Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nierówna praca nowego silnika


Drakes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem Megane 1.6 110KM nową, z salonu. Silnik na dotarciu (700km), na gwarancji. Po uruchomieniu po nocy w garażu podziemnym i ruszeniu bezpośrednio po uruchomieniu silnika, silnik przez około 10 sekund przy manewrowaniu tj. wycofywaniu z miejsca parkingowego w cyklu około 1 raz na sekundę zwiększa samoczynnie obroty o jakieś 500 obrotów, faluje. Sytuacja ustaje po chwili i nie powtarza się w ciągu dziennej eksploatacji. Czy miał ktoś podobne objawy? Czy to specyfika tego silnika czy możliwa usterka? Cieżko to porównać z innymi postami o nierównomiernej pracy silnika bo opisywane przez innych forumowiczów przypadki odnoszą się bądź do znacznie dłuższej nierównomiernej pracy bądź opisują silniki o znacznie większym przebiegu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak jest, aczkolwiek aż o 500 obroty nie falują, może o 250, trwa to pare sekund dokładnie przy manewrowaniu na parkingu.

Również po natychmiastowym ruszeniu na zimnym silniku przez pierwsze metry samochód potrafi robić lekkie "kangurki" jakbym dodawał i umował raptownie gazu, po chwili to znika i wszystko jest ok.

Czemu tak jest, nie mam pojęcia, a z tego co czytałem na forum pare osób też ma takie objawy. U mnie występuje to od nowości, dlatego uznałem, że tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Fajnie...

A ja od 2 tygodni walczę z instalacją LPG. :angry:

Dzisiaj cały dzień pojeździłem na benzynie i jest tak jak piszecie.

Czy gaz czy benzyna, przy manewrowaniu, po odpaleniu i czasami hamowaniu obroty skaczą ±250 obr/s.

 

 

Edit

Poprawka.

To była brudna przepustnica. Zdemontowałem i porządnie wyczyściłem. Na początku obroty były podwyższone, wolniej wychodził z cut-off. Po przejechaniu kilkudziesięciu km wszystko wróciło do normy.

Falowanie spadło praktycznie do ±20 obr/s - sprawdzane programem do LPG i skanerem OBD. :D

Edytowane przez pawel_luk1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!