Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zwarcie przy odłączaniu akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Szukałem usilnie pomocy w istniejących tematach ale nie znalazłem mojego przypadku.

Przy odłączaniu akumulatora, dotknąłem niechcący kluczem do obudowy silnika (nie mam plastikowej pokrywy na silnik). Zaiskrzyło jak cholera i w efekcie coś popsułem. Naciskam przycisk START, wszystko się świeci tak jak powinno, dmuchawy działają ale rozrusznik się nie uruchamia.

Do puki nie wyłączę procedury startu poprzez ponowne naciśnięcie przycisku START, pod bezpiecznikami w komorze silnika, warczy mi jeden z przekaźników.

Czy możecie mi podpowiedzieć co się mogło wydarzyć ?

Będę wdzięczny za pomoc

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odłączaniu akumulatora, dotknąłem niechcący kluczem do obudowy silnika (nie mam plasyikowej pokrywy na silnik)

Zaistkrzyło jak cholera i w efekcie cos popsułem.

Dlatego zalecane jest najpierw minusową klemę odkręcać. Możesz przy tym dotykać karoserii wielokrotnie i nie zaiskrzy, bo to ten sam biegun. A jak już minusowa klema jest zdjęta, to i przy odkręcaniu plusa nie ma obawy o przypadkowe zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo wszystkie bezpieczniki całe

Może to już jest truizm ale użytkownicy często piszą, że wszystkie bezpieczniki są sprawne a okazuje się, że nic nie wiedzą o trzech bezpiecznikach na klemie plusowej akumulatora i bezpiecznikach mocy pod modułem zabezpieczeń i połączeń w komorze silnika. To bym przede wszystkim sprawdził zanim bym wymienił komputer wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki na klemie + całe, a "bezpieczniki mocy pod modułem zabezpieczeń i połączeń w komorze silnika " jeśli są to te pod bezpiecznikami "duże " to też są całe . modliłem się żeby był któryś przepalony ale no niestety :/

Edytowane przez radoslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączono.

Po zwarciu pomiędzy klemą(+)i nadwoziem nie można uruchomić auta. Prąd w instalacji jest ale ze skrzynki bezpieczników dochodzi głośne brzęczenie.Może trzeba wymienić ten cały element.

Wiem ,że były już takie opisy na forum, ale co trzeba zrobić? !Po sprawdzeniu bezpieczników wygląda,że są wszystkie dobre.Pomocy !

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz uszkodzoną właśnie ta skrzynkę z bezpiecznikami ja miałem podobne objawy tylko nie powstały w wyniku zwarcia działo wszystko normalnie. Po włożeniu karty blokada kierownicy działała normalnie wszystko szło ok tylko auto nie kręciło wyświetlacz zaczął pokazywać informacje o stanie oleju i w końcu wyświetlał się serwis z komunikatem o usterce elektroniki. Najważniejszą wskazówką może być to ze w trybie awaryjnym nie działo wspomagania kierownicy, nie było tez kierunkowskazów co znacznie utrudnia holowanie a w trybie awaryjnym powinno to wszystko działać. Jeżeli nie masz tego wspomagania to mam mały patent jak go awaryjne na krótko odpalić. Ja jeździłem w ten sposób tydzień zanim przyszła mi ta skrzynka z tymi bezpiecznikami. Dodam jeszcze że na początku również miałem dziwne dźwięki z tej skrzynki a nawet czasem udało mu się odpalić.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odłączaniu akumulatora, dotknąłem niechcący kluczem do obudowy silnika (nie mam plasyikowej pokrywy na silnik)

Zaistkrzyło jak cholera i w efekcie cos popsułem.

A kto o zdrowych zmysłach najpierw odkręca plus a dopiero potem minus? Proponuję przyjrzeć się bezpiecznikom na klemie plusowej akumulatora. Odkręcić je po kolei i sprawdzić miernikiem czy mają przejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niestety ci nie pomogę jeżeli działa ci to wspomaganie, mi nie działało i żeby odpalić podawałem zaraz po naciśnięciu start bezpośrednio napięcie w bezpiecznik od wspomagania i wtedy odpalał.

A może spróbuj zaraz po naciśnięciu start podać zasilanie (+) bezpośrednio na rozrusznik przewód do rozrusznika masz w tej skrzynce z bezpiecznikami czarna kostka cztery piny, takie trochę grubsze przewody, przewód pomarańczowo różowy, obok szarego, może odpali.

Edytowane przez psotek28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!