Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektro zawór KZFR czy powinien być luźny?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czytałem trochę na forum o ów elektro zaworze kzfr, bo mam pewien dylemat, nie jestem pewien czy jest on w 100% sprawny a wydawać kilka stów na nowy mnie przeraża.

Wygląda to tak że czyściłem go już i ten sworzeń który jest w środku lata luźno, a podobno powinien być sztywny. Robiłem eksperyment i odłączyłem zawór, jadać z 3 po prostej drodze od 1500obr/min liczyłem czas aż osiagnie 3000obr/min z wcisnietym pedałem gazu do deski czas 7sec następnie wykonałem to na podłączonym zaworze.....czas identyczny nie ma żadnej różnicy ( prócz błędu który się wyświetla po rozłączeniu elektor zaworu co jest oczywiste)i tu moje pytanie czy zawór jest dobry ? Dodam że po podłączeniu pod aku działa przesuwa sworzeń, tylko czemu lata lużno i jak to wyglada od środka czy kzfr dostaje cały czas olej? czy nie? W przeciągu miesiąca dwa razy zdarzyło mi się po odpaleniu auta 5sec trzeszczało kzfr mam obawy co do prawidłowej pracy tego zaworu <_<

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak olej do pelna mam pelensyntetyk... jak mam test zrobic jak nie ma bledu? jezeli odepniesz elektrozawor to musi ci wyskoczyc blad.. i go nie skasujesz jak nie bedzie podlaczony :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Elektrozawór wyczyszczony.. po podłączeniu pod aku działa za każdym razem.. ALE! Auto dalej gaśnie.. nie za każdym razem ale coraz częściej się to zdarza :/(do tego w przeciągu dwóch tygodni dwa razy po odpaleniu był grzechot najprawdopodobniej kzfr) Dodam że jak gaśnie to mogę go odpalać i cały czas gaśnie, lecz gdy ruszę przejadę te nie wiem 20m wrzucę na tą dwójkę to już nie gaśnie:0 ( przepustnica czyszczona, filtr paliwa wymieniony) Wczoraj jak tak gasnął to odłączyłem zawór kzfr i przestał gasnąć, przez sekundę obroty szarpało niżej ale nie zgasł...Więc czy ten zawór jest dobry czy nie? ;/ bo już jestem głupi, a najgorsze jest to że nie mam odnośnika co do dynamiki mojego auta... no bo jak go pocisnę od jedynki to idzie...ale jak już chce to zrobić z dwójki to auto przyśpiesza powoli i równo...nawet gdy wcisnę pedał gazu do polowy czy to do deski to nie ma żadnej różnicy..auto przyśpiesza tak samo..tylko komputer pokazuje różnice w spalaniu miedzy tym wciśniętym gazem na całego a do połowy. Swego czasu tłumaczyłem to sobie tym że silnik 1.6 16V dla megi w kombiku to za mało.. to jaki dramat musi być z silnikiem 1.4 16V :0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam

Wymieniłem rozrząd i KZFR.. już nie trzeszczy przy odpalaniu... ale nie odczuwam poprawy.. jak przyspieszało tak przyśpiesza :/ sprawdziłem znów elektrozawór... okazało się że naciągnąłem sprężynę za mocno i elektromagnes nie był w stanie przesunąć sworznia w środku...rozebrałem go jeszcze raz.. poprawiłem sprężynkę wyczyściłem... elegancko domyka za każdym razem elektrozawór... już myślałem że nareszcie coś się udało zrobić z tą felerna "mocą".. lecz niestety nic to nie dało :/ wychodzi na to że jak elektromagnes nie działał (wtedy gdy sprężynka była za mocno rozciągnięta)a teraz jak działa.. to jest bez żadnej różnicy... wiec dedukuje że to nie jest problem elektrozaworu...ani KZFR wymienione tydzień temu na oryginalne... i co teraz? kasa poszła a efektu zero! :(

 

Dodano: 10 lip 2015 - 18:40

I kolejne nowości... Podłączyłem żarówkę pod kable elektrozawór i co ciekawe... Żarówka zaczęła świecić od 1100 obr/min przez cały zakres obrotów... Więc elektrozawór się załącza od tych 1100obr i KZFR pracuje przez cały czas! Więc moje pytanie jest takie dla czego komp kasuje pracować koło zmiennych faz od 1100obr aż do odcięcia gazu... A nie jak to powinno być od 1500 do 3000obr/min?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kolejne nowości... Podłączyłem żarówkę pod kable elektrozawór i co ciekawe... Żarówka zaczęła świecić od 1100 obr/min przez cały zakres obrotów... Więc elektrozawór się załącza od tych 1100obr i KZFR pracuje przez cały czas! Więc moje pytanie jest takie dla czego komp kasuje pracować koło zmiennych faz od 1100obr aż do odcięcia gazu... A nie jak to powinno być od 1500 do 3000obr/min?

 

Ponieważ elektrozawór nie jest sterowany samym napięciem, tylko poprzez współczynnik cyklicznego otwarcia, a żarówka nie pokaże Ci zmiany tego współczynnika.

Edytowane przez grezur
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!