Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie, stuki, złe spalanie


farosz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na forum jestem świerzakiem. Od jakiegoś pół roku jestem posiadaczem Megane PhII - benzyna + LPG. Auto przebieg niecałe 200tyś km. Szukam już od dłuższego czasu pomocy w rowzwiązaniu mojego problemu, jednak nie znalazłem żadnej podpowiedzi na forum. Problem przedstawia się mianowicie. Jakiś czas temu dałem się skusić na benzynę zmieszaną z olejem napędowym (pomyłka przy tankowaniu diesla przez ojca). Mieszanka ropy z benzyną to jakieś 5l na cały bak benzyny (bak pojemność ma 65 litrów w tankowanym samochodzie). Radość z darmowego paliwa, bo co może się stać, w końcu przepali się, więc przepompowaliśmy do Meganki. I od tego momentu - prawdopodobnie zaczął się cyrk z samochodem. Piszę prawdopodobnie, bowiem już wcześniej były problemy. Zanim zalałem feralnego paliwa dało się słyszeć dźwięki zasysanego lewego powietrza (jak się potem okazało, kolektor dolotowy, należało go uszczelnić) oraz stuki pomiędzy 2 tyś, a 3 tyś obrotów silnika - takie jakby lekkie dzwonienie, powyżej i poniżej tych obrotów jakby nie zauważalne. I być może, bo tego pewny nie jestem uszczelnienie kolektora załatwiło by sprawę problemów sprzed zatankowania mieszanki - po rozgrzaniu samochodu mniej mocy, gaśnięcie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań na LPG a na benzynie problem z bardzo niskimi obrotami 0,5 tyś i niżej, na granicy z gaśnięciem.

A teraz do sedna. Po zatankowaniu dławienie się silnika, problem ze spalaniem - myślę przepalę, wymienię filtr paliwa i będzie okey. Przy okazji wymieniłem świece i filtr powietrza - zmarszczony był nieziemsko, być może i to mogło być przyczyną słabej pracy silnika przed moją wpadką z paliwem.

Paliwo przepalone, nic to nie dało, filtr wymieniony, problem nie ustał. O ile na wolnych obrotach w miarę równo chodzi na zimnym silniku, chociaż słychać problem że nie spala (charakterystyczne pyrkanie z wydechu), to już po rozgrzaniu ledwo obroty trzyma. Świeci kontrolka oleju, może temu że za nisko obroty spadają - poniżej 0,5 tyś.

Samochód był u mechanika na diagnostyce, tam zrobiono mi uszczelnienie kolektora, nie jestem pewien czy z przepustnicą też robili, natomiast dostałem inne świeczki - dwueletrodowe od Beru, wcześniejsze jednoelektrodowe Bosha podobno do kitu były, chociaż jak kupowałem to patrzyłem, że ludzie także na nich jeżdzą w swoich Megankach. Pod kątem elektroniki niby było okej. Cewki sprawdzane, wtryskiwacze czyszczone, ciśnienie na cylindrach po 10 bar. Mechanik nie poradził sobie z samochodem. Samochód jakby chodził trochę lepiej, ale dopóki się nie nagrzał bo potem znów kaplica. Wykryto u mnie błąd wypadania zapłonu, nie pamiętam już na którym cylindrze, ale nie zostało to niestety usunięte - zdaje się że było to raz na drugim, raz na trzecim (?).

Co mnie niepokoi, to problem że auto zarówno na gazie jak i benzynie szarpie (tzn. był wcześniej przeskok mocy jakby zauważalny gdzieś koło 2tyś obrotów jak dobrze pamiętam), wcześniej zanim zasyfiłem sobie układ paliwowy nie było tego problemu. Nikt nie diagnozował, pod kątem tych stuków - tak jakby zawory? Wraz z zalaniem auta tym felernym paliwem wymieniłem olej na Elf 15W40, wcześniej był podobno 10W40, jak dowiedziałem się od poprzedniego właściciela.

Do tej pory brak rozwiązania problemu. Nikt nie ma pojęcia co się z samochodem stało, samochód aktualnie znów u mechanika, tym razem gdzie indziej. Teraz już wiem, że nie należało lać tego paliwa, bo pewnie to spowodowało problem. Ale zastanawia mnie jeszcze czy czasem zły olej nie stanowi problemu - złe działanie zaworów? Chociaż to może być zły trop. Dzisiaj dowiedziałem się dodatkowo, że podejrzenie jest wypalenia gniazda zaworowego. Auto ciągle jakby nie pali na wszystkie tłoki. Zarówno na gazie jaki i benzynie. Przeszło mi jeszcze przez myśl, że może coś komputer wariuje, albo jakiś czujnik? Póki co samochód w posiadaniu znajomego, który z mechaniką ma sporo doświadczenia - może coś da rady pomóc, ale może ktoś z Was ma pomysł co mogło się stać?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Okazało się, że głowica do remontu. Pytanie jednak mam jedno, czy w swojej megance powinienem mieć koło zmiennych faz rozrządu - 1.6 16v - 2002r, ponieważ po remoncie nadal występują takie stuki od 2 tyś obrotów wzwyż - jakby zaworu dostawały po tyłku - czytam trochę i piszą niby, że mam mieć koło zmiennych faz rozrządu, inni z kolei że w tym silniku jeszcze go nie ma.. - mechanik założył zwykłe koło rozrządu, twierdząc że nie mam wersji na KZFR - czy jest możliwość że poprzedni właściciel tnąc koszty kazał założyć zwykłe koło, czy to wymaga innej głowicy ? czy taka operacja jest możliwa ? w starej głowicy także miałem zwykłe koło.

 

Jeszcze pytanie jedno, jak sprawdzić model silnika? gdzie znajdę znaki na silniku i głowicy jaki to model?

Edytowane przez farosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczka z modelem silnika powinna być od czoła . Czyli patrząc na blok silnika od przodu mniej więcej w połowie powinna znajdować się tabliczka. Może być przybrudzona" oleje" więc trzeba dokładnie poszukać.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twierdząc że nie mam wersji na KZFR

To jest prawda, nie ma.

Jeszcze pytanie jedno, jak sprawdzić model silnika?

http://megane.com.pl/forum-65/announcement-12-identyfikacja-silnika-tabliczka-znamionowa-silnika-wszystkie-modele/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!