Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v 110KM - do kiedy będzie?


samotnik

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś w tym wątku padło porównanianie do Clio IV. Miałem okazję jeździć Clio IV 90 TCE i 1.2 75KM (zastepczymi). Ten pierwszy to całkiem żwawe autko. Natomiast moja megi z 1.6 to jest rakieta przy clio 1.2. Na obwodnicy trójmiasta miał problem z rozpędzaniem się na biegach powyżej trzeciego;) Po mieście do spokojnej jazdy ten silnik wystarczy (bardzo mało pali ok 6l/100 przy dość dużym ruchu) ale poza miastem to auto z tym silnikiem to dramat. Ten 1.6 w megance wcale nie jest taki zły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi tu raczej o jakość montażu lpg w ASO. Dobrych warsztatów niezależnych w tym kraju trochę jest. Faktycznie najcześciej poprawki po złym gaziarzu to banał, tylko czasem kosztowny.

 

Dodano: 17 lis 2015 - 08:46

Kiedyś w tym wątku padło porównanianie do Clio IV. Miałem okazję jeździć Clio IV 90 TCE i 1.2 75KM (zastepczymi). Ten pierwszy to całkiem żwawe autko. Natomiast moja megi z 1.6 to jest rakieta przy clio 1.2. Na obwodnicy trójmiasta miał problem z rozpędzaniem się na biegach powyżej trzeciego;) Po mieście do spokojnej jazdy ten silnik wystarczy (bardzo mało pali ok 6l/100 przy dość dużym ruchu) ale poza miastem to auto z tym silnikiem to dramat. Ten 1.6 w megance wcale nie jest taki zły.

Silnik może nie jest zły ale skrzynia fatalna, przynajmniej u mnie. W stosunku do Clio 1.2 to rzeczywiście rakieta ale w stosunku do innych kompaktów dobrze nie jest.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skrzynią pięciobiegową, jestem przekonany byłoby jeszcze gorzej. Mam na myśli dynamikę, zużycie paliwa i podwyższony hałas.

Silnik posiada trochę inną charakterystykę pracy niż poprzednie jego wersje, mimo, że to ten sam motor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem trzeba było zostawić piątkę. O ile wzrosłoby spalanie? Moim zdaniem niezauważalnie, góra 0,5 litra. Natomiast dynamika powinna być lepsza, chociaż to pytanie do użytkowników Megane II, którzy przesiedli się na III, oczywiście z silnikiem 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalistą w tym temacie, ale odnoszę wrażenie, że ta skrzynia 6-cio biegowa, to jest lepsza w miasto niż w trasę. Co prawda w mieście trzeba się nieźle "nażąglować" drążkiem, ale można też z drugiej strony przeskakiwać biegi, jeżeli na którymś się dłużej pociągnie i nie czuć "wysiłku" silnika przy wysokich biegach i małych prędkościach. Pod tym względem jeździ się fajnie, zakładając, że nikt nie nastawia się na rywalizację na każdych światłach. Nie wiem czy to jest dobre określenie, ale powiedziałbym, że silnik z tą skrzynią jest bardzo elastyczny.

Natomiast od skrzyni 6-cio biegowej, oczekiwałbym przede wszystkim czegoś więcej poza miastem, a tu nie ma nic... totalnie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!