Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phII ciężko pali.


djteo45

Rekomendowane odpowiedzi

Breja była po poprzednim właścicielu. To auto kupiłem w maju zeszłego roku. Paliwo tankuje zawsze to droższe, typu Verva i inne. 

Świece na dniach podmienię na nowe, bo mam taką możliwość.

Co do czujnika to też o tym myślałem. W sumie sprawdzenie styków żadna filozofia a może to akurat to.

Mechanik chce też założyć na próbę nowy przewód powrotu ropy z wtrysków z zaworkiem, który też może nie trzymać ciśnienia.

 

 

Edytowane przez Dobik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link ale poprawianie fabryki to nie ja. Chce znaleźć przyczynę problemu w postaci dłuższego kręcenia przy rozruchu. W przeważającej ilości wypowiedzi dotyczą innych silników oraz  innych odcinków przewodu paliwowego. Mam wrażenie że to powietrze nie ma wpływu na odpalanie auta. Powietrze wypełnia sekcję od filtra do gruszki w kilka minut po zgaszeniu auta a auto ma problemy ze startem płynnym dopiero po kilku dobrych godzinach od zgaszenia. 

Szukam dalej, jak coś znajdę to opiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2018 o 21:38, Dobik napisał:

 

Mój mechanik już zwątpił. Teraz nie wiem co dalej robić. Macie jakieś sugestie?

 

 

Powietrze należy całkowicie wypompować gruszką, kilkukrotnie odkręcając zawór odpowietrzający. Jeśli pojawia się po czasie tzn. że obwód jest nieszczelny. Walczyłem z tym 1,5 roku a skończyło się regeneracją pompy - oczywiście w czasie pracy ciśnienia były prawidłowe. Nie stosuj żadnych zaworków zwrotnych, bo one utrudniają przepływ zasysającej pompie.

Jeśli chodzi o ciśnienia sprężania dla tego silnika to min jest 21 barów, a maksymalna różnica nie może przekraczać 3 barów.

Twoje świece są 11V. Należy sprawdzić prądy płynące do każdej z nich, po włożeniu karty do czytnika.

Zastanawiam się jak zmierzyłeś 0,9 Ohma i stwierdziłeś, że jest dobra. Wartość 1,4 Ohma to już wymiana. Tego nie pokaże żaden multimetr, bo więcej ma błędu własnego.

Prąd na każdej to ok. 12A nie zmieniający się w czasie grzania.

Jeśli tak będzie to ten silnik odpali od strzała do - 15 stopni, pomimo słabej kompresji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabrze, gdzie znajdę ten zawór odpowietrzający?  Pompując gruszką jedyne co osiągam to to że powietrze wtłaczam do filtra, za nic w świecie nie mogę przepchnąć go przez filtr ( wadliwy?). Dochodzi do sytuacji że gruszka jest twarda i nie mogę pompować a widzę jak z filtra powietrze wędruje stopniowo w górę z filtra do gruszki. 

Regeneracja Twojej pompy była przyczyną? Też miałeś problemy ze startem?

Co do mierzenia oporu to elektronik ze mnie żaden. Na logikę ustawienie przedziału 200, jedna sonda na świecę druga na blok silnika. Wszystkie 4 pokazały taką samą wartość 0,9 Ohma.

Mam nadzieję że to świece. 300 zł i po sprawie. 

Edytowane przez Dobik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obudowie filtra masz dwa pokrętła. Na dole do spuszczania syfu i u góry do odpowietrzenia.

Tak to pompa zasysała powietrze z bloku silnika jak on stał. W czasie pracy ciśnienie min było 272 Bara. Wielu speców się męczyło, a na sugestie jednego dałem pompę do sprawdzenia i z przebiegiem 200 tkm okazała się złomem. Od tej pory zrobiłem ok. 60 tkm i nie ma śladu powietrza.

To powietrze przeszkadza również przy obrotach powyżej 4 000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dobik napisał:

Świece na dniach podmienię na nowe, bo mam taką możliwość.

 Jeżeli są założone świece żarowe 11V ( obecnie nie do dostania, były montowane do końca 2007 roku ) to konieczna zmiana na komplet świec 7 V, wraz z przeprogramowaniem sterownika w ASO .

Korzystnie byłoby zrobić pomiar przelewowy wtrysków. Może to też być przyczyną złego odpalania auta.

Wykonywanie pomiaru kompresji bez uprzedniej kontroli luzów zaworowych to druciarstwo.  

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju świece mam 7V szybkiego grzania bo to rocznik 2008 jak w opisie, więc przynajmniej ten problem odpada :-).

Tak jak pisałem wcześniej wszystkie wtryski były wyjęte i sprawdzane przez Diesel Bosch Serwis w Krakowie. Dwa zostały wymienione na nówki. Pozostałe dwa są sprawne. Czy sugerujesz że zrobili jedynie test rozpylania i ilości podawanej mieszanki a nie robili prostego testu przelewowego? 

Co do przelewów. Wyczytałem gdzieś i mechanik potwierdził że na przewodzie powrotnym od wtrysków jest zawór, którego zadaniem jest utrzymywanie ciśnienia w układzie, wiecie coś więcej może na ten temat? Bo na logikę jeśli on popuszcza to wydłuży czas jaki pompa potrzebuje na dobicie ciśnienia. Czy źle myślę? 

14 godzin temu, jabrze napisał:

W obudowie filtra masz dwa pokrętła. Na dole do spuszczania syfu i u góry do odpowietrzenia.

 

Właśnie idę do auta sprawdzę jak to wygląda bo wiem że rodzajów filtrów do Scenica jest sporo. Spróbuję coś z tym powietrzem zrobić bo wkurza mnie siedzenie bezczynne i czekanie co wymyśli mechanik :-) i kiedy znajdzie czas żeby do niego jechać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz filtr bez odpowietrznika to wyczepisz odpływ i podnieś go do góry, a pompka i zatykaniem odpływu pozbędziesz się powietrza od baku do filtra. Delikatny bombek po podpięciu odpływu pozostanie w filtrze,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2,0 dci/150 KM to udana konstrukcja. Należy;

- sprawdzić stan świec, założyć sprawne,

- odpowietrzyć filtr paliwa ( korzystnie jest używać filtry markowe; mann, knecht, purflux ). Filtr niewłaściwy lub wadliwie założony bywa przyczyną zapowietrzania,

- wymienić gruszkę,

- zapewnić szczelność połączeń przewodów paliwowych,

-jeżeli mało paliwa w zbiorniku, to dolać co najmniej 100 % objętości paliwa w zbiorniku,

-sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który  decyduje o;

- czasie podgrzewania świecami żarowymi ,

- dawce paliwa przy rozruchu ,

Napisałeś ;

" auto po odpaleniu i natychmiastowym wyłączeniu pali od strzała nawet jak to paliwo zejdzie do filtra. Problem pojawia się po ok 4-5 h postoju ". Czyli wg.mnie z wtryskami, czujnikami ciśnieniowymi jest OK. 

Jeżeli te proste czynności nie pomogą to;

zrobić pomiar przelewowy wtrysków,

- kontrolę i ewentualnie regulacje luzów zaworowych,

- pomiar kompresji silnika na gorąco,

- pomiar ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ; na biegu jałowym ok.230 - 250 bar,

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wypunktowanie. Lista przyda się na pewno.

Układ paliwowy odpowietrzony, nie ma nawet najmniejszego bąbelka w przewodach.

Niestety nie to było przyczyną dłuższego rozruchu po postoju. Auto po 4 godzinach od zgaszenia już kręci widocznie dłużej.

Szukam dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dobik napisał:

Sterownik podgrzewania świec wymieniony.

Ta stronę należy sprawdzić elektrycznie jaka moc jest wydzielana przy grzaniu każdej świecy.

Zaprzeczyłes  @Andrzej-2010, ale pewności nie masz zadnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. W moim przypadku to nie pompa, nie powietrze w układzie (usunięte bez poprawy), nie rozrusznik, nawet nie dwa lejące wtryski, nie świece czy moduł i sterownik ich podgrzewania , nie przelewy, nie kompresja na cylindrach, nie filtr paliwa a ...zawór wysokiego ciśnienia na powrocie z wtrysków. Nowy przewód z zaworem bo to komplet to wydatek 200-300 zł. Używka 50 zł ... Po problemie. Auto pali tak samo od strzała niezależnie czy stoi 4 h czy 4 dni, w cieple czy na dworze, pali tak jak powinno. 
Jakby ktoś miał pytania to piszcie postaram się bogatszy w doświadczenie pomóc. Wszystkim doradzającym, dzielącym się wiedzą i doświadczeniem serdecznie dziękuję. Nie gniewajcie się, że nie lajkowałem Waszych podpowiedzi bo po pierwsze, nie wiem jak :-) a po drugie chciałem poczekać i sprawdzić czy sugestie faktycznie będą trafne żeby potem nie wprowadzać innych czytających w błąd, że coś pomogło kiedy tak nie było. Nie żywcie urazy robiłem to w dobrej wierze a nie ze złośliwości czy braku kultury. 
Pozdrawiam wszystkich i do przeczytania w innych, przyjemniejszych wątkach :-) 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!