Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v 110KM - do kiedy będzie?


samotnik

Rekomendowane odpowiedzi

mich64, tak z ciekawości: jak było już pisane poprzednio, zdecydowana większość producentów wycofała z swojej oferty silniki wolnossące. Natomiast Honda właśnie wprowadziła model HR-V z silnikiem 1.5 o mocy 130 KM przy aż 6600 obrotów, śmieszny moment obrotowy 155 Nm przy aż 4600 obrotów. Nie rozumiem ich podejścia do klienta wymagającego. Wprowadzają badziewne silniki dla dziadków po zawale. Honda Acord znika z Europy za sprawą marnej sprzedaży. W Polsce więcej sprzedano nowych Meganów od stycznia do czerwca, niż w całej Europie Acordów w tym samym okresie. Wynika to z tego że konkurencyjne auta klasy średniej oferują o wiele lepszy komfort, silniki benzynowe turbo doładowane itp. Dzisiaj klient który kupuje auto klasy średniej lekko za ponad 100 tyś zł oczekuje od auta żeby latało dobrze, oraz na autostradzie przy 150 km/h było cicho. W Hondzie jest na odwrót, jest głośno przy 150 km/h, od dołu nic się nie dzieje jak to w tych wiertarkach wysokoobrotowych. Toyota robi pierwsze kroki, wprowadziła do Aurisa silnik 1.2T. Natomiast nowa Avensis dalej z silnikami wolnossącymi jak to było 15 lat temu 1.6, 1.8 i 2.0. Japońce, obudźcie się ! :)

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne że mając już pewne oczekiwania, dałeś się wpuścić w ten silnik.

U nas w Katowicach do testów nie mieli Megany z tym silnikiem, tylko Fluenca, po przejechaniu kilometra wiedziałem że tego nie kupie..

Może przerób na junkersa, żeby sobie poprawić samopoczucie :) , pogonić takiego też kiedyś będzie łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne że mając już pewne oczekiwania, dałeś się wpuścić w ten silnik.

U nas w Katowicach do testów nie mieli Megany z tym silnikiem, tylko Fluenca, po przejechaniu kilometra wiedziałem że tego nie kupie..

Może przerób na junkersa, żeby sobie poprawić samopoczucie :) , pogonić takiego też kiedyś będzie łatwiej.

Moje oczekiwania były takie - miał jeździć jak 307 i.... nie jeździ. Faktycznie kupiłem też pod junkersa, ale muszę poczekać aż się gwarancja skończy bo za Landi renzo w salonie zawołali 5 tys. Co uznałem za przesadę. Zresztą już tyle nie jeżdzę co kilka lat temu i benzyna mnie nie bije po kieszeni tak jak kiedyś. Ale może być tak, że za dwa lata nie będzie już co kupić bo kosiarki z trzema turbinami będzie wstawiał każdy producent. Ech znowu się rozpisałem a miałem już skończyć.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygłuszenie pod maską i tak nie wyciszy szumów powietrza.

Wydaje mi się, że najmocniej słychać szum w okolicach lusterek i od opon/zawieszenia.

Ja musze pogadać z kolegą i może jakąś matą bitumiczną wyciszyć nadkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wersję limited. Wg mnie to nie brak wyciszenia maski jest winien, ale brak porządnej maty na grodzi, tam jest tylko takie coś metalowe folia czy jak? Druga rzecz to to, że wydech jest przy kabinie a nie tak jak w Peugeocie od strony chłodnicy. Wydech to znaczy kolektor. Co ciekawe moja Meganka jest bardzo cicha w mieście, na trasie hałas nagle rośnie i to mnie zmyliło. Opony i powietrze to moim zdaniem rzecz drugorzędna.

Jak już napisał kolega Paweł sprawę poprawiłaby porządna skrzynia, piątka poprawiłaby dynamikę a jeśli miałaby być szóstka to tylko z nadbiegiem żeby było ciszej. Jak ktoś gdzieś napisał skrzynia w mojej Megance to piątka rozłożona na sześć. Bez sensu.

 

Dodano: 02 paź 2015 - 17:18

Czyli wygląda na to że Limited w 1.2 TCe ma wyciszenie pod maską. 1.6 16V okrojony jest z wyciszenia.

Limited Tce ma matę pod maską.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To ja dorzucę swoje 3 gorsze.

Zanim zdecydowałem się na zakup MIII z silkiem 1.6 16V, poczytałem trochę opinii, z których wynikało, że silnik jest głośny i słaby.

Zdecydowałem się na zakup i niespodzianki nie było, silnik jest głośny i... słaby, bo czego można oczekiwać od 110KM przy jednak nie tak do końca małej masie? Auto potrafi jakoś jechać, ale trzeba go przytrzymać na obrotach, podobnie jak wiele innych, podobnych jednostek benzynowych.

Nie narzekam więc, bo liczyłem się z tym, co dostałem, nawet odmówiłem jazdy próblej w salonie, bo mi się po prostu nie chciało tracić czasu.

Nie zapominajcie jednak, że każdy ocenia swój nowy nabytek pod kątem tego, z czego się przesiadł - ja się przesiadłem z 15 letniego Daewoo (choć miałem lepsze i gorsze samochody, ale tym jeździłem najdłużej), którego będę wspominał pozytywnie do końca mych dni. MIII oferuje więc znacznie więcej i jest mimo wszystko cichsza niż Nubira, która też była znana z hałasu przy większych prędkościach.

Może jedynie ta skrzynia 6-cio biegowa, to jakiś niewypał, ale za bardzo zmienić tego nie mogłem. W Nubirze przy skrzyni 5-cio biegowej i 3000 obr/min miałem prędkość 110km/h, czyli dokładnie tyle samo co przy skrzyni 6-cio biegowej w MIII - oszędności przy prędkościach autostradowych więc nie ma, a prędkość obrotowa silnika wciąż wysoka, to i hałasu sporo ;) .

Nie wiem czemu spotykam się z opinią, że ta kompozycja skrzyni i silnika jest nieelastyczna. Moim zdaniem jest wręcz odwrotnie. Można na najwyższych biegach jechać z małą prędkością, a silnik się nie męczy i auto przyspiesza, a to że nie przyspiesza jak szalone, co w tym dziwnego? Paramatry silnika są jakie są.

MIII kupiłem jako nową w czerwcy br. Już wtedy w salonie powiedziano mi, że silniki 1.6 są na wyprzedaży, bo są wycofywane, a mi bardzo zależało na czymś, co mogłem od razu zagazować. Przede mną najdroższy zakup w życiu, więc muszę jeździć tanio, aby zbierać kasę. Znajony równolegle ze mną kupił Clio z jednym z tych "uturbionych", rzekomo oszczędnych silników i co? I mi z gazem wychodzi jazda taniej niż jemu, a on gazu już tam nie wsadzi. Ja dopłaciłem natomiast za większą przestrzeń, lepsze wykonanie i moim zdaniem, ładniejszy samochód.

Ostatnim czynnkiem, wskazującym na zakup MIII była cena. Z tym wyposażeniem nie znalazłem nic w podobnej klasie, co by zbliżyło się do ceny MIII w tamtym okresie, a trochę czasu spędziłem na szukaniu... (Skoda, Ford, Kia, Hyundai, Opel, Suzuki...).

A swoją drogą, mam wersję Limited i mam fabryczną matę pod maską, ale jak już ktoś wcześniej napisał, też uważam, że aby zmniejszyć poziom hałasu w kabinie, to trzeba by było poprawić wygłuszenie grodzi.

I na koniec, porównywanie jazdy autem z tym silnikiem benzynowym do diesla, nie ma sensu. Akurat mam w firmie Megane z silnikiem chyba 1.5, a na pewno to ma 90KM. Jeździłem nim i byłem przekonany, że jest dużo szybszy niż moja wersja - wyraźnie przyspieszanie na każdym biegu, moment dostępny od niskim obrotów... to robi naprawdę dobre wrażenie. Przed wczoraj miałem jednak okazję się sprawdzić z kolegą na prostym odcinku. Byłem mocno zaskoczony, bo różnica na moją kożyść była znacząca :D . A jego wersja jest też lżejsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także kierowałem się ceną kupując Megankę. Ale czy rzeczywiście konkurencja nie sprzedaje taniej? Cześć dodatkowego wyposażenia jest dla mnie jeśli nie bez sensu, to mocno problematyczna. Np. elektryczny hamulec, elektryczne i przyciemnione tylne szyby, Alu felgi, skrzynia szóstka. Brakuje mi natomiast klimatyzowanego schowka, kieszeni za oparciami siedzeń, czy przesuwanego podłokietnika. Ten samochód nie jest do końca przemyślany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy rzeczywiście konkurencja nie sprzedaje taniej?

 

Jak kupowałem rok temu nowy to w tej cenie np. w Skodzie był Rapid, który jest o pół segmentu niżej i jest sporo mniejszy za wyjątkiem bagażnika.

 

elektryczny hamulec, elektryczne i przyciemnione tylne szyby, Alu felgi,

 

Wersja LIFE tego nie ma ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm próbowałem zamówić samochod pod siebie, ale sprzedawca upierał sie, że wyjdzie cenowo tak samo. Nie do końca mu uwierzyłem lecz nie miałem czasu aby to ostatecznie sprawdzić. W rezultacie kupiłem limited. I jeszcze jedno, wyjątkowo nieudany jest czujnik deszczu, albo włącza wycieraczki za często, albo wcale, dzisiaj deszcz siąpi i myślałem, że szlag mnie trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!