to zdiagnozować na stacji diagnostycznej czy lepiej sprawdzić to u mechanika ? Przegląd robiłem w lutym ,auto zostało wytelepane i wyszarpane ale diagnosta nie stwierdziła żadnych problemów.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli góra opony jest równa z płaszczyzną rantu błotnika lub koło wchodzi we wnękę to może oznaczać że belka jest zużyta lub do regulacji? U mnie wygląda to tak, zdjęcie było robione bez pasażerów.

post-55715-0-64024400-1403687176_thumb.jpg

post-55715-0-62383900-1403687223_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie do remontu czy wymiany. Może wystarczy tylko podnieść do góry. Jak nie ma luzów na tulejach to chwila pracy i będzie jak nowe. Jaką masz belkę 4 czy 2 drążkową :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to raczej dwudrążkowa belka. Przez całą szerokość przechodzą dwa pręty z tym że jeden końcami osadzony jest przy elementach przykręcanych do podłogi a drugi kończy się w ramionach Po środku jest taka jakby "lornetka" przez którą przechodzą oba pręty.Nie jestem fachowcem w dziedzinie Renówek ,miałem w swoim życiu kilka samochodów ale to jest moja pierwsza "Renia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest na środku "lornetka" to belka jest 4 drążkowa. Na forum jest temat jak podnieść tył do góry. Trzeba wyjąć drążki i inaczej je ustawić. Jeżeli gumy do wymiany to trzeba to zrobić za jednym razem aby potem znów nie ustawiać wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to się mogło tak samoczynnie przestawić czy może raczej jest to następstwem zużycia innych elementów? I czy odgłosy tarcia mogą być słyszalne nawet po "załadowaniu " na tylną kanapę trojga szczupłych dzieci? I jeszcze jedno pytanie ,czy wystarczy przestawić drążki o jeden ząb ? Poszukam jak się to rozmontowuje i spróbuję coś podziałać, w razie czego będę pytał. Dzięki wszystkim za dotychczasową pomoc. <ok> Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążki się zużywają to normalne. Przestawienie o 1 ząbek to było chyba 1,5 cm Może są na tyle miękkie, że i te 3 troje dzieci wystarczy aby koła tarły o nadkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest na środku "lornetka" to belka jest 4 drążkowa.

Scenic I miał od zawsze belkę 4-drążkową. Belka "rurowa" była stosowana we wczesnych Megankach, bodaj od '97 lub '98 były już stosowane belki 4-drążkowe.

czy wystarczy przestawić drążki o jeden ząb ?

To tak nie działa. ;)

Poczytaj sobie wątki dotyczące belki, tam jest wszystko wyjaśnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka postów wcześniej któryś z kolegów napisał o regulacji drążków, na czym ona w takim razie ma polegać? Myślałem że chodziło o przestawienie drążków na wieloklinie a tym samym zwiększenie sztywności zawieszenia. To tak jakby wydłużyć sprężynę tym samym zwiększając prześwit, czy nie o to chodzi?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to, tyle, że nie da się tego przestawić o "1 jeden ząbek".

Wyjmujesz drążek i odpowiednio obniżasz belkę, w stosunku do wcześniejszego ustawienia i teraz trzeba włożyć drążek, tak aby spasował na wieloklinie.

Robisz to z obu stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!