Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v 110KM - do kiedy będzie?


samotnik

Rekomendowane odpowiedzi

Mało prawdopodobne by zostawili ten jeden wolnossący silnik 1.6 16V, który jest adresowany idealnie do miasta na krótkie odcinki, częste rozruchy mu nie straszne. Patrząc z perspektywy na konkurencyjnego Golfa VII nie ma już w ofercie silnika 1.6 101 KM, paleta silnikowa obejmuje silniki TSI (bezpośredni wtrysk).

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda idzie swoją drogą,reklamuje się silnikiem 2.0 Skyactiv G,konstrukcja stateczna +nowoczesna myśl techniczna[skrzyżowanie turbinki Kowalskiego szóstej generacji z analogowym turbo].Wg Auto Światu,spalanie na trasie,rewelacja,po mieście trochę gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

I tragiczny komfort jazdy (spory hałas). Na forum Mazdy jest masa niezadowolonych klientów, wywalili ponad 100 tyś za bubla którym nie da się jechać w ciszy 120 km/h -> http://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=658

 

Lepiej było kupić Megana 1.2 TCe, błoga cisza i połowę tańszy prawie :D

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą błogą ciszą to nie przesadzaj.

Zachęcony takimi informacjami na forum, podczas przeglądu mojego auta w aso pojeździłem Megane 3 z tym silnikiem.

Jest trochę ciszej niż w 1600 ale auto jest wykastrowane z wygłuszeń więc hałasy toczenia i opływającego powietrza słychać doskonale. :) co psuje ogólne obraz. Mam wrażenie, że wygłuszenie w Megane 2 było lepsze.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, bo to chyba ostatni silnik w ofercie (oprócz drogiego 2.0), który się gazuje. Niestety trend bezpośredniego wtrysku zaraża wszystkie marki.

Ja tam brałem z tym silnikiem, ale nie dlatego, że chciałem zagazować. Zresztą jeżdżę już ponad 2 lata i gazu nie zakładałem, nie zakładam i nie założę.

Ale dlatego, że nie przemawiają do mnie mikro silniki z turbiną. Jak już z turbiną to minimum 1.6. Optymalnie 1.8.

Za to zero problemów, spalanie dobre (ostatnio na trasie, 270km, średnia 80km/h, spalił 6,6litra, klima cały czas).

Obawiam się, że za 3-5 lat, czyli wtedy kiedy chciałbym może auto zmieniać, okaże się, że z nowszych nic wolnossącego nie będzie, uturbione małe silniczki. Heh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Silnik wróci wraz z Megane IV, ale jeszcze nie wiadomo czy na wszystkich rynkach.

Wszystko też wskazuje na to, że będzie to zmodernizowany K4M, a nie Nissan HR16DE.

Zmodernizowany K4M Euro 6 jest już we Fluence.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!